کد خبر : 80111

یک خودروی چینی در میان برترین‌های دنیا

یک خودروی چینی در میان برترین‌های دنیا

امروز رقابت برای بهترین برند ماشین بودن در جهان به شدت افزایش یافته است و هرروز نوآوری‌های بیشتری در فناوری اتفاق می‌افتد. بهترین شرکت‌های خودروساز در جهان طیف وسیعی از وسایل نقلیه مانند سدان، هاچ بک، SUV، کامیون، اتوبوس، وسایل نقلیه الکتریکی و ... را می‌فروشند.

سایت mbaskool لیستی از بهترین و پرطرفدارترین برندهای ماشین در سال ۲۰۲۲ دنیا را براساس دو پارامتر کسب و کار و درآمد منتشر کرده است.

این برندهای برتر خودرو شامل طیف گسترده ای از شرکت ها و سازمان های خودروسازی درگیر در طراحی، توسعه، ساخت، بازاریابی و فروش وسایل نقلیه موتوری هستند.

از سوی دیگر، فروش در حوزه خودرو بعد از فروکش کردن همه‌گیری کرونا بهبود یافت. خودروهای برقی و وسایل نقلیه همچنان نقطه تمرکز شرکت های خودروسازی جهانی هستند.

بهترین این شرکت ها در جهان طیف وسیعی از وسایل نقلیه مانند سدان، هاچ بک، SUV، کامیون، اتوبوس، وسایل نقلیه الکتریکی و ... را می‌فروشند. بخش خودرو به شدت به خودروها و کامیون هایی که توسط این خودروسازان بزرگ تولید می‌شوند متکی است.

بسیاری از شرکت های فناوری غیرسنتی با همراهی شرکت های بزرگ خودروسازی در زمینه های خودروهای خودران، خودرو های برقی، خودروهای هوشمند، اینترنت اشیا و غیره وارد حوزه خودروسازی شده اند.

بر همین اساس هم رقابت برای بهترین برند ماشین بودن در جهان بیشتر می شود زیرا هرروز نوآوری های بیشتری در فناوری اتفاق می افتد.

رتبه ۱ - فولکس واگن

گروه فولکس واگن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و خودروسازان جهان است که دفتر مرکزی آن در ولفسبورگ آلمان است. این گروه از دو بخش تشکیل شده است؛ بخش خودرو و بخش خدمات مالی.

بخش خودرو بیشتر از خودروهای سواری، خودروهای تجاری و حوزه های تجاری مهندسی نیرو تشکیل می‌شوند.

برترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ | فولکس واگن و تویوتا در صدر بهترین‌ها

چشم انداز خودروهای سواری فولکس واگن "حرکت مردم و هدایت آنها به جلو"است. این گروه به داشتن نام های بزرگ خودرویی مانند خودروهای سواری فولکس واگن، آئودی،SEAT، اسکودا و غیره شهرت دارد. فولکس واگن با این استراتژی که از نظر نوآوری و هوشمندی، خودروساز پیشرو در جهان باشد، بر پایه ۷ حس قوی ساخته شده است؛

این شرکت برنامه آینده خود را با نام "together-strategy۲۰۲۵" به منظور متحول کردن کسب و کار اصلی خودرو راه اندازی کرده است و علاوه بر موارد دیگر تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۰خودروی تمام برقی دیگر را روانه بازار خواهد کرد.

رتبه ۲ - تویوتا موتورز

شرکت تویوتا موتورز بزرگترین خودروساز جهان است. این یک شرکت چند ملیتی ژاپنی حضور جهانی دارد.

این شرکت با داشتن دفتر مرکزی در آیچی ژاپن، به یکی از بزرگترین شرکت ها از نظر درآمد تبدیل شده و از طریق بیش از ۵۰ کارخانه تولیدی خارج از کشور در ۳۰ کشور و منطقه جهان در آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و اروپا فعالیت می کند.

این شرکت اخیرا به ۷۵ سالگی تاسیس خود رسیده است. تویوتا موتورز متعهد به نوآوری در تولیداتش است و همچنین ابتکاراتی را برای مشارکت دادن مشتریان به سمت آینده ای که رویای آنهاست انجام می دهد.

تویوتا با معرفی "مفهوم مدیریت ایمنی یکپارچه" تعهد خود را به ایمنی نشان می دهد.

برترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ | فولکس واگن و تویوتا در صدر بهترین‌ها

از این طریق این شرکت از راننده در هر مرحله از رانندگی با یکپارچه سازی هر سیستم پشتیبانی می کند.

تویوتا در فهرست برترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۲ رتبه دوم را دارد.

این خودروسازی با چشم انداز رهبری دنیای خودرو در آینده، بر روی پنج ارزش اصلی پیش می‌رود؛ پاسخ گویی به همه چالش ها برای تحقق چشم انداز ،تلاش برای بهبود مستمر، یافتن حقایق صحیح برای تصمیم گیری صحیح، اعتماد متقابل و کار تیمی برای انجام تعهدات خود نسبت به کیفیت، نوآوری و پایداری.

در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر در سراسر جهان در این خودروسازی مشغول به کار هستند که تلاش می کنند تجربه رانندگی نهایی را از طریق عملکرد، راحتی، کاربر پسند، ایمنی و سبک ارائه دهند.

رتبه ۳ - دیملر

دیملر ای جی که با نام مرسدس بنز نیز شناخته می شود، یکی از بزرگترین تولیدکننده و تامین کننده خودروهای برتر و وسایل نقلیه تجاری در سراسر جهان است.

دیملر در سال ۱۸۸۶ شروع به کار کرد. این شرکت در اشتوتگارت آلمان مستقر است.این شرکت دارای حضور قوی از طریق وسایل نقلیه سواری مرسدس بنز،کامیون های دیملر،اتوبوس ها و خدمات مالی شرکت و حضور جهانی در حوزه های مختلف است.

این شرکت، متخصص در برندهای چهار چرخ تمام زمین است.این شرکت همچنین به طور کامل در بخش خودرو برقی کار خود را به خوبی انجام داده و در حدود ۱۳۰۰۰۰ مدل هوشمند را در سراسر جهان فروخته است.

برترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ | فولکس واگن و تویوتا در صدر بهترین‌ها

اتومبیل های مرسدس بنز همچنین مجموعه ای بی سابقه از رکورد افزایش فروش واحد خود را هر ماه برای بیش از چهار سال تنظیم می کنند.

رتبه ۴ - فورد موتور

شرکت فورد موتور یک شرکت خودروسازی چند ملیتی آمریکایی است که در سال ۱۹۱۹ در Delaware تاسیس شده است.

این شرکت با به بدست آوردن تجارت یک شرکت میشیگان، همچنین به عنوان شرکت فورد موتور که در سال ۱۹۰۳ برای تولید و فروش خودرو های طراحی و مهندسی شده توسط هنری فورد تاسیس شده بود،شروع به کار کرد.این شرکت با حدود ۲۰۰۰۰۰ کارمند در سراسر جهان،خط کاملی از خودرو های فورد،کامیون ها،خودرو های برقی و غیره را تولید و خدمات ارائه می کند.برند های خودرو های فورد شامل فورد و لینکلن می شوند.

برترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ | فولکس واگن و تویوتا در صدر بهترین‌ها

داستان بازگشت فورد از رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ الگویی برای الهام گرفتن است.این شرکت از طریق تجدید ساختار و انرژی بخشیدن به تجارت خود به این موفقیت دست یافت.این شرکت توانسته یکی از شرکت های دارای بالاترین فروش در ایالات متحده باشد.این شرکت همچنین چندین مدل را در سال گذشته روانه بازار کرده است که شامل Focus Electric ، Ecosport ،F-۱۵۰ ،Fiesta کاملا جدید،Expendition کاملا جدید،و لینکلن نویگیتور کاملا جدید است و از این رو همیشه از برترین برند های اتومبیل در سطح جهان بوده است.

شرکت فورد ارزش های خود را بر روی محصول و سود مردم شکل می دهد، جایی که حس می کنند مشتریان منبع قدرت آنها هستند و محصولاتشان نتیجه تلاش مستمر آنها هستند و سود معیاری است برای برآورده کردن نیاز های مشتریان. این شرکت از اخلاقی‌ترین شرکت‌های جهان است.

رتبه ۵ : جنرال موتورز

جنرال موتورز یک شرکت جهانی خودرو است که در سال ۱۹۰۸ تاسیس شد.

این شرکت با دفتر مرکزی جهانی خود در دیترویت، در در پنج قاره و در بسیاری از کشور ها فعالیت می کند.

این شرکت با ۱۸۰۰۰۰ کارمند از بیش از ۷۰ ملیت، تیم بسیار متنوع و اختصاصی دارد. جنرال موتورز با چند برند متمایز معروف در جهان فعالیت می کند که شامل بیوک، جی ام سی،کادیلاک،هولدن،بائوجون،وولینگ و جیفانگ می شود.

این شرکت در سال گذشته عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده است. همچنین یک شورلت بولت برقی مقرون به صرفه را تولید کرد که با شارژ کامل تا ۲۳۰ مایل برد الکتریکی خالص را ارائه می دهد.

برترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ | فولکس واگن و تویوتا در صدر بهترین‌ها

این شرکت بارها به دلیل کیفیت و عملکرد خود مورد قدردانی قرار گرفته است.

جنرال موتورز مدل های تست تصادف را طراحی کرد که اکنون یک استاندارد جهانی برای تست تصادف از جلو در بین برندهای برتر خودرو در سراسر جهان است. همچنین اولین تولیدکننده خودرو در آمریکای شمالی است که یک مرکز آزمایشی رول اوور را ساخت.

رتبه ۶ - گروه BMW

گروه BMW با نام اختصاری Bayerische Motoren Werke Group یکی از تولید کنندگان پیشرو در خودروها و موتورسیکلت های درجه یک و یکی از بهترین برندهای خودرو در جهان است.

این شرکت همچنین به عنوان ارائه دهنده خدمات مالی و حمل و نقل برتر فعالیت می کند. این شرکت در سال ۱۹۱۶ با دفتر مرکزی فعلی خود در مونیخ آلمان شروع به کار کرد و خود را به عنوان یک شرکت جهانی با بیش از ۳۰ امکانات تولید و مونتاژ در بسیاری از کشور ها و یک شبکه فروش جهانی تبدیل کرد.

کل نیروی کار این شرکت ۱۲۰۰۰۰+ است که در حدود ۹۰ درصد از کارکنان در بخش خودرو هستند.مدل های اصلی بی ام و شامل BMWi است که خودرو های برقی پیشرو در رشته های محرک جایگزین، طراحی سبک وزن و آیرودینامیک، است.

BMW M پیشگام در عملکرد های موتور سواری معتبر با جذابیت زیبایی انحصاری و اسپرت است.

برترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ | فولکس واگن و تویوتا در صدر بهترین‌ها

این شرکت اولین شرکتی بود که موتور هواپیما با پیستون آلومینیومی را در سال ۱۹۱۷ طراحی کرد.در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲،تمرکز BMW بر روی خودرو های برقی بوده و سال به سال رشد ثابتی را نشان می دهند. قدرت این شرکت ناشی از فرهنگ قوی آن است.فرهنگی که شور و لذت،کار تیمی و توسعه فردی،فرصت های برابر،تنوع و باور های آنها را در خود جای می دهد-باور به مردم، عملکرد، اثربخشی، انصاف، احترام، پایداری، جامعه و استقلال.

رتبه ۷ : هوندا موتور

کمپانی هوندا موتور یک شرکت ژاپنی چند ملیتی خودرو و موتورسیکلت است که در سراسر جهان حضور دارد.

آنها در زمینه تولید و فروش خودرو،هواپیما و موتور سیکلت و ارائه خدمات مالی که شامل اعتبار و بیمه به مشتریان خود می باشد،فعالیت می کند.

هوندا حدودد ۸۹ کارخانه در ۳۳ کشور و در حدود ۱۴۰ کشور فروش دارد که در مجموع ۳۰۰۰۰ نفر در سراسر جهان استخدام می کنند.محبوب ترین خودرو های هوندا شامل آکورد و سیویک می شوند که با فروش بسیار زیاد در آمریکای شمالی همچنان به جذب بازار ادامه می دهند.

هوندا موتورز با ۶۹ سال سابقه اولین موتورسیکلت خود را در سال ۱۹۴۹ ساخت.در سال ۱۹۵۹ با تاسیس کارخانه ای در آمریکا به عنوان شرکت آمریکایی هوندا موتورز بین المللی شد و به بزرگترین خودروی فروش سال ۱۹۹۳ تبدیل شد. هوندا توقف نکرد و از ۵۰ سال قبل رویای آنرا داشت که تا سال ۲۰۲۰ انتشار دی اکسید کربن خود را به ۳۰ درصد کاهش دهد و همچنین می خواهد از "کروز کنترل"در خودرو های خود استفاده کند تا تصادف را تا سال ۲۰۴۰ از بین ببرد.

برترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ | فولکس واگن و تویوتا در صدر بهترین‌ها

فلسفه هوندا براساس احترام به فرد و سه لذت است.احترام به فرد شامل سه رکن فرعی ابتکار است: ابتکار برای تفکر خلاقانه و محدود نشدن به ایده های از پیش تعیین شده، برابری و احترام رفتار با یکدیگر و فراهم کردن فرصت های برابر برای همه و سومین رکن اعتماد-اعتماد متقابل برای کمک به یکدیگر برای انجام کارهای خود.

رتبه ۸ : سایک موتور

کمپانی سایک موتور بزرگترین خودروساز چینی است که در فهرست Fortune ۵۰۰ جهانی ثبت شده است.

این شرکت برای دوازدهمین بار متوالی به لیست نخبگان راه یافته است که بازتابی از تجارت در حال گسترش شرکت است.این شرکت همچنین متعلق به ۴ برند برتر خودروی چینی است که متعلق به دولت است و دفتر مرکزی آن در شانگهای چین است اما در سراسر جهان فعالیت می کند.

برترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ | فولکس واگن و تویوتا در صدر بهترین‌ها

تجارت اصلی این شرکت شامل وسایل نقلیه، قطعات، تجارت و خدمات خودرو و تامین مالی است. سایک موتور از سال ۲۰۰۶ بر بازار خودرو در چین تسلط داشته است.این شرکت یک کارخانه جدید سایک در تایلند دارد و در ساخت پارک اتوماتیک خودرو و قطعات خودرو به زبان اندونزیایی مشارکت دارد.این شرکت همچنین از طریق سرمایه گذاری مشترک بسیاری با برندهای معروف فعالیت می کند. سایک همراه با VW بیش از دو میلیون خودرو تنها در چین فروخته است.این شرکت جایگاه اول را در بازار فروش خودرو در چین حفظ کرد و با موفقیت به چهار شرکت برتر با بیشترین حجم فروش خودرو های سواری در بازار داخلی راه یافت.

رتبه ۹ : هیوندای

خودروساز کره جنوبی، هیوندای در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد.دفتر مرکزی آن در سئول، کره جنوبی واقع شده است.

این شرکت در بخش تولید و توزیع خودرو،ارائه خدمات مالی به صورت اعتباری و بیمه ای به مشتریان خود و همچنین در ساخت راه آهن است.هیوندای خودرو های محبوبی را در هر بخش از خودرو های هاچ بک گرفته تا سدان و شاسی بلندها دارد که شامل سری i۱۰، النترا،اکسنت، سیویک و چندین خودروی دیگر می شود.

این شرکت حدود ۶۰۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد. هیوندای با ثبت این شرکت در سال ۱۹۶۷ با سابقه ۵۰ ساله،در چند سال اخیر دستاورد های زیادی داشته است.

برترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ | فولکس واگن و تویوتا در صدر بهترین‌ها

با عرضه پونی، اولین خودروی سواری کره ای در سال ۱۹۷۶ که در سال ۱۹۸۳ وارد بازار کانادا شد،به دلیل اندازه و قیمتش به پر فروش ترین خودرو در هر دو کشور تبدیل شد.بعدا در سال ۱۹۸۵ با صادرات هیوندای اکسل وارد بازار آمریکا شد.بعدا در سال ۱۹۹۸ موتور های کیا را خریداری کرد.فلسفه آن بر ترکیب سه عامل بنا شده است،نخست بر عهده گرفتن احساس مسئولیت نامحدود و سپس اقدام و تحقق امکانات در نهایت احترام به نوع بشر.هیوندای یکی از برترین برند های خودرو در سال ۲۰۲۲ است.

رتبه ۱۰ : نیسان موتور

نیسان موتور یک خودروساز ژاپنی است که در سال ۱۹۳۳ در شهر یوکوهاما در ژاپن تاسیس شد.

از آن زمان این شرکت خود را به یک شرکت واقعا جهانی تبدیل کرده است و حضور جهانی قوی در تمام قاره ها دارد. این شرکت در زمینه فروش و ساخت محصولات خودرویی مانند خودرو،کامیون و اتوبوس و همچنین سایر محصولات مرتبط خودرو فعالیت دارد.این شرکت دارای امکانات تولیدی خود در بیش از ۲۰ کشور در سراسر جهان و مشتریان در بیش از ۱۶۰ کشور مختلف است و دارای طیف متنوعی از برندهای مشهور جهانی است که برای تولید محصولات متنوعی فعالیت کند. محصولات انقلابی شناخته شده این شرکت از نیسان لیف ۱۰۰ درصد برقی تا نیمسو فوق العاده کارآمد را شامل می شود.

برترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ | فولکس واگن و تویوتا در صدر بهترین‌ها

این شرکت همچنین به شدت در حال سرمایه گذاری روی مجموعه ای از فناوری های "سبز"است که شامل دیزل های تمیز، موتورهای احتراق داخلی کارآمد و هیبریدی می‌شود. همچنین تمرکز ویژه‌ای بر تولید وسایل نقلیه با آلایندگی صفر دارد، مانند خودروهای الکتریکی و خودروهای سلول سوختی.

نیسان همچنین به دلیل فعالیت های خود از طریق تشکیل اتحادهای استراتژیک شناخته شده است.نیسان موتورز جزو برترین برندهای خودروسازی در جهان است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها