کد خبر : 9547

خودرویی که برای شما هتل رزرو می کند + تصاویر

خودرویی که برای شما هتل رزرو می کند + تصاویر

آلپز آلپاین (Alps Alpine)،‌ یک طرح مفهومی از یک سیستم مدیریت اتومبیل است. این سیستم می‌تواند تجربه رانندگی بسیار متفاوت از آنچه تا کنون تجربه کرده‌اید را به ارمغان بیاورد. در ادامه بیشتر با سیستم جدید شرکت آلپز الکترونیک آشنا می‌شوید.

به گزارش خودروتک، از آنجایی که خودروها در حال تجهیز به سنسورها، کامپیوترها و اتصال‌های بیشتری هستند، امکان این که تجربه رانندگی باکیفیت‌تر و بهتر از گذشته شود نیز بیشتر می‌شود. آلپز آلپاین به نظر می‌رسد همان چیزیست که نسل آینده‌ی تجربیات ما با اتومبیل‌ها به ارمغان میاورد. این پروژه می‌تواند چگونگی جایگیری قطعات و فناوری‌هایی که باعث تغییر سبک رانندگی ما می‌شوند را به نمایش بگذارد.

اغلب مردم تصور می‌کنند که تجربه رانندگی زمانی که وارد خودرو می‌شوید آغاز می‌شود، اما مفهوم “Seamless Smart Mobility Solution” آلپز آلپاین می‌گوید که آن از زمانی که در منزلتان هستید آغاز می‌شود!

در پیش‌نمایش این پروژه، شما عضو یک سرویس اتومبیل‌های اشتراکی می‌شوید که می‌تواند اطلاعات حمل و نقلتان را ردیابی کند. این سرویس، عادت‌ها/سلیقه‌ها، برنامه و مقصد شما را می‌داند و با اطلاعات ترافیکی به شما کمک می‌کند تا یک هتل را رزرو کنید یا حتی یک خودرو را از طریق یک سرویس اتومبیل‌های اشتراکی فرا بخوانید.

آلپز آلپاین (Alps Alpine)

همه چیز از طریق یک اپلیکیشن موبایلی دنبال می‌شود و گوشی شما می‌تواند حتی به عنوان کلید خودرو نیز مورد استفاده شود که راه حل بسیار امنی خواهد بود. زمانی که خودرو فرا رسید، آن در خیابان منتظر شما می‌ماند و زمانی که نزدیک آن شوید و گوشی شما شناسایی شود، قفل درهای خودرو باز خواهد شد.

آلپز آلپاین کابین خودرو را بر اساس نیازهای شما تنظیم می‌کند

در داخل خودرو، دوربینی تعبیه شده که می‌تواند شما را شناسایی کرده و صندلی و محیطی که علاقه‌مند به آن هستید را تنظیم کند. نمایشگر بسیار بزرگ روی داشبود، همیشه بازخوردهای تصویری متناسب را به نمایش می‌گذارد و اگر خودرو تمام خودران بود، کامپیوتر داخلی آن می‌تواند تشخیص دهد که شما در حال مطالعه‌ی یک کتاب یا مجله هستید. سپس نورها را تنظیم کرده و موقعیت صندلی را به نحوی تنظیم می‌کند که راحت‌ترین تجربه را برای مطالعه‌ی شما به ارمغان بیاورد.

آلپز آلپاین (Alps Alpine)

آلپز آلپاین از طیف گسترده‌ای از سنسورهای خازنی استفاده می‌کند و ژنراتورهای بازخورد را مجبور به ارائه‌ی انواع رابط‌های کاربری می‌کند. ما برخی از آن‌ها را پیشتر در نمایشگاه CEATEC ژاپن دیده‌ایم. اگر شما رانندگی را انتخاب کنید، کامپیوتر به سطح توجه شما نگاه می‌کند تا مطمئن شود شما پریشان یا در حال چرت زدن نیستید. آمارها نشان می‌دهند که اکثر تصادف‌ها در فاصله‌ی چند کیلومتری از خانه و زمانی که محیط برای راننده آشنا می‌شود، رخ می‌دهند. پس این سیستم می‌تواند به خوبی، جلوی رخ دادن اینگونه حوادث را بگیرد.

آلپز آلپاین (Alps Alpine)

Alps Alpine سناریوهای مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد، زیرا آن از قطعات زیادی ساخته شده که برای هر نوع تجربه‌ای ضروری هستند. به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین کنندگان لوازم الکترونیکی اتومبیل‌ها، آلپز الکترونیک تلاش می‌کند تا یک گام جلوتر از نیازهای خودروسازان حرکت کند و با این طرح مفهومی این را به خوبی نشان داده است. پیش‌نمایش این خودرو به ما احساسی متفاوت را در حال استفاده از آن داد و به نظر می‌رسد از نظر فنی نیز چنین چیزی کاملا امکان پذیر است و تنها در سطح یک طرح مفهومی باقی نخواهد ماند. در حال حاضر خودروسازان در تلاش هستند تا نیازهای مشتریان خود را برطرف کنند؛ به نظر می‌رسد آلپز آلپاین می‌تواند یکی از بهترین نمونه‌های سیستم رانندگی در جهان باشد که خودروسازان می‌توانند از آن بهره بگیرند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها