کد خبر : 82237

هدیه زمستانه دولت به مردم | واریز یارانه معیشتی 2 میلیونی به حساب این افراد تا آخر ماه

هدیه زمستانه دولت به مردم | واریز یارانه معیشتی 2 میلیونی به حساب این افراد تا آخر ماه

یارانه معیشتی جدید دی ماه واریز شد

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند

مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: در حال حاضر ۳۲هزار و ۳۷۷ حامی؛ حمایت ۱۴۸۲ یتیم و ۴۶۷۹ فرزند محسنین را بر عهده‌ دارند.

محمد محمدی فرد، با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم نیکوکار از طرح اکرام ایتام و محسنین در مقایسه با سایر طرح‌های خیر و احسان این نهاد گفت: از ابتدای سال تاکنون معادل ۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طرف ۳۲ هزار حامی به‌حساب فرزندان مددجویان کمیته امداد امام (ره) البرز در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین واریزشده است.

محمدی فرد بابیان اینکه در حال حاضر ۳۲هزار و ۳۷۷ حامی؛ حمایت ۱۴۸۲ یتیم و ۴۶۷۹  فرزند محسنین را بر عهده‌ دارند گفت: با توجه به مبلغ واریزی حامیان، به‌طور میانگین ماهانه فرزندان اکرام یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و فرزندان محسنین ۶۳۵ هزار تومان از طریق کارت‌های عضو شتاب به‌طور مستقیم به‌حساب هر فرزند معنوی واریز می‌شود.

محمدی فرد با تأکید بر اینکه عمده نیاز فرزندان محسنین مسکن، جهیزیه و امور تحصیلی است گفت: ایتام و فرزندان محسنین در اثر حمایت‌های حامیان نیکوکار توانسته‌اند به مدارج مهم علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری دست پیدا کنند و نمونه‌های متعددی از این عزیزان در زمینه‌های رتبه‌های برتر کنکور سراسر، قهرمانی رشته‌های ورزشی، شعر، تألیف کتاب، حفظ قرآن و ... به موفقیت رسیده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد البرز موفقیت این نهاد در اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی را درگرو مشارکت و همکاری بیش‌ازپیش خیران دانست و یادآور شد: مردم البرز در صورت تمایل می‌توانند در طول سال با حضور در واحد طرح اکرام و محسنین مستقر در اداره کل کمیته امداد البرز و دفاتر امداد امام (ره) شهرهای البرز و همچنین تماس با شماره تلفن ۳۲۸۰۱۰۷۱ فرزندان معنوی خود را انتخاب و در این طرح خداپسندانه شرکت کنند./ایسنا

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور همزمان با سال نو میلادی از واریز معادل یک ماه مستمری به عنوان عیدی به حساب مددجویان مسیحی سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش سازمان بهزیستی کشور، علیرضا انجلاسی در این باره گفت: به مناسبت سال نو میلادی برای خانوارهای یک نفره ۵۴۶ هزار تومان، خانوارهای دونفره ۷۸۰ هزار تومان، خانوارهای سه نفره یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، خانوارهای چهار نفره یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و خانوارهای پنج نفر و بیشتر یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان به عنوان عیدی پرداخت شد.

وی پیش از این از واریز مستمری آذرماه مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: در راستای اجرای بند ۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مستمری آذر ماه مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور به حساب‌ آنها واریز شد.

آنجلاسی افزود: براین اساس مستمری خانوار یک نفره ۵۴۶ هزار تومان، مستمری خانوار ۲ نفره ۷۸۰ هزار تومان و مستمری خانوار سه نفره یک میلیون و ۹۲ هزار تومان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: همچنین مستمری خانوار چهار نفره یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و مستمری خانوار پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان است./ ایرنا

یارانه معیشتی سال آینده چقدر افزایش می یابد؟

لایحه بودجه ۱۴۰۲ هنوز از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است، اما نمایندگان مجلس در جریان جزئیات این لایحه قرار گرفته‌اند.

بر اساس آنچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» اعلام کردند قیمت هر بشکه نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، معادل ۸۰ دلار است. همچنین میزان فروش نفت همچون سال گذشته ۲/ ۱میلیون بشکه در روز خواهد بود. میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه سال آینده ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است و میزان افزایش یارانه نقدی نیز ۱۰ درصد دیده شده است.

سهم درآمد مالیاتی در بودجه چقدر است؟

ولی اسماعیلی، نماینده گرمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است. البته این پیشنهاد دولت است و با وضعیت فعلی اقتصاد در کمیسیون تلفیق تغییراتی روی میزان افزایش حقوق کارکنان دولت صورت می‌گیرد. البته در این راستا کمیته‌ای در کمیسیون اجتماعی نیز تشکیل خواهیم داد و قطعا تغییر و تحول جدی در زمینه حقوق خواهیم داشت چون افزایش ۲۰ درصدی حقوق با تورم تناسب ندارد. او در خصوص میزان افزایش یارانه نقدی تاکید کرد: بر اساس لایحه دولت افزایش یارانه نقدی ۱۰ درصد دیده شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ سهم مالیات‌ها در درآمد دولت به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. سال گذشته میزان درآمد بودجه از محل مالیات حدود ۴۰ درصد بود و درآمد دولت از محل مالیات در سال آینده بین ۵۰ تا ۶۰درصد خواهد بود. اسماعیلی گفت: میزان درآمد دولت از محل فروش نفت همچون سال گذشته روزانه یک میلیون و ۲۰۰هزار بشکه دیده شده است. همچنین محمدرضا پور‌ابراهیمی، نماینده کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان درآمد دولت از محل مالیات در بودجه ۱۴۰۲، گفت: برآورد من این است که حدود ۵۰ درصد درآمد بودجه ۱۴۰۲ از محل مالیات و حدود ۲۵‌تا‌۳۰ درصد هم از محل فروش نفت خواهد بود. بقیه درآمد بودجه نیز از سایر روش‌ها همچون انتشار اوراق است.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ درصد درآمد بودجه از محل مالیات دیده شد. اما درآمد مالیاتی ۱۰۵ درصد تحقق پیدا کرد یعنی میزان مالیات بیش از درآمد در نظر گرفته شده در بودجه تحقق پیدا کرد. البته بخشی از این افزایش درآمد به دلیل افزایش تورم بود. بنابراین دولت درآمد حاصل از مالیات را در بودجه سال ۱۴۰۲ بیش از سال جاری دیده است. رئیس کمیسیون اقتصادی به جزئیات بیشتری از لایحه بودجه ۱۴۰۲ اشاره نکرد و گفت: چون لایحه بودجه اعلام وصول نشده است نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. باید روی عددهای رسمی اظهارنظر کرد، اما در حال حاضر چون بودجه اعلام وصول نشده ممکن است دولت لایحه را پس بگیرند و تغییری در آن ایجاد کنند. بنابراین نمی‌توان در خصوص ارقام بودجه اظهارنظر نهایی کرد.  همچنین یک عضو کمیسیون انرژی مجلس که نخواست نامش فاش شود،  در خصوص قیمت نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به «دنیای اقتصاد» گفت: قیمت هر بشکه نفت در لایحه بودجه سال آینده ۸۰ دلار در نظر گرفته شده است.

 دنیای اقتصاد

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها