کد خبر : 77539

اولین پرواز تاکسی پرنده 4 نفره با موفقیت انجام شد

اولین پرواز تاکسی پرنده 4 نفره با موفقیت انجام شد

شرکت "ولوکوپتر" اعلام کرد که نخستین پرواز تاکسی هوایی خود را در ماه گذشته انجام داده است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، شرکت آلمانی "ولوکوپتر" (Volocopter) که در زمینه تولید "هواپیمای برقی عمودپرواز" (eVTOL) فعالیت دارد، در زمینه توسعه انواع جدیدی از هواپیما گام برداشته و قصد دارد این ایده را به مرحله اجرا برساند. این بدان معناست که شرکت ولوکوپتر، نخستین پروازهای وسیله نقلیه خود موسوم به "ولوکانکت" (VoloConnect) را همزمان با آماده کردن تاکسی هوایی "ولوسیتی" (VoloCity) برای گرفتن گواهینامه تکمیل کرده است.

شرکت ولوکوپتر اعلام کرد که نخستین پرواز ولوکانکت را در ماه می انجام داده و تاکسی هوایی خود را نیز آزمایش کرده است. این شرکت به دلایل متعددی این توسعه را قابل توجه می‌داند؛ از جمله این که با تنوع بخشیدن به ظرفیت‌ها و محدوده وسایل نقلیه خود، ارزش بازار بالقوه خود را افزایش داده و آن را به 290 میلیارد دلار رسانده است.

ولوکوپتر گفت که این نقطه عطف، آن را به نخستین شرکت نسل بعدی ارائه‌دهنده تاکسی هوایی تبدیل می‌کند که دو نمونه اولیه کاملا متفاوت را ارائه داده است.

در حالی که ولوسیتی با ظرفیت دو سرنشین، با حداکثر برد 35 کیلومتر و حداکثر سرعت 110 کیلومتر در ساعت، برای استفاده از تاکسی هوایی شهری در نظر گرفته شده است، ولوکانکت با ظرفیت چهار سرنشین می‌تواند افراد را بین شهرهایی با فاصله 100 کیلومتری و با حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت جابه‌جا کند. به گفته شرکت ولوکوپتر، این یک موهبت برای مسافران تجاری و مسافرانی است که بین مراکز شهرهایی مانند لس‌آنجلس و مناطق اطراف آن سفر می‌کنند. این مسیرها در حال حاضر معمولا با خودرو و در بزرگراه‌هایی که به صورت مکرر مسدود هستند، طی می‌شوند.

با افزودن محصولات ولوکوپتر به این ترکیب، به زودی راه‌حلی برای برطرف کردن این مشکلات ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود که تاکسی‌های هوایی ولوسیتی در سال 2024 آماده شوند و عملیات مسافربری ولوکانکت نیز دو سال بعد از آن صورت بگیرد.

"فلوریان رویتر" (Florian Reuter)، مدیرعامل اجرایی ولوکوپتر گفت: داشتن یک خانواده کامل از هواپیماهای الکتریکی در مرحله آزمایش پرواز، یک شاهکار پیشگامانه است. پیشگامی ولوکوپتر در این صنعت، به خاطر اعلام برنامه‌ها و سپس ارائه آنها به صورت پروازهای آزمایشی عمومی است. پلتفرم فناوری ما، پایه و اساس خانواده هواپیماهای ما است و ثابت کرده که می‌تواند نتایج را با سرعت خیره‌کننده‌ای ارائه دهد. ولوکوپتر این طرح‌های نوآورانه را از روی زمین، به آسمان و سپس به شهرهای سراسر جهان می‌برد.

اخبار مربوط به نخستین پروازهای ولوکانکت نیز غافلگیرکننده بود زیرا ولوکوپتر تنها 17 ماه پیش، کار آماده‌سازی تاکسی هوایی با برد طولانی را آغاز کرد. این شرکت، آزمایش‌های خود را در ماه‌های آینده افزایش خواهد داد.

"سباستین مورس" (Sebastian Mores)، مهندس ارشد پروژه ولوکانکت گفت: این یک لحظه خارق‌العاده برای ما است. دیدن ولوکانکت که به سوی آسمان اوج می‌گیرد، دستیابی به یکی از نقاط عطف کلیدی ما به شمار می‌رود و توانایی‌های ما را در مدت زمان کوتاهی و مطابق با راهبرد کلی شرکت برای هواپیماهای سرنشین‌دار و بدون سرنشین نشان می‌دهد. علاوه بر این، فناوری‌های جدیدی آزمایش خواهند شد که به تدریج و همزمان با توسعه کلی برنامه اجرا می‌شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها