کد خبر : 77218

گرایش جدید به سمت خودروهای برقی

گرایش جدید به سمت خودروهای برقی

شرکت ارنست‌اند یانگ اعلام کرد بیش از ۵۰‌درصد از خریداران جهانی خودرو برای اولین‌بار خودروهای الکتریکی را در نظر می‌‌‌گیرند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، تعداد خریداران خودرو در سراسر جهان که به دنبال خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی هستند برای اولین‌بار از ۵۰‌درصد فراتر رفته است. براساس شاخص تحرک مصرف‌کننده این شرکت، حدود ۵۲‌درصد از خریداران خودرو در سراسر جهان به خودروهای برقی تمایل دارند که نشان‌‌‌دهنده افزایش ۲۲درصدی طی دو سال است.

در یک نظرسنجی از ۱۳‌هزار نفر در ۱۸ کشور، بیشتر مصرف‌کنندگان به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی، خودروهای برقی را در نظر می‌‌‌گیرند. شرکت ارنست‌اند یانگ افزود که افزایش مجازات در مورد وسایل نقلیه موتور احتراق داخلی نیز برای اولین‌بار به عنوان یک نگرانی کلیدی ظاهر شده است.

  این یافته‌‌‌ها نقطه عطفی در بازار جهانی خرید خودرو است. مصرف‌کنندگان به‌‌‌طور فزاینده‌‌‌ای از نظر اجتماعی و محیط‌‌‌زیستی آگاه می‌‌‌شوند که بزرگ‌ترین انگیزه پشت پذیرش خودروهای الکتریکی است. شرکت ارنست‌اند یانگ گفت که خریداران خودرو در ایتالیا، چین و کره‌‌‌جنوبی بیشترین تعهد را به خرید خودروهای الکتریکی دارند، در حالی که مصرف‌کنندگان در استرالیا و ایالات ‌‌‌متحده دارای کمترین تعهد هستند.

۵۶‌درصد از خریداران خودرو در سنگاپور، خواهان خرید خودروی برقی هستند. براساس گزارش بلومبرگ، حدود ۸۸‌درصد از مصرف‌کنندگان جهانی که به دنبال خرید خودروهای برقی هستند نیز مایل به پرداخت حق بیمه‌اند. تقریبا تمامی شرکت‌های بزرگ خودروسازی در جهان برنامه توسعه خودروهای برقی را در دستور کار خود قرار داده‌‌‌‌اند. در سال گذشته میلادی تسلا مدل سه با فروش ۱۴۱‌هزار دستگاه پرفروش‌‌‌‌ترین خودروی برقی بازار اروپا بود.

پس از این خودروی رنو زوئی با فروش ۷۱‌هزار دستگاه، فولکس واگن‌ ای‌دی سه با فروش ۶۹‌هزار دستگاه، فولکس واگن‌ ای‌دی چهار با فروش ۵۴‌هزار دستگاه، کیا نیرو با فروش ۴۶‌هزار و فیات ۵۰۰ برقی با فروش ۴۴‌هزار دستگاه به ترتیب در رده‌‌‌‌های بعدی قرار داشتند. نگاه به این آمار نشان می‌دهد هنوز فروش خودروهای برقی با فروش خودروهای بنزینی یا دیزلی در اروپا فاصله زیادی دارد. اما شرکت‌های اروپایی قصد دارند تا ۱۰ سال آینده این روند را کاملا برعکس کنند. شرکت‌های بزرگ در اروپا هم‌اکنون برنامه‌‌‌‌های گسترده‌‌‌‌ای برای خودروهای برقی دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها