کد خبر : 78025

افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده

افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده

بر اساس آماری که تنظیم‌کننده های ایمنی ایالات متحده در روز چهارشنبه منتشر کردند، خودروسازان نزدیک به ۴۰۰ تصادف خودرو با سیستم های کمک راننده نیمه خودکار، که ۲۷۳ مورد از آن مربوط به تسلا است را گزارش کرده اند.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین ، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها نسبت به استفاده از معیارهای مختلف برای مقایسه خودروسازان هشدار داد و گفت که آنها را بر اساس تعداد خودروهای هر سازنده یا اینکه آن وسیله نقلیه چند مایل را طی کرده اند نمی سنجند.

خودروسازان تصادفات را از جولای سال گذشته تا ۱۵ می به آژانس گزارش داده‌اند. تصادفات تسلا در حالی اتفاق افتاد که وسایل نقلیه از اتو پایلوت Autopilot، رانندگی ایمن "Full Self-Driving"، کروز کنترل آگاه از ترافیک Traffic Aware Cruise Control، یا سایر سیستم‌های کمک راننده که تا حدی بر روی سرعت و فرمان کنترل دارند، استفاده می‌کردند، روی داده است.

این شرکت حدود ۸۳۰ هزار وسیله نقلیه با سیستم‌های موجود در جاده‌ها دارد.خودروساز بعدی که تصادفات آن گزارش شد، هوندا با ۹۰ خودرو بود، اما هوندا می‌گوید حدود شش میلیون خودرو در جاده‌های ایالات متحده با چنین سیستم‌هایی در اختیار دارد.

سوبارو با ۱۰ خودرو در رتبه بعدی قرار داشت و سایر خودروسازان نیز ۵ مورد یا کمتر را گزارش کردند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها NHTSA به بیش از ۱۰۰ خودروساز و شرکت فناوری خودروهای خودکار گفت که تصادفات جدی را ظرف یک روز پس از اطلاع از آنها گزارش کنند و تا پانزدهمین روز ماه بعد، تصادفات کمتر جدی را اعلام کنند.

این آژانس در حال ارزیابی نحوه عملکرد سیستم‌ها است و اینکه آیا ممکن است مقررات جدیدی مورد نیاز باشد یا خیر؟

استیون کلیف، مدیر آژانس گفت: «همانطور که داده‌های بیشتری جمع‌آوری می‌کنیم، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها می‌تواند خطرات یا روندهای نوظهور را بهتر شناسایی کند و درباره نحوه عملکرد این فناوری‌ها در دنیای واقعی اطلاعات بیشتری کسب کند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها همچنین گفت که پنج نفر در تصادفات مربوط به سیستم های کمک راننده کشته شدند و شش نفر به شدت آسیب دیدند.

تعداد تصادف تسلا نیز ممکن است زیاد باشد زیرا از تله ماتیک برای نظارت بر وسایل نقلیه خود و دریافت گزارش تصادف در زمان واقعی استفاده می کند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها همچنین اعلام کرد که سایر خودروسازان چنین قابلیتی ندارند، بنابراین گزارش های آنها ممکن است کندتر باشد یا تصادفات ممکن است اصلا گزارش نشود.

به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها، سازندگان ملزم به گزارش چند وسیله نقلیه در جاده‌ها نبودند که دارای این سیستم‌ها هستند، و همچنین مجبور نبودند میزان مسافتی را که این وسایل نقلیه طی کرده‌اند یا زمانی که سیستم‌ها در حال استفاده هستند گزارش دهند.

یک مقام آژانس گفت: در حال حاضر، این اعداد قابل اندازه گیری نیستند.با این حال، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها ممکن است بعدها چنین اطلاعاتی را جستجو کند. در این بین، داده های جدید این اداره را قادر می سازد تا سریعتر از قبل از خرابی ها مطلع شود.

این آژانس عنوان کرده است که در حال حاضر از داده های خرابی برای جستجوی روندها و بحث در مورد آنها با شرکت ها استفاده می کند.

مقامات گفته‌اند که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها قبلاً از داده ها برای فراخوانی تحقیقات و ارائه اطلاعات برای تحقیقات استفاده کرده است.

همچنین، آنها گفتند که دشوار است بفهمیم چه تعداد راننده واقعاً از این فناوری استفاده می کنند.کلیف گفت: "این به محققان ما کمک می کند تا به سرعت روندهای نقص احتمالی را که می توانند ظاهر شوند شناسایی کنند."

این داده‌ها همچنین به ما کمک می‌کنند تا تصادف‌هایی را که می‌خواهیم بررسی کنیم و اطلاعات بیشتری درباره نحوه تعامل افراد در سایر وسایل نقلیه با وسایل نقلیه ارائه کنیم، شناسایی کنیم.

هوندا اعلام کرده است که این سیستم ها را برای فروش بیشتر آماده کرده که می تواند بر تعداد آن تأثیر بگذارد.

این شرکت گفت: «تعداد وسایل نقلیه‌ای که از نظر تئوری می‌توانند در یک رویداد گزارش‌دهی شرکت کنند، بسیار بیشتر از تعداد خودروهایی است که توسط خودروسازان با استراتژی های قدیمی ساخته شده‌اند.»

همچنین، گزارش‌ها به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها بر مبنای اظهارات تایید نشده مشتری در مورد اینکه آیا سیستم‌های خودکار در زمان خرابی کار می‌کردند یا خیر؟ تهیه شده است.

شرکت هوندا همچنین تاکید کرده است: این تصادفات ممکن است پس از جمع آوری داده های بیشتر، واجد شرایط گزارش به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها نباشند.

«اتحادیه ای برای نوآوری خودرو» که نماینده اکثر خودروسازان است، عنوان کرده است: داده های جمع آوری شده توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها به خودی خود برای ارزیابی ایمنی سیستم های خودروی خودکار کافی نیست.

دستور اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها همچنین شامل شرکت هایی می شود که وسایل نقلیه کاملاً خودران راه اندازی می‌کنند و ۲۵ مورد در مجموع ۱۳۰ تصادف را گزارش کرده‌اند.

اسپین‌آف گوگل Waymo با ۶۲ مورد پیشتاز بود و پس از آن Transdev Alternative Services با ۳۴ و Cruise LLC تحت کنترل جنرال موتورز با ۲۳ تصادف قرار گرفتند.

وایمو Waymo وسایل نقلیه در حال استفاده بسیار بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها دارد و یک سرویس سواری کاملاً مستقل را در آریزونا و کالیفرنیا اجرا می‌کند.

در ۱۰۸ مورد از تصادفات مربوط به وسایل نقلیه کاملاً خودمختار، هیچ آسیبی گزارش نشده است و تنها یک آسیب جدی وجود داشته است. در اکثر تصادفات، وسایل نقلیه دیگر از عقب برخورد می کردند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها