کد خبر : 77929

همکاری آئودی با استارتاپ هندی برای تولید موتورسیکلت های سه چرخ

همکاری آئودی با استارتاپ هندی برای تولید موتورسیکلت های سه چرخ

این پنل‌ها باتری‌های ثابت ذخیره‌سازی دسته‌دوم مدل e-tron آئودی را در طول روز شارژ می‌کنند و انرژی را در شب، زمانی که از ریکشاها استفاده نمی‌شوند، به آنها منتقل می‌کنند. آب و هوای آفتابی هند بستر آزمایشی بسیار مناسبی را برای این سیستم ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از همشهری ، باتری‌های استفاده‌شده در مدل  e-tron آئودی با به‌کارگیری در ریکشاهای برقی، جانی دوباره می‌گیرند. به گزارش نیواطلس، مشکل بازیافت یا دفع کلی باتری‌های خودروهای برقی باتری‌دار با توجه به گسترش و رونق این نوع خودروها هر روز جدی‌تر می‌شود.

حالا شرکت خودروسازی آئودی درصدد است با همکاری با یک استارت‌آپ معروف هندی به نام «نونام»(Nunam) از باتری‌های مصرف‌شده که اصطلاحا به آن باتری‌های دسته‌دوم می‌گوییم در وسایل نقلیه ظریف‌تر و با برد کوتاه‌تر استفاده کند. شرکت آئودی در حال آزمایش 3ریکشای برقی است که با باتری‌های دسته‌دوم تغذیه می‌شوند.

پرودیپ چاترجی، مؤسس «نونام» می‌گوید: «باتری‌های قدیمی هنوز هم بسیار قدرتمند هستند. برای وسایل نقلیه با برد و توان‌ کمتر و همینطور وزن کلی کمتر، بسیار امیدوارکننده‌اند.

 

در پروژه زندگی دوم شرکت، ما از باتری‌های خودروهای برقی باتری‌دار که عمرشان برای کار در این خودروها به‌سر رسیده، در وسایل نقلیه برقی دیگر استفاده دوباره می‌کنیم؛ ممکن است شما آن را «تحرک برقی» بنامید. به این ترتیب، ما در تلاشیم تا بفهمیم باتری‌ها در این حوزه پرکاربرد چقدر می‌توانند انرژی ارائه دهند.» 

به گزارش موتوروان، آئودی و «نونام» قصد دارند این پروژه آزمایشی چندکاربردی را در اوایل سال۲۰۲۳ راه‌اندازی کنند. 2شرکت در آزمایش‌های ریکشاهای برقی بنا دارند که آنها را به زنان خلاق قرض دهند تا از آنها برای حمل کالا به بازار و همینطور ارتقای استقلال شغلی‌شان استفاده کنند. به ادعای آئودی مزیت ریکشاهای برقی احتمالا پرزرق و برق شرکتش نسبت به ریکشاهای برقی موجود که هم‌اکنون در بسیاری از خیابان‌های شبه‌قاره جولان می‌دهند، منبع تامین برق آنهاست.

آئودی اذعان می‌کند مدل‌های موجود در خیابان‌ها اغلب با باتری اسید-سرب تغذیه می‌شوند و از شبکه برق عمومی به‌شدت متکی به زغال‌سنگ شارژ می‌شوند. راهکار «نونام» برای رهایی از زغال‌سنگ به‌منظور تامین برق ریکشاهای برقی، ایجاد یک سیستم شارژ خورشیدی غیرمتمرکز با قرار دادن صفحات خورشیدی در پشت‌بام شرکای محلی است.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها