کد خبر : 9900

داغ ترین اسپرت های سال 2019

داغ ترین اسپرت های سال 2019

در میان همه سگمنت های خودرویی دسته بندی‌های مختلفی وجود دارند، ولی فقط در مدل‌های اسپرت است که این دسته بندی‌ها به حد اعلای خود می‌رسند. طراحی بدنه، پرفورمنس و کارایی‌های این خودروها بسیار گسترده هستند و هر خودروساز می‌تواند به سبک خود، تنوع این سگمنت محبوب را بیشتر و بیشتر کند.

به گزارش خودروتک، فقط با خودروهای اسپرت می‌توان اوج لذت رانندگی را تجربه کرد. برای رانندگی عادی روزانه شاسی بلندها و سدان ها کافی هستند، خودروهایی که به کمک تکنولوژی‌های کمکی رانندگی توانسته‌اند توجه خیلی‌ها را به خود جلب کنند، ولی این فقط خودروهای اسپرت هستند که می‌توانند به عنوان بهترین مثال یک رابطه عاشقانه بین ماشین و انسان محسوب شوند.

در میان همه سگمنت های خودرویی دسته بندی‌های مختلفی وجود دارند، ولی فقط در مدل‌های اسپرت است که این دسته بندی‌ها به حد اعلای خود می‌رسند. طراحی بدنه، پرفورمنس و کارایی‌های این خودروها بسیار گسترده هستند و هر خودروساز می‌تواند به سبک خود، تنوع این سگمنت محبوب را بیشتر و بیشتر کند. به همین دلیل، بسیار سخت است که بتوان یک خودروی اسپرت را به عنوان مدلی برتر از دیگر رقبا معرفی کرد. به جای انتخاب یک مدل سوپر اسپرت برتر، ما تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب در شش دسته بندی مختلف، شش خودروی سوپر اسپرت فوق العاده را به شما معرفی کنیم. در ادامه مطلب لطفاً با مجله اینترنتی برترین‌ها همراه باشید.

آئودی R8 V10 PLUS

نگاهی به برترین سوپر اسپرت‌های سال 2019

  • بهترین سوپر اسپرت 2019: آئودی R8 V10 PLUS بدون شک ابرخودرویی مناسب برای تمام لحظه‌هاست.
  • مناسب چه کسانی است: کسانی که به دنبال پرفورمنسی فوق العاده در کنار کابینی راحت هستند.
  • قیمت آن چقدر است: 189 هزار و 900 دلار

چرا آئودی R8 V10 PLUS را انتخاب کردیم؟

آئودی R8 مدل 2018 خودرویی متفاوت از رقباست. آئودی خودرویی درست کرده که بهترین تعریف آن می‌تواند یک مدل لوکس دو سرنشین با قدرت و پرفورمنس یک ابرخودرو باشد.

این کوپه خوابیده روی بدنه خود چین‌هایی تیز، تزئیناتی فیبر کربنی و یک طراحی موتور وسط دارد که به کمک همه این موارد، خود را از رقبایش در سگمنت سوپر اسپرت‌ها متفاوت کرده است، ولی ایرادی که می‌توان به آن گرفت این است که به اندازه رقبایش قادر به جلب توجه خریداران نیست. موتور 10 سیلندر خورجینی 5.2 لیتری آن 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور خود را به کمک یک گیربکس هفت دنده دو کلاچه اتومات به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند. شتاب گیری آن فوق العاده است: این خودرو صفر تا صد را می‌تواند کم‌تر از 3 ثانیه پر کند و حداکثر سرعتی برابر با 330 کیلومتر بر ساعت دارد.

داخل کابین سرنشین‌ها با محیطی فوق العاده لوکس و تجهیزاتی بسیار به روز و مدرن روبرو خواهند شد. صفحه نمایش 12.3 اینچی کاک پیت مجازی آئودی به راننده دسترسی کافی به تمامی سیستم‌های خودرو را می‌دهد. به کمک سیستم انتخاب حالت رانندگی، امکان تغییر تنظیمات سیستم تعلیق به منظور تغییر کیفیت سواری به صورت لحظه‌ای فراهم شده است. این خودرو فقط یک ابرخودروی تیز و چالاک نیست و شاهد ارائه به روزترین تکنولوژی‌ها در آن هستیم.

با قیمتی زیر 200 هزار دلار، آئودی R8 V10 PLUS رقبایی مانند مک لارن 570 اس، پورشه 911 توربو اس، آکورا NSX، استون مارتین V12 ونتیج اس و مرسدس آام گ GT R را پیش روی خود می‌بیند. تمام این خودروها فوق العاده سریع و بسیار جذاب هستند، ولی R8 V10 PLUS تنها نمونه‌ای است که رانندگی با آن در پیست به همان اندازه رانندگی در خیابان هیجان انگیز و جذاب می‌باشد.


فورد موستانگ شلبی GT350

نگاهی به برترین سوپر اسپرت‌های سال 2019

  • بهترین خودروی عضلانی: پرفورمنسی در حد یک ابرخودروی پیست با قیمت مدل پایه یک خودروی لوکس.
  • مناسب چه کسانی است: عاشقان پیست.
  • قیمت آن چقدر است: 63 هزار و 495 دلار

چرا فورد موستانگ شلبی GT350 را انتخاب کردیم؟

از بسیاری جهات، جنگ و دعوایی همیشگی در میان ماشین بازها برای انتخاب بهترین خودروی عضلانی دنیا میان فورد موستانگ و شورولت کامارو وجود دارد. زمانی دعوای این دو خودرو بر سر قدرت موتور بود و اکنون، با تغییر شرایط موستانگ و کامارو بر سر زمان سریع‌تر یک دور کامل پیست با هم می‌جنگند. اکنون در دنیای عجیب و غریبی زندگی می‌کنیم که یک شورولت کامارو (در تریم Z/28) می‌تواند از نظر پرفورمنس پا به پای یک پورشه 911 GT3 بیاید. فورد موستانگ نیز به لطف مدل شلبی GT350 از قافله عقب نمانده است.

در حالی که شلبی های قدیمی بیشتر پرفورمنس خود را مدیون موتورشان بودند، ولی GT350 اوضاع متفاوتی داشته و ترکیب کلی موتور و سیستم انتقال قدرت، توانسته پرفورمنسی فوق العاده برای آن به ارمغان بیاورد. مهندسان فورد موفق شده‌اند 526 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور از موتور 5.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی میل لنگ تخت آن استخراج کنند. جالب است بدانید این موتور از توربو یا سوپرشارژر استفاده نمی‌کند و با داشتن ردلاینی برابر با 8250 دور در دقیقه، قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی تاریخ شرکت فورد محسوب می‌شود.

علاوه بر پیشرانه متفاوت، GT350 در مقایسه با موستانگ استاندارد به یک سیستم تعلیق ویژه با ارتفاع کم‌تر، کمک فنرهای مغناطیسی MagneRide فورد، ترمزهای برمبو و یک گیربکس شش دنده دستی سبک وزن که مختص این مدل طراحی شده مجهز شده است. این خودرو همچنین از یک بادی کیت ویژه بهره می‌برد که علاوه بر بهبود خنک کنندگی موتور، داون فورس GT350 را هم افزایش داده است.

این واقعیت که با پرداخت حدوداً 60 هزار دلار می‌توانید خودرویی با چنین پرفورمنس فوق العاده ای خریداری کنید دیوانه کننده می‌باشد. مقایسه شلبی GT350 با موستانگ های قدیمی به مثابه مقایسه یک یوزپلنگ و یک گربه خواهد بود! البته که هر دو توانایی دویدن دارند، ولی شباهت‌های آن‌ها فقط به همین یک مورد محدود می‌شود.


استون مارتین DB11

نگاهی به برترین سوپر اسپرت‌های سال 2019

  • بهترین گرند تورر دنیا: استون مارتین DB11 ترکیبی از سبک سنتی بریتانیایی و مهندسی مدرن و به روز می‌باشد.
  • مناسب چه کسانی است: عاشقان جیمز باند!
  • قیمت آن چقدر است: بالای 198 هزار دلار

چرا استون مارتین DB11 را انتخاب کردیم؟

DB11 بدون شک بهترین طراحی بدنه استون مارتین طی یک دهه اخیر را به خود اختصاص داده است. در حالی که طراحی کلی خودرو همچنان آن شکل و شمایل یک استون مارتین کلاسیک را دارد و پرفورمنسش نیز بسیار فوق العاده است، بدون شک DB11 را می‌توان یک خودروی قرن بیست و یکی خوب بریتانیایی‌ها معرفی کرد.

چه موتور 5.2 لیتری توربو دوقلوی 12 سیلندر خورجینی خود استون مارتین را انتخاب کنید یا DB11 را با پیشرانه 4 لیتری توربو دوقلوی 8 سیلندر خورجینی ساخت مرسدس آ ام گ سفارش دهید، استون مارتین DB11 مدلی فوق العاده قدرتمند خواهد بود. مدل پایه با موتور هشت سیلندر خود 503 اسب بخار قدرت و 695 نیوتن متر گشتاور دارد. استون مارتین می‌گوید با این پیشرانه صفر تا صد خودرو 4 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن معادل 300 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. با انتخاب پیشرانه 12 سیلندر خورجینی، 600 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور در اختیار شما قرار خواهد گرفت و نتیجه، صفر تا صدی 3.9 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 320 کیلومتر بر ساعت است.

طراحی بدنه خودرو بسیار زیباست، ولی این زیبایی به هیچ وجه تاثیری منفی روی عملکرد آیرودینامیکی خودرو ندارد. داون فورس در چنین خودروهایی به منظور افزایش چسبندگی خودرو روی زمین اهمیت زیادی دارد، ولی استون مارتین در طراحی DB11 نمی‌خواست تا با استفاده از اسپویلرها و اسپلیترهای مختلف طراحی ‌تر و تمیز این خودرو را خراب کند. از این رو، طراحان شرکت کانال‌هایی روی بدنه ایجاد کرده‌اند که جریان هوا را در کناره‌های خودرو به بهترین شکل ممکن عبور می‌دهند.

DB11 به معنای واقعی کلمه یک خودروی GT است که می‌توانید با آن با حداکثر سرعت، بدون خستگی و کوفتگی ساعت‌ها رانندگی کنید. برخلاف طراحی کابین‌های نه چندان زیبای برخی خودروهای اسپرت بازار، کابین DB11 فوق العاده لوکس می‌باشد. برخلاف پرفورمنس بسیار خوبی که دارد، کیفیت سواری استون مارتین DB11 بسیار خوب و راحت است.


مک لارن 570 اس

نگاهی به برترین سوپر اسپرت‌های سال 2019

  • بهترین خودروی پرزرق و برق بازار: مک لارن 570 اس یک خودروی با پرفورمنس فوق العاده است که بدنه‌ای فوق العاده زیبا و شیک نیز دارد.
  • مناسب چه کسانی است: در یک کلمه، جوان‌ها!
  • قیمت آن چقدر است: 184 هزار و 900 دلار

چرا مک لارن 570 اس را انتخاب کردیم؟

اعتراف کنید که به عنوان یک ماشین باز، همیشه آرزوی داشتن خودروهای میلیون دلاری را داشته‌اید. در حالی که این ابرخودروهای میلیون دلاری که همیشه هم در تعداد محدود تولید می‌شوند حداقل برای بخش اعظم جامعه دور از دسترس هستند، ولی با مقدار پول بسیار کم‌تری هم می‌توان این روزها انتخاب‌های بسیار خوبی در بازار ابرخودروها داشت. مک لارن 570 اس یکی از بهترین نمونه‌های خودروهایی از این دست است که پرفورمنسی فوق العاده را در کنار طراحی ظاهری خاص در اختیار شما قرار می‌دهد.

طراحی این خودرو که از مک لارن P1 الهام گرفته، نمونه‌ای فوق العاده از هنر طراحی خودروی بریتانیایی می‌باشد. خطوط زیبای روی بدنه به نوبه خود روی آیرودینامیک بهینه 570 اس هم کمک کرده‌اند. این خودرو به یک موتور 3.8 لیتری توربو دوقلو با 562 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور مجهز بوده که به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند. مک لارن 570 اس صفر تا صدی برابر با 3.1 ثانیه داشته و حداکثر سرعت آن 330 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

هندلینگ 570 اس به معنای واقعی کلمه فوق العاده می‌باشد. به لطف تعلیق دو جناقی و میل تعادل جلو و سیستم کمک فنرهای هوشمند و تایرهای پیرلی پی زیرو کورسا، مک لارن 570 اس به بهترین شکل می‌تواند تکان‌های بدنه خود را کنترل کند. برای ارائه پرفورمنسی فوق العاده سیستم کنترل پایداری الکترونیکی طراحی شده توسط شرکت بوش این خودرو عملکردی استثنایی از خود نشان می‌دهد. سیستم مبدل گشتاور 570 اس به خوبی قادر به تقسیم قدرت بین چرخ یا چرخ‌هاست.

از نظر قیمتی، مدل کوپه سری اسپرت مک لارن رقبایی مانند آئودی R8 V10 Plus و لامبورگینی هوراکان LP 580-2 را پیش روی خود دارد. پرفورمنس و طراحی بدنه 57  اس در سگمنت خود جزء بهترین‌هاست، ولی برای رانندگی روزانه کیفیت سواری بهتر آئودی می‌تواند گزینه بهتری باشد.


تویوتا 86 و سوبارو BRZ

نگاهی به برترین سوپر اسپرت‌های سال 2019

  • بهترین خودروی پرفورمنس ارزان قیمت
  • مناسب چه کسانی است: کسانی که به دنبال خودروی اسپرت با قیمت بسیار ارزان هستند
  • قیمت آن چقدر است: 26 هزار و 255 دلار

چرا تویوتا 86 و سوبارو BRZ را انتخاب کردیم؟

گرچه دو خودرو نام‌های متفاوتی دارند، ولی تویوتا 86 و سوبارو BRZ در واقع یک خودرو هستند. آن‌ها این واقعیت را ثابت می‌کنند که یک خودروی اسپرت حتماً نباید پرفورمنسی خارق العاده داشته باشند. برای یک خودروی اسپرت، هندلینگ هم بخشی بسیار مهم و حیاتی محسوب می‌شود. اگر به دنبال این هستید که بدانید هندلینگ یک خودروی اسپرت کوپه دیفرانسیل عقب چگونه می‌تواند باشد، بدون شک این دوقلوی ژاپنی بهترین انتخاب شما خواهند بود.

هر دوی آن‌ها خودروهایی سبک، کوچک و دیفرانسیل عقب هستند و به یک گیربکس شش دنده دستی مجهز شده‌اند. نتیجه یک خودرو چالاک و با هندلینگی فوق العاده است که با بودجه‌ای زیر 30 هزار دلار می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. هر دو از یک موتور 4 سیلندر خطی استفاده می‌کنند. این موتور در سوبارو BRZ تقریباً 205 اسب بخار قدرت و 211 نیوتن متر گشتاور دارد. با این دو شاید در مسابقات درگ خیلی نتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید، ولی به طور کلی تجربه سواری فوق العاده با آن‌ها خواهید داشت.

البته آن‌ها معایبی هم دارند. اگر به سفر طولانی با این دو خودرو بروید، به احتمال زیاد صندلی‌های اسپرت سطلی آن‌ها کمردردی حسابی برایتان به ارمغان خواهند آورد. اگر فضای کابین و بار برایتان مهم است، سراغ آن‌ها را نگیرید. فضای بسیار محدود صندلی‌های عقب تویوتا 86 و سوبارو BRZ قطعاً شما را اذیت خواهد کرد. البته از یک خودروی اسپرت نمی‌توان انتظار زیادی از این جهات داشت.


بی ام و M5

نگاهی به برترین سوپر اسپرت‌های سال 2019

  • بهترین سدان اسپرت
  • مناسب چه کسانی است: کسانی که همه چیز را یک جا می‌خواهند
  • قیمت آن چقدر است: 102 هزار و 600 دلار

چرا بی ام و M5 را انتخاب کردیم؟

چه کسی گفته یک خودروی اسپرت حتماً باید دو در داشته باشد؟ اگر این گونه فکر می‌کنید، کاملاً در اشتباهید. این ترکیب بیشتر روی خودروهای اسپرت استفاده می‌شوند، زیرا معمولاً خودروهای دو در چالاک‌تر و سبک‌تر از خودروهای چهار در هستند، ولی برخی سدان های شگفت انگیز در بازار وجود دارند که می‌توانند رقبایی جدی برای بسیاری از کوپه‌ها باشند. نسل جدید بی ام و M5 گل سرسبد آن‌هاست.

برخی از ماشین بازهای قدیمی زمانی که شنیدند بی ام و ترکیب دیفرانسیل عقب M5 را با یک سیستم دو دیفرانسیل عوض کرده، فوق العاده ناراحت شدند. ولی زمانی که مشخص شد نتیجه چقدر فوق العاده شده، دیگر کسی به این موضوع اعتراضی نداشت. موتور 4.4 لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی M5 حدوداً 600 اسب بخار قدرت خود را به تمامی چرخ‌هایش ارسال می‌کند. تنها انتخاب یک گیربکس هشت دنده اتومات بوده و خبری از دنده دستی برای آن نیست. بی ام و امکان انتخاب یک حالت رانندگی به نام 4WD Sport را ارائه کرده که بیشتر خروجی موتور را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. در این حالت امکان ارسال تمام خروجی‌ها به چرخ‌های عقب و حذف چرخ‌های جلو از مدار هم وجود دارد.

قدرت بالای M5 موجب شده تا وزن نسبتاً سنگینش جبران شود و صفر تا صد را بتواند در 3.2 ثانیه پر کند. به عنوان یک بی ام و اصیل، کابین آن فوق العاده لوکس بوده و از مواد اولیه درجه یک در ساختش استفاده شده است. تکنولوژی‌های فراوانی نیز داخل آن خواهید یافت. اگر خیلی عادی با M5 رانندگی کنید، سرنشین‌ها احساس نشستن داخل یک سدان لوکس و نه یک ماشین ‌های پرفورمنس که توانایی رقابت با فراری پورتوفینو را دارد خواهند داشت.


منبع: برترین ها

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها