کد خبر : 78757

برای گرم کن صندلی این خودرو باید ماهیانه شارژ بدهید | اوضاع ب ام و خراب شد

برای گرم کن صندلی این خودرو باید ماهیانه شارژ بدهید | اوضاع ب ام و خراب شد

پولی شدن برخی امکانات در مدل‌های جدید ب‌ام‌و با انتقاد روبه‌رو شده است.

به گزارش خودروتک ، رانندگان ب‌ام‌و در برخی کشورها برای استفاده از گر‌م‌کن صندلی و فرمان باید حق اشتراک بپردازند. این اشتراک ماهانه که در آمریکا حدود ۱۸دلار است، بخشی از برنامه جدید کارخانه آلمانی برای افزایش درآمد است. با اتصال خودرو به اینترنت پرسرعت، این فرصت برای خودروسازان فراهم شده تا از طریق ارائه خدمات اضافه درآمد کسب کنند.
 
جنرال‌موتورز و گروه خودروسازی استلانتیس پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ بازار این خدمات به رانندگان حدود ۲۰میلیارد دلار ارزش داشته باشد. اشتراک ماهانه برای خدمات نرم‌افزاری نظیر نقشه یا دسترسی به اینترنت در بازار اروپا و آمریکا تقریبا عادی شده است.
 
بسیاری از خودروسازان برای سیستم‌های خودران خود هزینه‌ای ماهانه از مشتریان دریافت می‌کنند، اما اشتراک سخت‌افزاری نظیر گرم‌کن صندلی تازه است و با واکنش‌های منفی زیادی روبرو شده است.
 
 
بسیاری از خریداران معتقدند که با خرید خودرو باید اجازه استفاده از همه دستگاه‌ها را داشته باشند و خودروساز نمی‌تواند با گذاشتن قفل نرم‌افزاری دسترسی آنها را مسدود کند. پیش از این تویوتا هم قصد داشت سیستم روشن‌کردن خودروهایش از راه دور را پولی کند که در پی انتقاد شدید از این تصمیم فعلا صرف‌نظر کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها