کد خبر : 78679

انصراف خودروسازان بزرگ دنیا از بزرگ ترین نمایشگاه تیونینگ دنیا

انصراف خودروسازان بزرگ دنیا از بزرگ ترین نمایشگاه تیونینگ دنیا

«انجمن بازار تجهیزات ویژه» نامی است که از سال 1967 روی آن باقی مانده اما در حقیقت SEMA سما The Specialty Equipment Market Association بزرگترین نمایشگاه خودروی لاس وگاس در ایالت نوادا در زمینه آخرین دست آوردهای صنعت خودروی دنیا است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، نمایشگاه لاس وگاس، ابتدا از یک گردهمایی کوچک شروع شد اما به تدریج به یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت خودرو دنیا تبدیل شد که دوستداران صنعت خودرو حضور در آن را واجب می دانستند.

خودروسازان هم مقادیر متنابهی از هزینه های تبلیغات خود را صرف ساخت بهترین نمونه از آخرین دستاوردهای خود برای نمایش در این نمایشگاه صرف می کردند. اما حالا به نظر می رسد که خیلی از خودروسازان دنیا عقب نشینی کرده اند.

تا زمان نگارش این گزارش خودروسازان از جمله جنرال موتورز، فورد، هوندا، هیوندایی اعلام کرده اند که در نمایشگاه خودروی لاس وگاس معروف به «سما شوی 2022» 2022 SEMA Show  که از سه شنبه 10 آبان تا شنبه 14 آبان در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود شرکت نخواهند کرد. به نظر می رسد که فهرست خودروسازانی که از حضور در سما شوی 2022 خودداری کرده اند رو به افزایش است.

 

خیلی ها این عقب نشینی بزرگ را به گردن کرونا می اندازند. بهانه کرونا به بلاگردانی تبدیل شده که همه ی تقصیرها را به آن نسبت می دهند. سما شوی 2020 به خاطر کرونا کنسل شد و در سال 2021 هم با حضور بسیار محدود برگزار شد.

اما آیا واقعاً کرونا دلیل اصلی عقب نشینی خودروسازان از حضور در نمایشگاه های خودرو است؟

خیلی ها هم ماهیت این عقب نشینی را تغییر بزرگ در بازار و بازاریابی ارزیابی می کنند و آن را به فناوری های روز نسبت می دهند. از آن جایی که خودروسازان می توانند به نحو مؤثرتری محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین معرفی کنند و دیگر لازم نیست مردم را در یک نقطه خاص گرد هم بیاورند، برخی از خودروسازان به این تصمیم رسیده اند که منابع خود را به راهبردهای جدیدتری اختصاص دهند.

 

به علاوه، خودروسازان مجبور نیستند که با رقابت شدید دست و پنجه نرم کنند و تمام تجربه با مشتری در کنترل آنها باقی می ماند. این ماجرا تأثیر شدیدی روی همه نمایشگاه های خودرو در سراسر جهان داشته است.

در آن چه خودروسازان رسمی اعلام کرده اند،‌ نکاتی منفی در مورد نمایشگاه سما شوی 2022 به چشم نمی خورد. برای مثال در بیانیه خبری جنرال موتورز آمده است: «سما شو همیشه باعث الهام ما شده است. لوازم جانبی و امکانات پیشرفته خودرو و قطعاتی که به عملکرد خودرو باز می گردد همواره بخش بسیار مهمی از کسب و کار ما به حساب می آیند.»

 

فورد هم اعلام کرده است که محصولاتش را آنلاین یا در رویدادهای فورد به نمایش می گذارد.

هوندا قبلاً گفته بود که شرکت می کند اما بعد اعلام کرد که در سما شوی 2022 حضور نخواهد یافت. با این حال در برخی از برنامه های آن همکاری و تعامل را ادامه خواهد داد.

اوضاع آن قدرها هم بد نیست. تویوتا،‌لکسوس، فولکس، نیسان و موپار تا این لحظه برای حضور در این نمایشگاه خود را آماده کرده اند هر چند تا آبان هنوز زمان نسبتاً زیادی باقی مانده و ممکن است برخی از آنها هم تحت تأثیر این عقب نشینی بزرگ قرار بگیرند. اما تویوتا از همین حالا اعلام کرده که جایی که سال های پیش به جنرال موتورز اختصاص یافته بود را رزرو کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها