کد خبر : 45639

آقای خطیر! بهترین تیم تاریخ استقلال را نمی‌شناسید

آقای خطیر! بهترین تیم تاریخ استقلال را نمی‌شناسید

علی خطیر وسط دعوا با پندار توفیقی، استقلال استراماچونی را بهترین استقلال تاریخ دانسته که خب کاملاً اغراق آمیز است.

به گزارش خبرورزشی، در اینکه تیم استراماچونی خیلی خوب بود و زیبا و تماشاگرپسند بازی می‌کرد، شکی نیست. آن تیم البته در ۴، ۵ بازی دقایق آخر گل خورد که یک ایراد بزرگ است و البته در یکی، دو بازی هم بدشانسی آورد، اما هر طور که حساب کنیم استقلال استراماچونی نمی‌تواند بهترین استقلال تاریخ باشد.

۱- خیلی‌ها استقلالی که سال ۱۳۴۹ با ستاره‌هایی، چون ناصر حجازی، پورحیدری، کارگرجم، علی جباری، کارو حق‌وردیان، غلامحسین مظلومی و... قهرمان آسیا شد را بهترین استقلال تاریخ می‌دانند. تیمی که در فینال آسیا از سد تیم هاپوئل رژیم اشغالگر قدس گذشت و اولین ستاره آسیایی آبی‌ها را کسب کرد.

۲- عده بسیاری از استقلالی‌ها تیمی که در سال ۶۲ و ۶۴ قهرمان جام باشگاه‌های تهران شد را بهترین تیم تاریخ استقلال می‌دانند. تیمی که حجازی گلرش بود، امثال حاجیلو، شاهین بیانی و... در خط دفاع بودند. نفراتی، چون شاهرخ بیانی، نامجومطلق، مختاری‌فر، رضا احدی و... در خط میانی‌اش بازی می‌کردند و عبدالعلی چنگیز و پرویز مظلومی مهاجمانش بودند.

۳- بسیاری از هواداران استقلال تیمی که سال ۶۸، ۶۹ بسته شد و سال ۷۰ قهرمان آسیا شد را بهترین تیم تاریخ استقلال می‌دانند. تیمی که همان سال ۷۰ نایب‌قهرمان آسیا هم شد و در فینال به الهلال با پنالتی باخت. در آن تیم عابدزاده گلر بود. امثال شاهین بیانی، صادق ورمزیار، رضا حسن‌زاده، فرشاد فلاحت‌زاده و... مدافع بودند. امثال احدی، نعلچگر، قلعه‌نویی، شاهرخ، نامجو، مهدی فنونی‌زاده و... در خط میانی بازی می‌کردند و زوج مرفاوی و سرخاب هم در خط حمله بازی می‌کردند.

۴- هستند کسانی که تیم پرویز مظلومی که ۴ بار پیاپی پرسپولیس را با ستاره‌هایی، چون رحمتی، جباری، مجیدی و... برد را بهترین تیم تاریخ استقلال یا حداقل بهترین تیم ۲۰ سال اخیر این باشگاه می‌دانند. هر چه هست تیم استراماچونی قابل مقایسه با آن تیم‌ها نیست. استرا کلاً ۱۳ هفته سرمربی استقلال بود که صاحب ۷ برد، ۴ مساوی و ۲ شکست شد!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها