کد خبر : 43404

عقب نشینی 20 میلیون تومانی دلالان در قیمت پراید

عقب نشینی 20 میلیون تومانی دلالان در قیمت پراید

اگر چه قیمت پراید در محدوده 90 میلیون تومان در حد لفظ و سفته بازی به منظور هیجانی کردن بازار بود و پراید هرگز در 90 میلیون و حتی کمتر هم معامله نشد، اما حالا همین لفظ هم از بازار رخت بربسته و چیزی در حدود 20 میلیون تومان پایین تر اعلام می شود.

به گزارش خودروتک، آگهی هایی که تا همین چند روز پیش قیمت پراید 111 خود را 90 میلیون تومان عنوان می کردند، حالا قیمت 70 میلیون تومان را می دهند. اما همین قیمت هم خریدار ندارد.

برای این کاهش قیمت خودرو در بازار دو عامل را می توان ذکر کرد. عامل اول ارائه فرمول قیمت کارخانه خودرو بعلاوه 10 درصد سود برای قیمت خودرو در بازار است که از سوی رئیس سازمان حمایت اعلام شد. به گفته تابش، قیمت ها بالاتر از این فرمول گرانفروشی خودرو است. این برای اولین بار است که موضوع گرانفروشی خودرو به طور جدی تعریف و اعلام شده است. عامل دوم نیز پا پس کشیدن خریداران از بازار خودرو است.

در خصوص نبود مشتری در بازار خودرو، خبرگزاری فارس نوشت: علی یوسف آبادی، یکی دیگر از فعالان بازار خودرو نیز به خبرنگار فارس گفت: تا هفته پیش که قیمت ها در بازار خودرو سیر صعودی داشت، مردم معاملاتی را برای خرید انجام می دادند زیرا تصور می کردند قیمت ها باز هم بالاتر رود. اما طی دو سه روز اخیر حجم معاملات کاهش یافته و تقریباً معامله ای در بازار خودرو انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا در اکثر کشورهای دنیا قیمت خودرو کاهش زیادی داشته است، گفت: در ایران این روند برعکس بوده و قیمت ها رشد زیادی داشته اند.

وی تأکید کرد: اگر مردم مدتی برای خرید خودرو دست نگه دارند، قیمت خودرو افت قابل توجهی خواهد داشت و دلالان مجبور به ترک بازار می شوند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها