کد خبر : 80238

این خودروها شتاب صفر تا صد ندارند!

این خودروها شتاب صفر تا صد ندارند!

همه ما درباره خودروی پرسرعت جهان اطلاعات خوبی داریم، اما امروز قصد داریم ده مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ را معرفی کنیم.

به گزارش خودروتک ، به احتمال زیاد وقتی نام خودروهای کند به گوشتان می‌خورد، سریعا یاد پراید و پیکان و سمند یا شاید هم پژو روآ بیفتید؛ اما بد نیست بدانید که در سراسر جهان ماشین‌هایی وجود دارند که پراید و سمند در برابر آنها پرسرعت به حساب می‌آیند.

تازه این که چیزی نیست و در برخی موارد سرعت این خودروها را می‌توان در حد یک دوچرخه یا یک دونده دانست.

البته ذکر این نکته الزامی است که کند بودن خودرو دال بر بی‌کیفیت بودن آن نیست و پیش آمده برخی از خودروسازان محصولاتی راهی بازار کرده‌اند که کند و تنبل محسوب شده، اما مجهز به فناوری‌های پیشرفته و بالایی بوده‌اند. در ادامه چندین خودروی کند و تنبل را معرفی خواهیم کرد.

1. پیل پی 50 – Peel P50

۱۰ مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ ؛ تنبل های دوست نداشتنی!

 
 

این خودرو نمی‌تواند شتاب صفر تا صد داشته باشد.

نخستین و کندترین خودرویی که با آن آشنا خواهیم شد، پیل پی ۵۰ است. خودروی مذکور چندی پیش در فهرست کوچکترین خودروهای تاریخ نیز قرار گرفت و در مجموع رتبه‌های زیاد و عجیب و غریبی دارد. همچنین سرعت پایین این خودرو به حدی است که در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

مجموع قدرتی که موتور 49 سی سی این خودرو تولید می‌کند به 3.35 اسب بخار می‌رسد و حتی یک نسخه برقی از آن ساخته شده که 3 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در خصوص شتاب صفر تا صد Peel P50 باید بگوییم که چنین توانایی ندارد و در بهترین حالت ممکن می‌تواند تا سرعت 47 کیلومتر بر ساعت راه برود.

البته میزان سرعت یا حداکثر آن برای رتبه‌بندی این لیست ملاک نبوده و جز این مولفه، مدت زمان رسیدن به آن سرعت هم دخیل بوده و به همین خاطر رنو توییزی با حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت در جایگاه نخست قرار نگرفته است.

2. آکسیام کوپه – Axiam Coupe

۱۰ مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ ؛ تنبل های دوست نداشتنی!

این خودرو نمی‌تواند شتاب صفر تا صد داشته باشد.

خودروی آکسیام کوپه را افراد بالای ۱۶ سال سن در فرانسه و بریتانیا می‌توانند برانند و اگر علت را جویا شوید خواهیم گفت این خودرو مجهز به یک موتور ۴۰۰ سی سی است و تنها ۵.۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اگر از دور به آکسیام نگاه کنید فکر خواهید کرد رقیبی برای یاریس یا فولکس واگن خواهد بود، اما این خودروی تنبل توان رقابت با چنین بزرگانی را ندارد. با آکسیام کوپه می‌توانید تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید و راندن آن نیازی به گواهینامه ندارد.

3. رنو توییزی – Renault Twizy

۱۰ مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ ؛ تنبل های دوست نداشتنی!

  • این خودرو نمی‌تواند شتاب صفر تا صد داشته باشد.

رنو توییزی از آن قبیل خودروهایی است که ظاهر گول زننده‌ای دارد. اگرچه این خودرو جذاب و جالب به نظر می‌رسد، اما بد نیست بدانید که موتور آن تنها توان تولید ۱۷ اسب بخار دارد و می‌تواند حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت را در اختیار شما قرار دهد. نکته تأمل برانگیز این خودرو قیمت ۷۰۰ هزار یورویی آن است و تنها دو سرنشین می‌توانند داخل آن جای بگیرند. تنها مزیت این خودروی بدون بخاری، خلاص شدن از شر ترافیک شهری است و بس!

4. خودروی الکتریکی میا – Mia EV

۱۰ مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ ؛ تنبل های دوست نداشتنی!

  • این خودرو نمی‌تواند شتاب صفر تا صد داشته باشد.

چهارمین خودروی کند و تنبلی که قصد معرفی آن را داریم، خودروی برقی میا است. شاید با نگاهی اجمالی به آن فکر کنید هم فناوری‌های به کار رفته در آن ارزش خرید ماشین را بالا می‌برد و هم ظاهر بانمک آن؛ اما حقیقت این است که مشخصات فنی این وسیله نقلیه الکتریکی چندان قانع کننده و رضایت‌بخش نیست.

خودروی برقی میا تنها دو سال تولید و پس از آن متوقف شد (بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳). این خودرو جزو ده خودروی کند جهان محسوب می‌شود و پیشرانه برقی آن می‌تواند تا سرعت صد کیلومتر بر ساعت این محصول را راه ببرد.

5. تاتا نانو – Tata Nano

۱۰ مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ ؛ تنبل های دوست نداشتنی!

  • شتاب صفر تا صد در عرض ۲۹.۴ ثانیه

اما پنجمین خودروی این فهرست قادر است در عرض ۲۹.۴ ثانیه از حالت سکون مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این خودروی دوست داشتنی و بامزه با رنگ زرد قناری که دارد نه متقاضی خاصی دارد و نه مشخصات فنی و تجهیزات ایمنی درست و حسابی که بتوان به آن دلخوش بود. به همین دلیل بود که شرکت هندی تاتا تصمیم گرفت بعد از یک سال عرضه، تولید آن را متوقف کند.

تاتا نانو نه تنها خودرویی کند و تنبل محسوب می‌شود، بلکه ارزان ترین خودروی تاریخ لقب گرفته و مجهز به یک موتور ۲ سیلندر بوده است. این پیشرانه ۶۲۸ سی سی توانایی تولید ۳۷ اسب بخار قدرت دارد و حدوداً سی ثانیه زمان لازم است تا بتواند به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

6. هندوستان امباسیدور – Hindustan Ambassador

۱۰ مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ ؛ تنبل های دوست نداشتنی!

  • شتاب صفر تا صد در عرض ۲۸.۵ ثانیه

خودروی بعدی که قصد داریم به عنوان یکی از کندترین خودروهای تاریخ از آن یاد کنیم، هندوستان امباسیدور است. این خودروی قدیمی از سال ۱۹۸۵ میلادی تا همین هشت سال پیش روی خط تولید شرکت سازنده قرار داشت. پیشرانه‌ای که روی این محصول نصب شده بود، ضعیف ترین پیشرانه تاریخ محسوب می‌شود؛ البته منظورمان در بین موتورهای ۲ لیتری است. به هر حال امباسیدور قادر است در عرض ۲۸.۵ ثانیه و با یک ثانیه اختلاف نسبت به تاتا نانو، به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

7. شورولت CMV

۱۰ مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ ؛ تنبل های دوست نداشتنی!

  • شتاب صفر تا صد در عرض ۲۸ ثانیه

نمی‌توان منکر این قضیه شد که شورولت یکی از بهترین تولیدکنندگان خودرو بوده و حتی قدرت بی‌نظیر شورولت کامارو را نمی‌توان نادیده گرفت. همچنین بد نیست نگاهی به شاسی بلندهای غول پیکر این شرکت بیندازید تا با پیشینه آن آشنا شوید و قدرت آنها را ببینید.

حق دارید اگر نام خودروی شورولت سی ام وی را نشنیده باشید. این خودرو یکی از کندترین‌های تاریخ صنعت خودرو محسوب می‌شود و با پیشرانه سه سیلندری خود می‌تواند در عرض ۲۸ ثانیه از سکون مطلق به شتاب صد کیلومتر بر ساعت برسد.

8. سوزوکی ماروتی اُمنی – Maruti Suzuki Omni

۱۰ مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ ؛ تنبل های دوست نداشتنی!

  • شتاب صفر تا صد در عرض ۲۷ ثانیه

ماروتی امنی وجوه تشابه زیادی با شورولت CMV دارد و همچنین در بازارهای هند و آمریکای جنوبی عرضه شده است. نمی‌دانیم چرا اما در بازار این دو کشور محبوبیت سوزوکی ماروتی بالاست و اگر روزی به آنجا سفر کردید، تعداد زیادی از این محصول را خواهید دید. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این خودرو دوام بالا و استهلاک پایینی است که دارد. همچنین پیشرانه سه سیلندر آن قادر است در عرض 27 ثانیه خودرو را به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند.

9. اسمارت فورتو سی دی آی – Smart Fortwo CDI

۱۰ مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ ؛ تنبل های دوست نداشتنی!

  • شتاب صفر تا صد در عرض ۱۹.۵ ثانیه

از چندین سال قبل شرکت خودروسازی اسمارت در زمینه تولید محصولات سایز کوچک فعالیت می‌کند، ولی هم‌اکنون کمپانی جیلی مالکیت آن را تصاحب کرده است. از جمله دلایلی که خودروهای اسمارت محبوب و پرطرفدار هستند می‌توان به جمع و جور بودن و الکتریکی بودن آنها اشاره کرد.

البته اسمارت فورتو سی دی آی مجهز به یک پیشرانه دیزلی توربوشارژ است و می‌تواند قدرت ۴۵ اسب بخار را تولید کند. همچنین خودروی مذکور قادر است تنها در عرض ۱۹.۵ ثانیه از صفر مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

10. فیات کوبو – Fiat Qubo

۱۰ مورد از کم شتاب ترین خودرهای تاریخ ؛ تنبل های دوست نداشتنی!

  • شتاب صفر تا صد در عرض ۱۸ ثانیه

آخرین خودرویی که در فهرست تنبل ترین‌ها قرار می‌گیرد، فیات کوبو است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه بنزینی است و می‌تواند قدرت امیدوارکننده ۷۷ اسب بخار را تولید کند و شتاب صفر تا صد آن اگر در بهترین شرایط ممکن باشد به ۱۸ ثانیه می‌رسد.

از فیات کوبو بیشتر برای مشاغل کوچک استفاده می‌شد و حتی نسخه گازسوز آن به صورت محدود تولید شد، ولی نمی‌دانیم که چه مشخصاتی داشت. در کل فکر نمی‌کنیم نسخه گازسوز چندان راضی کننده باشد، چرا که وضعیت نسخه بنزینی آن نیز این است!

منبع: گجت نیوز

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها