کد خبر : 9992

سانگ یانگ تیوولی به سبک هندی

سانگ یانگ تیوولی به سبک هندی

تیوولی یک برادر دوقلو هم دارد که قرار است از سال جاری بازار آفریقای جنوبی تحت برند ماهینداری هندوستان با فرمان راست عرضه شود.

به گزارش خودروتک، اگر به تصاویر این خودرو که با نام XUV300 عرضه می‌شود دقت کنید کاملا درخواهید یافت که به طرز هوشمندانه‌ای در طراحی این خودرو از طرح و پلت‌فرم سانگ یانگ تیوولی استقاده شده اما جالب است بدانید که طول این خودرو از تیوولی کوتاه‌تر است. 

 

هنوز کسی از پیشرانه‌های قابل انتخاب روی این خودرو خبری ندارد اما به نظر می‌رسد موتورهای ۱٫۲ لیتری توربوشارژ بنزینی و ۱٫۵ لیتری توربودیزل برای این خودرو بهترین انتخاب‌ها باشند. پیش بینی می‌شود ماهیندرا XUV300 برای رقابت با خودروهایی همچون هیوندای کرتا، فورد اکو اسپرت و سوزوکی ویتارا وارد عرصه شده باشد.

 

مدیر اجرایی شرکت ماهیندرا & ماهیندرا دکتر پاون گواندا در گفتگو با وب‌سایت ایندین اتوبلاگ می‌گوید: ماهیندرا XUV300 هم‌زمان در بازار هند و آفریقای جنوبی عرضه می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که ماهیندرا XUV300 جدید در کارخانه مونتاژ کازولو ناتال (KwaZulu- Natal) ماهیندرا در آفریقای جنوبی تولید می‌شود یا نه. جایی که در آن پیکاپ‌های ماهیندرا به تولید می‌رسند.

اطلاعات جانبی

در بازار هندوستان، ماهیندرا XUV300 با تجهیزاتی چون ۷ عدد ایربگ، سانروف، تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، دوربین معکوس دید عقب، صفحه نمایش لمسی اطلاعات – سرگرمی، سنسورهای پارک، لامپ‌های جلو مجهز به سامانه LED و همچنین رینگ‌های آلومینیمی ۱۷ اینچی وارد بازار می‌شود.

 

بد نیست این را هم در خاتمه بیفزاییم که شرکت خودروسازی ماهیندرا & ماهیندرا حدود ۷۰ درصد از سهام شرکت خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی، ۵۱ درصد از سهام موتورسیکلت‌سازی پژو فرانسه و ۷۶٫۰۶ درصد از سهام موسسه طراحی پینین فارینای ایتالیا را در اختیار دارد و با سرعتی مثال‌زدنی در حال پیشروی در بازار است.

 

بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که مینی کراس اوور موفق سانگ یانگ تیوولی از جمله نخستین محصولاتی است که تحت مالکیت ماهیندرا در سانگ یانگ کره به تولید می‌رسد و پیشرفت بی‌بدیل کمپانی خوش‌سابقه سانگ را در طراحی و توانمندی‌های خودرویی چون رکستون ۲۰۱۸ به سادگی می‌توانید مشاهده کنید.

 

با این سطح از پیشرفت و آینده نگری به نظر می رسد کمپانی ماهیندرای هندوستان آینده ای بسیار روشن و حتی ایده آل تر از بسیاری از خودروسازان بزرگ چینی پیش رو داشته باشد. شاید حتی با استفاده از همین برند کره‌ای سانگ یانگ بتواند بسیاری از بازارها از جمله ایران خودمان را فتح کند. کسی چه می‌داند. به هر حال باید در انتظار ظهور دیر یا زود محصولات تولیدی سانگ یانگ در ایران خودمان نیز باشیم.

منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها