کد خبر : 7786

ویلچر خودران هم تولید شد + تصاویر

ویلچر خودران هم تولید شد + تصاویر

فناوری خودران یکی از موضوعات داغ این روزهای جهان تکنولوژی بوده و بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک در این حوزه فعالیت می کنند. کمپانی WHILL یکی از این موارد است که درباره ایده ویلچرهای خودران به تحقیق و توسعه می پردازد.

به گزارش خودروتک، این شرکت ژاپنی، نتیجه تلاش های خود را در قالب ویلچری کانسپت به نام Autonomous Drive System که از طریق اپلیکیشن اختصاصی قابل فراخوانده شدن است، در CES 2019 به نمایش گذاشته است. بر اساس این ایده، افرادی که دچار مشکلات حرکتی هستند، می توانند در پارک ها، موزه ها، بیمارستان ها، مراکز خرید، فرودگاه ها و ساختمان های دیگر ویلچری را فراخوانده و با استفاده از آن جابجا شوند.

ویلچر

پس از نشستن فرد روی ویلچر آینده نگرانه شرکت WHILL، کافی است وی مقصد خود را مشخص کند تا با تکیه بر فناوری خودران به آنجا انتقال یابد. پس از رساندن فرد به مقصد، ویلچر به طور خودکار به ایستگاه اختصاصی خود برگشته و تا زمان فراخوانده شدن توسط کاربری دیگر، شارژ می شود.

به گفته آقای Satoshi Sugie یکی از موسسان و مدیرعامل کنونی WHILL امکان کنترل دستی ویلچرهای این شرکت نیز وجود دارد. در این حالت و در صورت مواجهه با یک مانع، ویلچر از وقوع برخورد ناخواسته با آن پیشگیری خواهد کرد.

آقای Sugie افزوده برای فراگیر کردن این محصول انقلابی، تجاری سازی آن در فرودگاه ها و مراکز خرید در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا پروژه های آزمایشی در برخی از فرودگاه های بین المللی در حال اجرا بوده و مذاکراتی هم بین طرفین جریان دارد. در گام بعدی بر بهره گیری از تکنولوژی ها و دیگر لوازم شرکت WHILL در مناطق توریستی و پیاده راه ها تمرکز خواهد شد.

whill-autonomous-wheelchair (4)

پیش از معرفی مفهومی Autonomous Drive System، ویلچر خودران Model Ci کمپانی WHILL موفق به کسب عنوان اختراع سال 2018 از مجله معروف Time شده بود.

whill

گفتنی است استارتاپ های دیگری مثل Lime و Mobike ایده های مشابهی را دنبال کرده و در زمینه توسعه اسکوترهای برقی و دوچرخه های الکتریکی قابل اشتراک گذاری مشغول تحقیق هستند.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها