کد خبر : 76245

حضور ربات ها در خط تولید خودروسازان | زنگ خطر برای نیروی کار انسانی

حضور ربات ها در خط تولید خودروسازان | زنگ خطر برای نیروی کار انسانی

استفاده از ربات‌ها امروزه در بسیاری از صنایع رایج شده است و صنعت خودروسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. حضور ربات‌ها روز به روز در حال پررنگ‌تر شدن است که این نکته می‌تواند زنگ خطری برای نیروهای کار باشد. برخی از ربات‌ها در این صنعت حمال هستند که وظیفه حمل قطعات را بر عهده دارند.

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش، صنعت خودروسازی همانند بسیاری از صنایع دیگر با سرعت در حال پیشرفت است و این پیشرفته‌تر شدن هم با افزایش دقت و کاهش زمان کار همراه است.

چنین چیزی با حضور ربات‌ها عملیاتی شده است که این ربات‌ها نیز تنها یک نوع ندارند بلکه در انواع مختلفی به کار می‌روند.

به طور کلی ربات‌ها وظیفه آسان‌تر کردن کارها را دارند و یکی از پرکاربردترین آن‌ها، AGV‌ نام دارد. کار اصلی این ربات‌ها حمل و نقل وسایل و تجهیزات در محیط کارخانه و انبار است. با توجه به این که فعالیت این ربات‌ها به حمل تجهیزات ختم می‌شود می‌توان در زبان فارسی نام آن‌ها را به صورت ربات‌های حمال ذکر کرد.

 

agv-2.jpg

 
 

agv-3.jpg

 

agv-1.jpg

ربات ذکر شده معمولا قطعات را در فاصله‌های کوتاه و به صورت تکراری جا به جا می‌‌کند. برای این کار نیز یکی سری نوار مغناطیسی طراحی شده است تا ربات بتواند دقیقا بر روی آن‌ها حرکت کند و از مسیر خود خارج نشود. البته لازم به ذکر است که این ربات‌ها علاوه بر نوارهای مغناطیسی با استفاده از لیزر و سیم نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها