کد خبر : 77802

امید جنرال موتورز و فورد به بازار خودروی آمریکا

امید جنرال موتورز و فورد به بازار خودروی آمریکا

مدیران ارشد جنرال موتورز و فورد موتور گفتند با وجود افزایش نرخ‌های بهره و بی‌سابقه قیمت‌های بنزین، تقاضای مصرف‌کننده در ایالات‌متحده برای خودرو و کامیون همچنان قوی است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا،  با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای مبارزه با افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده، نشانه‌هایی از کاهش تقاضا نیست. پل یاکوبسون، مدیر مالی جنرال موتورز، به سرمایه‌گذاران گفت که قیمت خودروهای جدید بالاست و موجودی خودروها و کامیون‌های فروخته نشده همچنان پایین است.

یاکوبسون گفت که جنرال موتورز توانسته است با افزایش قیمت‌ها و کاهش هزینه‌ها، ۵ میلیارد دلار هزینه‌های زنجیره تامین بالاتر را جبران کند. او مجددا اهداف مالی قبلی جنرال موتورز و هدف آن را برای افزایش تولید خودرو برای سال ۲۰۲۲ به میزان ۲۵ تا ۳۰ درصد از سال ۲۰۲۱ تایید کرد. جان لاولر، مدیر مالی فورد، گفت که با قوی ماندن قیمت‌ها، تقاضا همچنان باقی می‌ماند.

به گزارش رویترز، لاولر و  یاکوبسون گفتند که اگر اقتصاد ایالات‌متحده وارد رکود شود، موجودی اندک برای شرکت‌هایشان مفید خواهد بود.

یاکوبسون گفت که مدیریت جنرال موتورز در مورد اضافه‌کردن کارکنان بسیار محتاط است و در حال بررسی برنامه‌ هزینه‌های سرمایه‌ای است. او افزود، اما این شرکت نمی‌خواهد سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در وسایل نقلیه الکتریکی، نرم‌افزار و سایر فناوری‌های جدید را کاهش دهد که باعث رشد درآمد می‌شوند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها