کد خبر : 77816

اخراج گسترده در چهارمین خودروساز بزرگ دنیا

اخراج گسترده در چهارمین خودروساز بزرگ دنیا

استلانتیس که بعد از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن چتری برای 14 برند خودروساز ایجاد کرده تعدادی از نیروی انسانی خود را در کارخانه استرلینگ هایتس در میشیگان آمریکا کاهش می دهد. استرلینگ هایتس بزرگترین کارخانه استمپینگ دنیا است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، تعداد نیروی تعدیل شده هنوز مشخص نیست اما در پاسخ به استعلام رویترز گفته است دلیل اخراج کارکنان در این کارخانه به کارگیری روش های توسعه پایدار در عملیات این کارخانه است.

خبر تعدیل نیرو در استلانتیس را اتحادیه کارگری محلی در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد و نوشت که از 20ژوئن اخراج قطعی این نیروها آغاز می شود و از سطوح پایین پست ها به سمت بالا خواهد بود.

این اتحادیه از اعلام تعداد کارکنانی که شغل خود را از دست می دهند خودداری کرده است.

استارلینگ هایتس کارخانه پرس stamping استلانتیس و متعلق به خودروسازی کرایسلر آمریکا در حقیقت بزرگترین کارخانه استمپینگ در دنیا است. در این کارخانه 2,184 نفر مشغول به کار هستند و بیش از 2000 نفر از آنها کارگران قراردادی ساعتی هستند.

در خبری جداگانه از زیرمجموعه های گروه خودروسازی استلانتیس، اتحادیه کارگری محلی این گروه در اونتاریوی کانادا در توییتر خود خبر از توقف خط تولید کارخانه مونتاژ ویندزور Windsor Assembly Plant به خاطر کمبود قطعه داد.

ماه گذشته استلانتیس عملیات خود را در کارخانه کلیدی و بسیار مهم خود در ملفی Melfi‌ ایتالیا را متوقف کرده بود. دلیل توقف خط تولید در ایتالیا را کمبود تراشه عنوان کرده اند. در ماه آوریل هم اعلام کرده بود که هیچ بهبودی در معضل تأمین نیمه هادی ها و تراشه های مورد نیازش حاصل نشده و به احتمال زیاد کمبود تراشه تا سال آینده گریبان گیر کارخانه های این گروه خودروسازی خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها