کد خبر : 77404

نفوذ بیشتر هیوندای و کیا در بازار اروپا

نفوذ بیشتر هیوندای و کیا در بازار اروپا

تا چند دهه پیش خودروسازان آسیایی در سبد جهانی فروش خودرو سهم زیادی نداشته و بازار این صنعت صرفا در دست خودروسازان اروپایی و آمریکایی بود. طی سال های اخیر اما این موازنه بر هم خورده و خودروسازان آسیایی به طور خاص بر بازارهای اروپایی تمرکز دارند.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت های خودروسازی جنسیس، هیوندای و کیا به طور جدی بر بازارهای اروپایی تمرکز کرده و قصد دارند سهم بیشتری از این بازار را در اختیار بگیرند.

 تایرون جانسون، رئیس تحقیق و توسعه اروپایی این سه برند، در این رابطه اعلام کرد: از این پس مدل ‌های بیشتری از خودروهای ما در اروپا برای مشتریان این قاره توسعه خواهند یافت.

وی در این رابطه گفت: ما آن قدر در عملیات اروپایی ‌مان موفق بوده‌ ایم که این فرصت به خوبی برایمان مهیا شده است تا شاهد توسعه گسترده در این حوزه باشیم. در نهایت، این حرکت به معنای مدل‌ های سفارشی ‌تر فقط برای اروپا است، اما همچنین تیم پیشرو در توسعه برخی از مدل ‌های جهانی، مانند مدل ‌های تحت برند زیرمجموعه عملکرد هیوندای N به فعالیت جهانی خود ادامه می دهند.

گفتنی است تنها در سال گذشته، تیم جانسون ۳۰ پروژه در حال اجرا در اروپا داشت، از جمله این طرح ها می توان به هیوندای کونا N، هیوندای i20 N و هیوندای النترا N، که آخرین آنها در اروپا توسعه یافت اشاره کرد هرچند این محصولات به  مقصد ایالات متحده نیز صادر شدند.

جانسون از زمان شروع ماموریت خود در سال ۲۰۱۸، تعدادی از سایت های آزمایشی اروپایی را ادغام کرده است. اکنون، مرکز اصلی این برندهای آسیایی، پیست آزمایشی سابق اوپل در دودنهوفن، آلمان است.

به گزارش سیناپرس، جانسون تأیید کرد : گروه هیوندای همچنین در حال برنامه ریزی برای دو برابر کردن کارخانه و سایت خود در نوربرگ رینگ است. وی در این رابطه گفت: سایت رینگ برای آزمایش دوام گسترده استفاده می‌شود، به طوری که هر وسیله نقلیه ۱۶ هزار کیلومتر در این مرکز حرکت کرده و آزمایش می شود.

لازم به توضیح است که از نظر مدل‌های جدید برای اروپا، تنها طی سال گذشته، شرکت جنسیس مدل G70 Shooting Brake خود را روانه بازار کرد، خودرویی که به طور خاص برای بازار اروپا ساخته شده است.

به گزارش سیناپرس، دومینیک بوش، رئیس جنسیس اروپا، در این رابطه گفت: استقبال از این خودرو به قدری خوب بوده است که بازار داخلی آن در کره هم اکنون در حال بررسی فروش این خودرو است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها