کد خبر : 78160

استراتژی عجیب فورد برای توسعه خودروهای برقی

استراتژی عجیب فورد برای توسعه خودروهای برقی

فورد در پایان قرارداد لیزینگ، به طرف قرارداد اجاره، اجازه خرید خودروی برقی اجاره شده به روش لیزینگ را نمی دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، فورد گزینه ی خرید خودروی لیزینگی توسط مشتری در پایان قرارداد اجاره را برداشته است. این تصمیم از 15 ژوئن 2022 جاری و ساری شده است. یعنی کسانی که خودروی اف-150 لایتنیگ یا موستانگ مک-ایی یا ترانزیت-ایی اجاره می کنند، در پایان قرار داد حق خرید آن را ندارند. این سیاستگذاری جدید شامل حال خودروهای لیزینگی قبل از 15 ژوئن نمی شود.

این تصمیم منطقی به نظر می آید چون قرار است که با این کار باتری این خودروها در شبکه ی خود فورد باقی می مانند و خودش می داند که در بازیافت یا بازتولید باتری های های آن چه تصمیمی باید بگیرد. ضمن آن که این سیاست گذاری کمک می کند که قیمت خودروهای برقی به قدرت خرید مردم هم نزدیک شود.

زمانی که قرارداد لیزینگ مشتری با فورد تمام می شود، یا باید خودرو را به کمپانی پس بدهد یا می تواند در یک قرارداد جدید یک خودروی نو به روش لیزینگ اجاره کند.

 

سخنگوی فورد به مجله کار اند درایور گفته است با ماندن این خودروها در شبکه فورد، امکان بازیافت و استفاده دوباره از مواد به کار رفته در باتری های این خودرو در کنترل خودروساز باقی می ماند.

به طور کلی سیاست جدید خودروسازان دیگر هم همین است و تلاش می کنند توانایی مشتری را محدود کنند و نگذارند که خودروهای لیزینگی خارج برند به فروش برسند. یک دلیل دیگر آن هم ترند جدیدی است که بعد از کرونا و معضل تأمین تراشه گریبان گیر بازار خودرو شده است و آن تداوم تقاضای بالا برای خودروهای دست دوم و افزایش شدید متوسط قیمت خودرو است.

 

هر چقدر فروش خودروهای برقی به جریان عادی زندگی مردم تبدیل می شود، تولید باتری های مخصوص خودروها هم به گلوگاه و نقطه ضعف خودروسازان تبدیل می شوند. بالاترین هزینه های مربوط به تولید و طراحی خودروهای برقی،‌ تحقیق و توسعه و تولید باتری خودرو است. فورد به تنها 185 میلیون دلار صرف مرکزی با عنوان فورد آیون پارک Ford Ion Park کرده که مرکز تحقیق باتری فورد است.

سخنگوی فورد به کار اند درایور گفته است: «راهبرد باتری فورد شامل بازیافت و تولید بومی باتری هم می شود، فورد برنامه ای تحت عنوان اعتبار فورد Ford Credit  در نظر دارد که به اجاره کنندگان محصولات فورد این امکان را می دهد در پایان قرارداد لیزینگ خود از این اعتبار برای قرارداد خودروی جدید استفاده کنند. با این کار فورد می تواند خودروهای برقی را مدت بیشتری در شبکه خود حفظ کرده و به شکل صحیحی بازیافت باتری و مواد آن را مدیریت کند.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها