کد خبر : 9078

حقایقی تلخ درباره فرمان خودرو

حقایقی تلخ درباره فرمان خودرو

به تازگی دست اندرکاران سایت CarRentals.com که در امر اجاره خودرو فعالیت دارد، به پژوهشی در میان 1000 مالک خودرو در ایالات متحده دست زده‌اند تا مشخص شود این افراد معمولاً پس از چه مدت فضای داخلی خودروی خود را نظافت می‌کنند.

به گزارش خودروتک، می‌توان گفت که نتیجه پژوهش بسیار شوک‌آور بوده چراکه معلوم شده 32 درصد از این افراد یا به بیان بهتر تنها 320 نفر از میان 1000 نفر نمونه تحقیق به ندرت این کار را انجام می‌دهند. در حقیقت این افراد تنها یک بار در سال فضای داخلی خودروی خود را تمیز می‌کنند.

بد نیست بدانید براساس تحقیقات انجام شده، میزان آلودگی فرمان خودروها چهار برابر بیشتر از توالت است.

هرچند که نتیجه این پژوهش می‌تواند شگفت‌انگیز باشد، بد نیست بدانید اعداد و ارقام تعجب‌آور دیگری نیز به تازگی انتشار یافته که می‌تواند به مالکان خودروها در مورد اهمیت تمیز کردن فضای داخلی خودروها برای حفظ سلامت و ایمنی سرنشینان، هشدار دهد.

براساس یافته‌های مرکز ملی بیوتکنولوژی، فضای داخلی خودروها در میان آلوده‌ترین نقاط این کره خاکی قرار می‌گیرند تا حدی که ممکن است از نشیمن‌گاه توالت نیز آلوده‌تر باشند. اگر بخواهیم به این مساله بیشتر دقیق شویم باید گفت که فرمان خودرو می‌تواند تا چهار برابر آلوده‌تر از نشیمن‌گاه توالت باشد که حقیقت بسیار ناخوشایندی هم هست زیرا این بخش خودرو به طور مستمر با راننده خودرو در ارتباط است. در جریان پژوهش انجام شده، محققان میزان آلودگی فضای داخلی خودرو را به طور میانگین و با مقیاس باکتری در سانتیمتر مربع اندازه گرفته و با علامت اختصاری CFU مشخص کرده‌اند. میزان CFU در فرمان خودرو 629 بوده درحالی‌که این مقدار (به طور میانگین) روی صفحه نمایش تلفن همراه برابر با 100 و در کف اتاقک آسانسور 313 است. نکته جالب این‌که این میزان در نشیمن‌گاه توالت عمومی برابر با 172 اندازه‌گیری شده است.

نکته نگران‌کننده دیگر درباره دو نوع باکتری یافت شده درفضای داخلی خودروهاست که شایع‌تر از دیگران هستند. براساس پژوهش انجام شده، مسبب بسیاری از بیماری‌ها از قبیل مسمومیت غذایی، بیماری‌های پوستی و MRSA را می‌توان یکی از همین دو باکتری دانست. باکتری دیگر نیز Propionibacterium است که می‌تواند باعث التهاب و عفونت شود. این دو باکتری از شایع‌ترین انواع باکتری هستند که معمولاً در فضای داخلی خودروها حضور دارند ولی نباید فراموش کرد که معمولاً 700 نوع باکتری مختلف در کابین خودروها وجود دارند.

همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید، مهمترین عامل رشد و نمو باکتری‌ها در فضای داخلی خودروها را می‌توان مصرف مواد خوراکی در این محیط‌ها دانست.

با توجه به این‌که در زندگی امروزی برای انجام امور روزمره وقت بسیار کمی داریم، ممکن است در بسیاری از مواقع مجبور شویم وعده‌های غذایی خود را نیز در خودرو صرف کنیم. اما با توجه به نتایج تحقیقات تازه، بهتر است از این پس بیشتر به نظافت فضای داخلی خودروی خود توجه داشته باشیم.


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها