کد خبر : 8105

نگاهی به هیولاهای نمایشگاه توکیو

نگاهی به هیولاهای نمایشگاه توکیو

نمایشگاه اتو سالن توکیو یک نمایشگاه خودرویی سالانه بوده که همه ساله در ماه ژانویه در شهر چیبا در ژاپن برگزار می‌شود و معمولاً محل گردهمایی خودروهای پرفورمنس و تیونینگ و همچنین رونمایی جدیدترین تکنولوژی‌های از این دست است. برخلاف شباهت اسمی، نمایشگاه اتو سالن توکیو تفاوت‌های بسیار زیادی با نمایشگاه خودروی توکیو دارد و این دو نمایشگاه هیچ ارتباطی با هم ندارند.

به گزارش خودروتک، نمایشگاه خودروی توکیو همه ساله در مرکز همایش‌های Makuhari Messe در نزدیکی دیزنی لند این شهر برگزار می‌شود. اتو سالن توکیو بیشتر شبیه به نمایشگاه خودروی سِما است که هر سال در شهر لاس وگاس آمریکا بزگرار می‌شود و تیونرها حضور فعالی در آن دارند. برخلاف نمایشگاه سِما، درهای اتو سالن توکیو برای عموم باز بوده و همه می‌توانند در آن شرکت کنند. در نمایشگاه امسال بیش از 900 خودروی مختلف از سوی شرکت‌های تیونر و خودروساز ژاپنی حضور داشتند. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به 5 خودروی برتری که امسال از یازدهم تا سیزدهم ژانویه در نمایشگاه اتو سالن توکیو حضور داشتند. باما همراه شوید.

نسخه ویژه نیسان GT-R

نسل فعلی نیسان GT-R به مدت تقریباً 11 سال است که در خطوط تولید شرکت حضور دارد و هنوز، خبری از نسل جدید آن نیست. هر چند وقت یک بار مدیران نیسان صحبت‌هایی در مورد نسل جدید GT-R انجام می‌دهند، ولی حداقل تا به امروز این صحبت‌ها نتیجه‌ای نداشته‌اند. برای این که نیسان بتواند GT-R را در بازار شلوغ امروز مدلی رقابتی نگه دارد، هر چند وقت یک بار نسخه‌های ویژه‌ای از آن رونمایی می‌کند. در نمایشگاه امسال اتو سالن توکیو، نیسان یک مدل ویژه تولید محدود از GT-R را که مختص بازار داخلی ژاپن طراحی شده، به غرفه خود آورده بود. نائومی اوزاکا، قهرمان تنیس ژاپنی که اخیراً به عنوان سفیر برند نیسان فعالیت خود را آغاز کرده، دلیل اصلی طراحی این نسخه ویژه بوده است. جالب است بدانید اوزاکا در طراحی بدنه و همچنین انتخاب رنگ آن با نیسان همکاری داشته است. علاوه بر رنگ بدنه جذاب، این مدل ویژه گودزیلا به یک اسپویلر فیبر کربنی در عقب و پلاکی طلایی رنگ و ویژه در محفظه موتور مجهز شده است. نیسان فقط 50 دستگاه از این خودرو، مبتنی بر نسخه Premium نیسان GT-R تولید خواهد کرد.

کانسپت Personalization Adventure نیسان جوک

به مانند نمایشگاه خودروی سِما در لاس وگاس، همه ساله در اتو سالن توکیو هم خودروهای عجیب و غریب زیادی را می‌توانیم ببینیم. امسال این افتخار نصیب نیسان جوک شده بود تا با تعویض چرخ‌های خود با چرخ‌های زنجیری، توجه همه را به خود جلب کند. کانسپت Personalization Adventure با چرخ‌های ویژه‌ای که دارد، مدلی بسیار خاص بوده و می‌توان آن را ترکیبی از یک اسنومبیل و یک مریخ نورد نامید. Personalization Adventure خودرویی است که با آن علاوه بر برف، در جاده‌های خاکی و شنی هم بدون مشکل می‌توانید رانندگی کنید. برای این که خودرو ظاهری قدرتمندتر داشته باشد، نیسان این کانسپت را به گلگیرهایی ویژه مشکی رنگی مجهز کرده است. از دیگر موارد قابل توجه آن می‌توان به رنگ بدنه مشکی و سفید و تزئینات سبز روشن اشاره کرد. کانسپت Personalization Adventure قدرت مورد نیازش را از یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر بنزینی با 187 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تأمین می‌کند.

کانسپت تویوتا GR Supra Super GT

در نمایشگاه امسال اتو سالن توکیو، شرکت تویوتا در غرفه خود با مدل‌های مختلفی میزبان بازدیدکنندگان بود، ولی در میان آن‌ها، بدون شک کانسپت GR Supra Super GT یکی از بهترین‌هاست. همان طور که می دانید، تویوتا سوپرا امروز در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شده است. برنامه شرکت تویوتا این بود که در اتو سالن توکیو، با رونمایی از کانسپت GR Supra Super GT، در واقع پیش نمایشی از مدل اصلی سوپرا را قبل از دیترویت در معرض دید عموم قرار دهد. ولی همه برنامه‌های این شرکت با انتشار ویدیویی در توییتر توسط تویوتای مکزیک بر باد رفت. ولی حتی این موضوع هم نمی‌تواند چیزی از ارزش‌های GR Supra Super GT کم کند. جالب است بدانید این مدل کانسپت قرار است بعداً تبدیل به یک مدل مسابقه‌ای در کلاس سوپر جی تی برای فصل 2020 شود. با بازگرداندن سوپرا به مسابقات، تویوتا لکسوس LC را از مسابقات کنار خواهد گذاشت. البته باید اشاره کنیم که این خودرو اولین مدل کانسپت مسابقه‌ای مبتنی بر نسل جدید سوپرا نیست و در نمایشگاه ژنو سال پیش، شاهد رونمایی کانسپت GR Supra Racing بودیم.

کانسپت سوزوکی جیمنی Sierra پیکاپ استایل

بدون شک یکی از ستاره‌های جذاب نمایشگاه امسال اتو سالن توکیو، این پیکاپ آفرود جمع و جور سوزوکی بود. برخلاف استقبال بسیار خوبی که بازدیدکنندگان و رسانه‌ها از این خودرو به عمل آوردند، متاسفانه سوزوکی اعلام کرده هیچ برنامه‌ای برای وارد کردن آن به خط تولید ندارد. کاری که سوزوکی برای ساخت این کانسپت انجام داده البته خیلی سخت نیست. آن‌ها یک شاسی بلند جیمنی را انتخاب کرده، صندلی‌های عقبش را حذف کرده‌اند و بخشی از سقف قسمت عقب را بریده‌اند تا خودرو ظاهر یک مدل پیکاپ جذاب پیدا کند. از دیگر موارد قابل توجه در طراحی بدنه می‌توانیم به تزئینات چوبی روی کناره‌ها و عقب و جلوپنجره توری جدید آن اشاره کنیم. برای داشتن ظاهری قوی‌تر، کانسپت سوزوکی جیمنی Sierra پیکاپ استایل به مواردی مانند رکاب‌های فلزی، چراغ‌های روی سقف، قلاب بکسل و تایرهای آفرود بزرگ مجهز شده است. بیایید امیدوار باشیم سوزوکی این کانسپت فوق العاده جذاب را روزی وارد خط تولید کند.

کانسپت لکسوس UX مدلیستا BEYOND the EMOTION

در نمایشگاه امسال اتوسالن توکیو امکان نداشت سری به غرفه لکسوس بزنید، ولی خودروی لکسوس UX مدلیستا BEYOND the EMOTION نظر شما را به خود جلب نکند. این مدل کانسپت فوق العاده جذاب، مبتنی بر شاسی بلند کوچک لکسوس UX و با همکاری لکسوس و شرکت تیونینگ ژاپنی Modellista طراحی و ساخته شده است. در طراحی این خودرو، مدلیستا یک کیت بدنه کامل را برای آن طراحی کرده که ظاهری فوق العاده تهاجمی و خشن به خودرو بخشیده است. ولی مهم‌ترین بخش آن که ظاهر خودرو را بسیار مدرن و جذاب کرده یک صفحه نمایش دیجیتالی است که روی جلوپنجره خودرو نصب شده و علاوه بر نمایش تصاویر گرافیکی مختلف، پیغام‌هایی را هم می‌تواند به عابرین پیاده یا راننده‌های دیگر نمایش دهد. از دیگر موارد قابل توجه این خودرو می‌توان به آینه بغل‌های دیجیتال آن اشاره کرد. ظاهراً کانسپت لکسوس UX مدلیستا BEYOND the EMOTION صرفاً یک مدل نمایشگاهی بوده و شرکت هیچ برنامه‌ای برای وارد کردن آن به خط تولید ندارد. البته باید منتظر ماند و دید شرکت تیونر مدلیستا چه برنامه‌ای برای این خودرو خواهد داشت.


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها