کد خبر : 54038

اسب وحشی روباز فراری برای دهه سوم قرن 21 + عکس

اسب وحشی روباز فراری برای دهه سوم قرن 21 + عکس

خودروها در کلاس و مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و همیشه یک خودرو در کلاس خود عنوان قوی‌ترین را از آن خود می‌کند. در رابطه با خودروهای سقف تاشو و روباز، فراری همیشه مدعی بوده و هست.

به گزارش خودروتک، این شرکت ایتالیایی با رونمایی از مدل جدید خود یک مرحله خودروهای سقف تاشو را ارتقا داده است.

فراری پیش از این هم این عنوان را با خودروی فراری 812GTS به نام خود ثبت کرده بود و اینک با فراری SF90 اسپایدر با توان 986 اسب بخار و برچسب قیمت 483 هزار دلار هیجان بیشتری به محصولات فراری اضافه کرده است. 

عملکرد

فراری SF90 اسپایدر یک خودروی هیبرید است. البته در بخش موتور تغییری را به نسبت مدل کوپه دیده نمی‌شود. پیشرانه این مدل هم همان موتور 4 لیتری V8 دو توربوشارژر با حداکثر قدرت 769 اسب بخار نیرو است. که با کمک دو موتور الکتریکی در بخش جلو، خودرو توان رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت را ظرف 2.5 ثانیه به دست آورده است. نیروی موتور بنزینی در این خودرو به چرخ های عقب منتقل می شود.

دو موتور الکتریکی درواقع چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آوردند و حداکثر قدرت 217 اسب بخار را دارند. با جمع اعداد به حداکثر قدرت 986 اسب بخار و حداکثر گشتاور 900 نیوتن متر می‌رسیم.

این نیرو توسط جعبه‌دنده 8 سرعته دو کلاچه اتوماتیک به هر چهارچرخ ارسال می‌شود. این ویژگی‌های فنی باعث شده است حداکثر سرعت خودرو به 340 کیلومتر در ساعت برسد. 

فراری برای  SF90 اسپایدر از باتری 9/7 kWh لیتیوم یونی برای موتورهای الکتریکی استفاده کرده است که البته توان محدودی است و حداکثر برد حرکتی این خودرو در حالت برقی تنها 25 کیلومتر است.

مانند سایر محصولات مدرن شرکت فراری سقف تاشو آلومینیومی در این مدل تنها در 14 ثانیه باز و یا بسته می‌شود و البته نسبت به سقف‌های پارچه‌ای 40 کیلوگرم سبک‌تر و 50 لیتر فضای کمتری را اشغال می‌کند که برای خودرویی با این مشخصات و ابعاد و توان چنین کاهش وزن و فضای اشغالی خبر بسیار خوبی است. این سقف را در حال حرکت هم می‌توانید باز کنید البته تا حداکثر سرعت 45 کیلومتر در ساعت می‌توانید آن را باز و بسته کنید. 

طراحی خارجی

محصولات فراری به خاطر شکل و ظاهر خیره‌کننده‌ای که دارند بسیار شهرت دارند. مهندسان فراری حتی به طراحی چرخ‌های و رینگ خودرو هم توجه نشان داده‌اند و رینگ‌ها در برابر هوا مقاومت کمی دارند.

همه چیز در این خودرو مهندسی شده و در هارمونی کامل قرار دارد و با توجه به تاشو بودن سقف تلاش شده است از ورود باد به داخل خودرو تا حد ممکن جلوگیری شود.

فراری در این سوپر اسپرت هیبرید مانند سایر خودروهای پرآوازه‌اش از طراحی کاملاً ایرودینامیک استفاده کرده است. موتور قدرتمند و وحشی این فراری بر روی طراحی بدنه‌اش هم تأثیر گذاشته و یک خروجی هوای کوچک در اسپویلر عقب قرارگرفته است تا امکان افزایش و کاهش نیروی رو به پایین محور عقب را فراهم کند. ازآنجاکه دمای داخل موتور به 900 درجه سانتیگراد می‌رسد، فراری از یک جفت کانال اختصاصی برای خنک‌سازی موتور استفاده کرده است.

فراری SF90 اسپایدر مدل 2021

فراری SF90 اسپایدر مدل 2021

فراری SF90 اسپایدر مدل 2021

فراری SF90 اسپایدر مدل 2021

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها