کد خبر : 9097

لاستیک های هوشمند با صدای کم + عکس

لاستیک های هوشمند با صدای کم + عکس

گروهی از پژوهشگران ایتالیایی موفق شده اند نوعی لاستیک هوشمند تولید کنند که نسبت به لاستیک های فعلی صدای بسیار کمتری تولید می کنند.

به گزارش خودروتک، گروهی از پژوهشگران ایتالیایی موفق شده اند نوعی لاستیک هوشمند تولید کنند که نسبت به لاستیک های فعلی صدای بسیار کمتری تولید می کنند.

از این پس می توانیم شاهد خودروهایی باشیم که نه تنها در تولید موتور، گیربکس و قطعات اصلی منحصر به فردند، بلکه کمترین صدا را در حین حرکت تولید می کنند.

بسیاری از خودروها حین حرکت، گردش لاستیک ها، تغییر دور موتور، شتاب گیری کامل و مواردی مشابه صدایی بیش از حد ایجاد می کنند. این صدا گاهی دلپذیر است اما اگر قرار باشد مرتب تکرار شود اعصاب راننده را به مرور خرد می کند. جالب است که مشکل صدای تایرها همگانی است و حتی گاهی خودروهای مدرن نیز این صدا را ایجاد می کنند.

حذف صدای تایر خودروها با کمک هوش مصنوعی / مناسب سالمندان و افراد حساس

اکنون تولید کننده ایتالیایی مشهور تایر یعنی برند"پیرللی" اقدام به تولید نوعی لاستیک کرده که نویز تایرها را تا 3 دسیبل کاهش می دهد، این کار از طریق هوش مصنوعی انجام می شود. روند کار این سیستم ضد نویز بسیار ساده است.

از آنجایی که داخل یک تایر توخالی است و با هوا پر می شود، هوا از داخل گرما و ارتعاش حرکت می کند به طوری که تایر به پایین سرازیر می شود. این ارتعاشات از طریق تعلیق وسیله نقلیه به داخل کابین منتقل می شود. راه حل پیرللی شامل یک لایه فوم باز سلولی در داخل تایر است که به کاهش و جذب این ارتعاشات قبل از انتقال به ماشین کمک می کند.

البته این فناوری چندان جدید نیست و چند سال پیش عرضه شد اما از آزمایش تا تولید آن طول کشید. این فناوری ازسال 2017، برای 78  گروه از تولیدکنندگان مختلف تقاضا شد  و سپس تقاضا برای اتومبیل های حساس تر مثل اتوموبیل مرتبط با سالمندان طی سال گذشته نرخ تقاضا را  به بیش از 150 برابر افزایش داده است.

منبع: انتخاب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها