کد خبر : 9716

موتور جدید فولکس واگن کوچک تر و قوی تر

موتور جدید فولکس واگن کوچک تر و قوی تر

شرکت فولکس واگن برای دو خودروی محبوب خود، پولو و گلف موتورهای جدیدی را معرفی کرد. این برند خودروهای زیادی را در بازار به فروش می‌رساند.

به گزارش خودروتک، اگرچه خودروهای برقی و هیبریدی آینده شرکت فولکس واگن را تشکیل می‌‌دهند ولی تا چندین سال آینده همچنان شاید حکمرانی خودروهای بنزینی در بازارهای جهانی خواهیم بود. در صورتی که خریداری خواهان خودروهای دیزلی باشد، گروه فولکس واگن گزینه‌های زیادی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. علاوه بر موتورهای بنزینی و دیزلی، این برند آلمانی موتورهای جدید با امکان مصرف گاز طبیعی را برای برخی محصولات خود در نظر گرفته است.

پس از معرفی خودروی سئات آرونا TGI و نمونه بروز شده اشکودا اکتاویا G-TEX، فولکس واگن امروز از مدل بهبودیافته TGI پولو و گلف رونمایی کرده است. فولکس واگن پولو به یک موتور 3 سیلندر 1.0 لیتری با امکان تولید 90 اسب بخار قدرت مجهز شده است. خودروی فولکس واگن پولو به یک مخزن جدید 16.5 لیتری گاز طبیعی مجهز شده تا مجموع ظرفیت باک آن به 91.5 لیتر افزایش پیدا کند. بر اساس آزمایش‌های انجام شده، این خودروی هاچ‌بک کوچک می‌تواند در حالت CNG مسافتی برابر با 368 کیلومتر را طی کند.

شرکت فولکس واگن برای خودروی گلف GTI یک موتور جدید 1.5 لیتری 4 سیلندر در نظر گرفته که برای هر 100 کیلومتر رانندگی، به 3.5 تا 3.6 کیلوگرم گاز طبیعی نیاز دارد. این موتور 130 اسب بخار این خودرو از فرآیند احتراق TGI Miller بهره می‌برد که عملکرد مشابه با توربوشارژر را برای آن به همراه دارد. نمونه جدید فولکس واگن گلف GTI در مقایسه با مدل گذشته، 80 کیلومتر مسافتی بیشتری را توسط گاز طبیعی طی می‌کند و میزان تولید گازهای آلاینده آن به 95 گرم در هر کیلومتر رانندگی کاهش یافته است.

فولکس واگن با معرفی این محصولات، مزایای آن‌ها را نیز اعلام کرده است. رانندگان با خرید خودروهای CNG علاوه بر مصرف سوخت کمتر در مقایسه با موتورهای عادی، 25 درصد آلایندگی کمتری نیز تولید می‌کنند. در این راستا در کنار کاهش هزینه‌های جاری راننده، آلودگی محیط زیست نیز کمتر می‌شود.

نسل هشتم فولکس واگن گلف در آینده نزدیک از راه می‌رسد و با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود این نمونه آخرین بروزرسانی برای نسل کنونی این خودروی دوست داشتنی باشد. تا به امروز شاهد انتشار چندین تصویر جاسوسی از این خودروی هاچ‌بک در فضای مجازی بودیم.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها