کد خبر : 7735

مرسدس بنز ویژن اوربانتیک؛ جهشی دوست داشتنی به آینده

مرسدس بنز ویژن اوربانتیک؛ جهشی دوست داشتنی به آینده

مرسدس بنز ویژن اوربانتیک (Mercedes-Benz Vision Urbantic) یکی از جذاب‌ترین خودروها در نمایشگاه CES 2019 است. این اتومبیل مفهومی با ایده‌های جاه‌طلبانه خود می‌تواند آینده خودروسازی را تغییر دهد.

به گزارش خودروتک، در حال حاضر، انتقال مردم و انتقال بسته‌های مختلف از طریق دو وسیله نقلیه مختلف انجام می‌شود؛ ولی مرسدس بنز می‌خواهد با خودروی تمام‌الکتریکی و مفهومی خود، این موضوع را تغییر دهد. ون ماژولار آلمانی‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر جابجا کردن مردم، می‌تواند اقلام مختلف را هم در اختیار افراد قرار دهد. معرفی مرسدس بنز ویژن اوربانتیک به سال 2018 برمی‌گردد؛ ولی ما این شانس را داشتیم که در نمایشگاه فناوری سی ای اس 2019 با این خودروی مفهومی ملاقات کرده و چند ساعتی را با آن باشیم.

مرسدس بنز ویژن اوربانتیک

شاید «سالن استراحت» بهترین عبارتی باشد که بتوان از آن برای توصیف بخش داخلی مرسدس بنز ویژن اوربانتیک استفاده کرد. بخش داخلی به دو قسمت کلی تقسیم شده و شامل چندین صندلی مختلف می‌شود. قسمت سفیدرنگ برای افرادی است که مدتی کوتاه در خودرو حضور دارند و قرار است به‌زودی پیاده شوند؛ در حالی که در بخش قرمز مخصوص افرادی است که برای مدتی در اتومبیل حضور خواهند داشت.

فضای داخلی به اندازه‌ای بزرگ و بلند هست که با ارتفاع 6 فوت و 3 اینچ (تقریبا 2 متر)، هیچ مشکلی هنگام ایستادن در خودرو نخواهید داشت. علاوه بر این، سقف شیشه‌ای خودرو می‌تواند چشم‌انداز زیبایی از آسمان شهر را در مقابل شما قرار دهد.

مرسدس بنز ویژن اوربانتیک

اطراف سان‌روف، چیزی وجود دارد که مرسدس بنز از آن به عنوان “halo” یاد می‌کند. این در واقع یک صفحه نمایش باریک است که از آن می‌توان برای اشتراک‌گذاری اخبار یا اطلاعات سفر با مسافران یا حتی سرگرم کردن آنها استفاده کرد. صندلی‌های خودرو به هیچ‌وجه مثل اتوبوس‌ها و ون‌هایی که تا به امروز دیده‌اید، رسمی نیستند. در عوض، این حس به شما منتقل می‌شود که در کافی‌شاپی از آینده نشسته باشید. صندلی‌هایی که با علامت «به اضافه» نشانه‌گذاری شده باشند، شارژ وایرلس گوشی هوشمند شما را امکان‌پذیر می‌کنند. تنها چیزی که نبود آن را واقعا احساس می‌کنیم، باریستا است!

بعد از رساندن مسافران به مقصد، این امکان وجود دارد که ظرف پنج دقیقه، ماژول حمل مسافران از خودرو جدا شده و سپس ماژول دیگری برای انتقال اقلام مختلف جایگزین آن شود. در حقیقت، ایده اصلی در طراحی مرسدس بنز ویژن اوربانتیک این بوده است که شرکتی با داشتن ناوگانی از این خودروها، متناسب با نیاز خود بتواند افراد و همچنین بسته‌های مختلف را جابجا کند. به عنوان مثال، در طول روز و زمانی که اکثر مردم مشغول کار هستند، از این خودروها می‌توان برای انتقال بسته‌ها استفاده کرد؛ سپس در هنگام بعد از ظهر یا شب که مردم می‌خواهند بیرون بروند، صاحبان این خودروها می‌توانند روی انتقال افراد متمرکز شوند.

مرسدس بنز ویژن اوربانتیک

پیش از آنکه از دیدن یکی از این خودروها در محله خود هیجان‌زده شوید، باید بدانید که مرسدس بنز ویژن اوربانتیک فعلا یک طرح مفهومی است. خودرویی که کارشناسان “Engadget” به آزمایش آن پرداختند، واقعا خودران نبود و مرسدس بنز از راه دور آن را کنترل می‌کرد. با این وجود، چنین کانسپتی را می‌توان چشم‌اندازی از برنامه‌های آینده خودروسازان در نظر گرفت. حتی اگر مرسدس بنز ویژن اوربانتیک هیچ‌گاه روانه بازار نشود (چون فعلا قرار نیست این اتفاق بیفتد)، ممکن است بعضی از ایده‌هایی را که در این اتومبیل نمایش داده شدند، در محصولات آینده این خودروساز آلمانی ببینیم.


منبع: گجت نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها