کد خبر : 81086

قیمت گوشت سر فلک کشید | قیمت انواع گوشت گوساله و گوسفند امروز 30 مهر

قیمت گوشت سر فلک کشید | قیمت انواع گوشت گوساله و گوسفند امروز 30 مهر

قیمت گوشت نسبت به یک ماه گذشته روندی افزایشی داشته است.

قیمت گوشت در سال جدید با تغییرات زیادی روبرو بوده است. دولت برای کاهش قیمت گوشت تصمیم به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرده است. و در سطح شهر مراکزی وجود دارد که قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد. تلاش دولت برای کاهش قیمت گوشت ادامه دارد و هم چنین در حال پیدا کردن راهکار هایی است که قیمت گوشت به حد ثابتی برسد.

قیمت گوشت امروز شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ به شرح اعلام شد.

به نقل از خبرآنلاین، بررسی نوسانات قیمتی در بازار محصولات پروتئینی حاکی از صعودی شدن روند قیمتی گوشت قرمز از ابتدای شهریورماه تاکنون است. به‌طوری که هر کیلوگرم گردن گوسفندی از ۱۳۵هزار تومان در ابتدای شهریورماه امروز به ۱۵۹هزار تومان رسیده است.

هر کیلوگرم سردست گوسفندی نیز از ۱۳۱هزار تومان در ابتدای شهریورماه امروز به ۲۴۸هزار تومان رسیده است.

هر کیلوگرم دمبالیچه گوسفندی نیز از ۸۹هزار تومان در ابتدای شهریورماه امروز به ۱۱۲هزار تومان رسیده است.

قیمت روز گوشت

گوشت

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: هم‌اکنون با حجم انبوهی از دام در دامداری‌ها روبه‌رو هستیم و روز به روز بر تعداد این دام افزوده می‌شود. او متوسط قیمت کنونی هر کیلو بره نر را ۷۵هزار تومان و گوساله نر را ۶۸ تا ۶۹هزار تومان اعلام کرد.

منصور پوریان می‌گوید: علی‌رغم افزایش هزینه‌های تولید، قیمت دام گوساله و گوسفند پایین است. به‌طوری‌که این موضوع در کنار نبود تقاضا در بازار منجر به ضرر و زیان دامداران شده است.

پوریان گفت: قیمت کنونی هر کیلو لاشه سبک بدون دنبه در عمده‌فروشی‌ها ۱۶۵هزار تومان و گوساله ۱۴۲هزار تومان است که به‌دلیل سودجویی عوامل واسطه و دلال با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود.

خرید ۲۱۰۰ رأس دام سبک از دامداران خراسان شمالی

صداوسیما گزارش داد، با هدف حمایت از دامداران استان خراسان شمالی و کمک به چرخه تولید و رونق و تشویق بیشتردامداران به تولید دام سبک و سنگین در استان، شرکت‌های وابسته به تعاون روستایی در دو ماه اخیر ۲۱۰۰ رأس دام سبک زنده را از دامداران استان خریداری کردند.

از ابتدای تیرماه اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی گاوداران و دامپروران خراسان شمالی وابسته به تعاون روستایی استان، به‌عنوان مباشر شرکت پشتیبانی امور دام کار خرید دام زنده سبک را به صورت حمایتی انجام می‌دهد.

تعاونی‌های استان دام خریداری شده را کشتار کرده و آن را به صورت لاشه به پشتیبانی امور دام استان تحویل می‌دهد.

تاکنون ۲۱۰۰ رأس دام سبک زنده به قیمت هر کیلو ۸۵ هزار تومان، در مجموع به وزن ۱۰۵ تن از دامداران استان خریداری و به پشتیبانی امور دام استان تحویل شده است.

خراسان شمالی با داشتن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین به عنوان قطب دامپروری محسوب می‌شود.

چندی پیش خبری مبنی بر واردات گوشت از نیکاراگوئه توسط رئیس سازمان دامپزشکی منتشر شد. به گفته وی، بنابر راهبردهای پنج گانه وزارت جهاد وارد مذاکره شدیم که در این راستا نخستین شیوه نامه‌های بهداشتی را با ونزوئلا امضا کردیم و احتمالا با نیکاراگوئه برای واردات گوشت قرمز امضا خواهیم کرد.رئیس سازمان دامپزشکی می‌گوید، سالانه ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور است که ۸۵۰ هزار تن آن در داخل تولید و حدود ۱۰۰ هزار تن از طریق واردات تامین می‌شود.

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی باعث بازار رقابتی دام زنده و گوشت قرمز می‌شود، گفت: در پی این اقدام دولت، نرخ دام زنده و گوشت قرمز در فرآیند عرضه و تقاضا واقعی خواهد شد.

بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۷۰ تا ۱۸۵ هزار تومان، گردن و سردست گوسفندی ۱۸۵ تا ۱۹۰ هزار تومان، راسته و ران گوسفندی ۲۲۰  تا ۲۵۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی ۱۵۰ هزار تومان، ران گوساله ۱۸۰ تا ۲۳۰ هزار تومان و سردست گوساله حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه وتره‌بار نیز قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان، راسته با استخوان گوسفندی ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان، راسته بدون استخوان ۱۷۷ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان، گردن گوسفندی ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان، ران گوسفندی با استخوان ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و ران گوساله ۱۳۹ هزار تومان است.

قیمت گوشت قرمز که در هفته پیش با توجه به افزایش تقاضا و رشد قیمت دام زنده، با افزایش زیادی همراه بود، اکنون با کاهش تقاضا به تعادل رسیده است.

 در روزهای پس از اعلام رسمی اصلاح نرخ ارز و هدفمندسازی پرداخت یارانه‌ها بازار کالاهای اساسی با نوسان‌ زیادی مواجه بود. در کنار مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات که قیمت جدید آنها اعلام شد، برخی کالاهای دیگر نیز تغییرات شدیدی را در قیمت شاهد بودند که گوشت ازجمله آنها بود.

در کنار مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات که قیمت جدید آنها اعلام شد، برخی کالاهای دیگر نیز تغییرات شدیدی را در قیمت شاهد بودند که گوشت قرمز ازجمله آنها بود. گوشت‌قرمز در میان اقلامی نبود که با تغییر شیوه پرداخت یارانه شامل تغییر قیمت می‌شد، اما با این حال در یک هفته گذشته قیمت این کالا در بازار افزایش زیادی داشت و در بعضی فروشگاه‌ها قیمت هرکیلو گوشت گوسفندی و گوساله به ۲۵۰تا ۳۰۰هزار تومان رسید درحالی‌که قبل از هدفمندی یارانه‌ها در قصابی‌های معمولی حداکثر قیمت کیلویی ۲۰۰هزار تومان بود. بخشی از این افزایش نرخ که در بازار گوشت گوساله بیشتر مشاهده شد، به افزایش ۵تا ۶برابری قیمت نهاده‌های دامی و وابستگی بیشتر دام‌های سنگین به تغذیه با نهاده‌ها بازمی‌گشت اما بخشی از آشفتگی بازار هم به باور فعالان بازار ناشی از خریدهای هیجانی بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها