کد خبر : 77488

فناوری خیره کننده لکسوس برای محافظت از دوچرخه سواران

فناوری خیره کننده لکسوس برای محافظت از دوچرخه سواران

شرکت لکسس به تازگی یک ویژگی ایمنی جدید را برای محافظت از دوچرخه سواران، عابران پیاده یا خودروها که تحت تاثیر باز شدن ناگهانی درب خودرویی دیگر قرار می گیرند، معرفی کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دوچرخه سواران در ترافیک جاده ای در بسیاری از کشورهای جهان همچنان در اقلیت هستند و توسط رانندگان دیگر تا حدی نادیده گرفته می شوند. بنابر آمار ارائه شده از سوی Cycling Savvy، باز شدن ناگهانی درب خودرو در مسیر افراد دیگری که از جاده استفاده می کنند، سهمی 12 تا 27 درصدی در تصادفات خودرو با دوچرخه سواران را دارد که آن را به یکی از رایج‌ترین انواع تصادف تبدیل می کند.

شرکت خودروسازی لکسس با معرفی یک فناوری جدید که سامانه باز کردن الکترونیکی درب خودرو را با حسگرهای نظارت بر نقطه کور خودرو ترکیب می کند، راه حلی را برای پرهیز از این قبیل تصادفات ارائه کرده است.

ویژگی "کمک به خروج ایمن" (Safe Exit Assist) همانند سامانه ایمنی نظارت بر نقطه کور، دوچرخه سوار یا هر فرد و خودرو نزدیک دیگر را تشخیص داده و به راننده و سرنشینان خودرو لکسس از طریق چراغ ها و پیام های صوتی هشدار می دهد تا پیش از باز کردن ناگهانی درب خودرو به اطراف خود توجه بیشتری داشته باشند.

نخستین محصولات مجهز به فناوری جدید لکسس

نخستین خودرو لکسس که به این سامانه ایمنی جدید مجهز شده است، جدیدترین شاسی بلند اندازه متوسط شرکت یعنی مدل ان‌اکس است و پس از آن مدل تمام الکتریکی آر زد و نسل پنجم و جدید مدل آر اکس همگی آماده ارائه مزایای استفاده از این فناوری به مالکان خود هستند.

شرکت لکسس در سال 2015 ویژگی های اصلی ایمنی خودروهای خود را در بسته جدیدی به نام  +Lexus Safety System با تمرکز بر ویژگی های ایمنی پیشگیرانه معرفی کرد. لکسس ایجاد جامعه ای که در آن حرکت ایمن و روان و آزادی حرکت برای همه وجود دارد را هدف قرار داده است.

بسته ایمنی استاندارد روی تمام مدل های لکسس ارائه می شود که شامل سامانه های مختلفی مانند سامانه پیشگیری از تصادف، نسبت به برخورد احتمالی با خودرو، دوچرخه سوار یا عابر پیاده در مسیر پیش رو هشدار می دهد، سامانه کمک به پیچیدن، به حفظ ایمنی راننده و دوچرخه‌سوار یا عابر پیاده هنگام تغییر مسیر در تقاطع ها کمک می کند، و همچنین سامانه های کمک به رانندگی بین خطوط، نور بالای هوشمند و کمک به بررسی علائم جاده می شود.

 
لکسس
لکسس
لکسس
لکسس
 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها