کد خبر : 7793

سیستم هوشمند بنز که با استرس راننده تنظیم می شود + عکس

سیستم هوشمند بنز که با استرس راننده تنظیم می شود + عکس

ساعت هوشمند مرسدس نام پروژه جدید این غول صنعت خودرو است. این پروژه که به صورت مشترک پیاده سازی می‌شود، سیستم ناوبری مرسدس را هوشمندتر می‌سازد.

به گزارش خودروتک، شرکت خودرو سازی مرسدس بنز و گارمین در پروژه ساخت یک ساعت هوشمند جدید همکاری می‌نمایند که توانایی دریافت و تغذیه داده‌ها را از داشبورد می‌دهد و مسیریابی خود را بر اساس میزان تنش در رانندگی شخص راننده تعیین می‌کند. همچنین این ساعت می‌تواند بر اساس میزان تنش شما در رانندگی قطعات مختلف ماشین را تنظیم نماید. این ساعت هوشمند در پروژه بنز CLA کوپه مدل 2020 در نمایشگاه CES 2019 برای اولین بار معرفی گردید. در حالی که این مدل از مدل‌های کوپه قبلی کمی کوچکتر به نظر می‌رسد، در واقع مدلی با همراهی ناب فناوری است.

 

2020 CLA کوپه تمام ویژگی‌های آخرین سیستم اطلاع رسانی خودرو سازی همچون مرسدس بنز را به کاربر ارائه می‌دهد که به نوعی تجربه تمام اعصار شرکت است. این سیستم یا MBUX طوری طراحی شده است که بسیار کارآمد به نظر برسد. ممکن است این سیستم مانند سخنران هوشمندی در منزل به سوالات و دستورات کلامی انسان پاسخ داده، به جستجوی دانش عمومی پرداخته و به مانند یک راهبر هوشمند همه چیز را مدیریت کند.

با این حال داشتن یک ابزار جدید پوشیدنی در کنار این خصوصیت‌های هوشمند مرسدس چیز جدیدی است. این وسیله نسخه جدیدی از ساعت هوشمند vivoactive 3GPS و دارای صفحه نمایش ویژه‌ای است که درست بر خلاف ساعت‌های هوشمندی که تا به حال دیده‌ایم، کاربردی فرای زیبایی و استفاده شخصی است و در سیستم رانندگی امکانات زیادی را تعریف نموده است.

این وسیله در واقع می‌تواند اطلاعات بدنی فرد مانند ضربان قلب راننده را به سیستم MBUX ارسال نماید. با این اطلاعات سیستم داخلی مرسدس می‌تواند میزان استرس راننده را درک کند و بفهمد آیا او آرام است یا خیر. این وسیله به CLA کوپه کمک تا میزان اتفاقات ناگوار حین رانندگی را کاهش دهد. رانندگان نیز می‌توانند مسیر خود را از مواردی که برای آنها استرس زا نیست انتخاب کنند.

از دیگر امکانات این سیستم می‌توان به اصلاح خودکار موسیقی به منظور تحریک یا تسکین رانندگان اشاره نمود. این وسیله حتی می‌تواند برای شما ماساژی اختصاصی و مناسب حالتان بر روی صندلی خودرو ترتیب دهد! کنترل وضعیت آب و هوا، روشنایی محیط و حتی تشخیص بو با استفاده از داده‌های بیومتریک از دیگر ویژگی‌های ساعت هوشمند مرسدس به شمار می‌رود.

گارمین و مرسدس می‌گویند که این نوع عملکرد، فراتر از ناوبری اتومبیل در حال حرکت نیست اما ویژگی‌های کلی یک ساعت هوشمند را در طول روز دارا است. آن چه CLA 2020 کوپه قادر خواهد بود به شما ارائه دهد، میزان ضربان قلب فعلی شما بر روی صفحه نمایش لمسی MBUX ، همراه با تنظیم و مدیریت خودرو نسبت به عوامل دریافت شده از سیستم، مانند میزان خواب و استرس است. شرکت مرسدس بنز در مورد این سیستم می‌گوید : هدف ما این است که راننده و مسافران احساس خوبی را در طی مسیر داشته باشند و همگان خواستار سفری آرام باشند تا میزان خطرات احتمالی کاهش یابد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها