کد خبر : 78744

آینده فقط در دستان این خودروهاست

آینده فقط در دستان این خودروهاست

جیم روآن مدیرعامل جدید ولوو در مصاحبه اخیر خود به‌وضوح نشان داد که مدافع جدی خودروهای الکتریکی است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، به گفته روآن، تغییر به سمت خودروهای تمام‌الکتریکی نتیجه خواهد داد. ولوو قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای برقی و شاسی‌بلند تولید کند.
 
با این حال، برای رسیدن به این نقطه، سال ۲۰۲۵ را به عنوان نیمه راه در نظر گرفته است. این بدان معناست که باید در چند سال آینده اتفاقات زیادی بیفتد زیرا ولوو هنوز هم خودروهای عمدتا غیربرقی تولید می‌کند. البته این خودروساز تعداد زیادی خودروهای برقی هیبریدی پلاگین (PHEV) ارائه می‌‌کند، اما تلاش‌هایش برای الکتریکی‌سازی محدود بوده است.
 
با وجود اینکه برندهای رقیب مانند مرسدس اصرار دارند که ایالات متحده برای آینده‌ای کاملا الکتریکی در سال ۲۰۳۰ آماده نخواهد شد. روآن به نشانه‌های متعددی اشاره می‌کند که عکس آن را نشان می‌دهد. او به پشتیبانی از خودروهای الکتریکی در سطح دولت اشاره و تکرار می‌کند که تسلا ثابت کرده این امکان وجود دارد.
 
در مورد اروپا، شکی در مورد تقاضای قوی و فزاینده برای وسایل نقلیه الکتریکی باتری‌دار (BEV) وجود ندارد و بسیاری از خودروسازان سال‌هاست که از این مزیت استفاده می‌کنند.
 
«روآن» گذار از مدل‌های بنزینی به برقی در اروپا و رشد اخیر بخش خودروهای برقی در ایالات متحده را نشانه‌های روشنی از حرکت جهانی خودروسازان به سمت برقی‌سازی خودروها می‌داند.
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها