کد خبر : 80228

نیسان ماکسیما به آخر خط رسید

نیسان ماکسیما به آخر خط رسید

سرانجام پس از ۴۲ سال آخرین خودروهای نیسان ماکسیما از خط تولید خارج می‌شوند و داستان این خودروی افسانه‌ای به پایان می‌رسد.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین ، نیسان در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی خط تولید ماکسیما را تعطیل خواهد کرد. این پایانی برای یکی از مشهورترین تولیدات این کارخانه ماشین‌سازی خواهد بود.

ماکسیما نخستین بار در سال ۱۹۸۱ با عنوان داتسون ماکسیما پا به عرصه وجود گذاشت. نسل اول این سدان فول‌سایز دیفرانسیل عقب ساخته شد اما از نسل دوم ماکسیما که سال ۱۹۸۵ با نام نیسان ماکسیما به بازار آمد به ماشینی ۶ سیلندر و دیفرانسیل جلو تبدیل شد. فرمولی که تا آخرین نسل همچنان ادامه دارد.

آخرین نسل ماکسیما اکنون موتوری ۳.۵ لیتری شش سیلندر به قدرت ۳۰۰ اسب بخار دارد که با جعبه‌دنده CVT نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

توقف تولید ماکسیما در راستای طرح بزرگتر شرکت نیسان است که بر اساس آن باید تا سال ۲۰۳۰ تقریبا نیمی از تولیدات این شرکت را خودروهای برقی تشکیل دهند.

دلیل دیگر تولید نشدن ماکسیما را نیز باید در محبوب شدن خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور جستجو کرد. اکنون اغلب خانواده‌ها از این کلاس‌ خودروها استفاده می‌کنند و در نتیجه جا برای خودروهای سدان فول‌سایزی چون ماکسیما تنگ می‌شود.

با این تفاسیر بعید نیست که خودروهای مشابهی چون هیوندای سوناتا و شورلت مالیبو نیز به سرنوشت ماکسیما دچار شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها