کد خبر : 76072

پرفروش ترین خودروی بازار آمریکا چیست؟

پرفروش ترین خودروی بازار آمریکا چیست؟

صنعت خودروسازی ایالات متحده صرفاً برای فروش اتومبیل نیست، بلکه به میزان قابل توجهی به اقتصاد این کشور کمک می کند. این صنعت برجسته ترین صنعت تولیدی در آمریکا تلقی می شود که سالانه بیش از ۲ میلیون نفر را شاغل نگه می دارد و میلیاردها دلار را برای تحقیق و توسعه در این صنعت تامین می کند.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین، با توجه به واحدهای فروش جدید، جدول زیر بازار خودروی ایالات متحده را نشان می‌دهد که کامیون‌ها و خودروهای سواری را شامل می‌شود.

جدول زیر، خلاصه‌ای از داده های موجود در دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده است. 

از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۰ بازار فروش شاهد کاهش مستمر بود، اما طی ۳ سال بعد از آن، فروش افزایش چشمگیری داشت و به دنبال آن یک نزول مداوم شروع شد.

 

وضعیت فروش خودرو در آمریکا چگونه است؟

از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹، فروش خودرو حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه کاهش یافت که بیشترین کاهش آن بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ اتفاق افتاد (که نشان دهنده رشد ۲۶.۷۳- درصدی است.) که این کاهش به دلیل بحران مالی سال ۲۰۰۸ بود. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، فروش به شدت افزایش یافت و سالانه حدود ۱۲.۲۹ درصد افزایش ثبت کرد. اما ۲۰۱۶ سالی بود که بیشترین فروش خودرو تا به امروز ثبت شده است.

 

وضعیت فروش خودرو در آمریکا چگونه است؟

آمار فروش خودرو در ایالات متحده از ژانویه ۲۰۲۰

میانگین فروش خودرو در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ به ۱۲۲ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۷۵ دستگاه  رسید که بین ژانویه و فوریه، افزایش جزئی در فروش مشاهده شد، با این حال، این میزان تا آوریل نزدیک به ۹۰۰ هزار دستگاه کاهش یافت.

طی ماه می تا جولای، فروش خودرو به ترتیب از یک میلیون و ۱۰۰ هزار به یک میلیون و دویست هزار تا یک میلیون و سیصد هزار دستگاه در هر ماه افزایش یافت.

در ادامه لیست فروش ماهانه برای سال ۲۰۲۰ آمده است:

 

وضعیت فروش خودرو در آمریکا چگونه است؟

فروش خودروهای آلمانی در آمریکا

در سال ۲۰۲۰، خودروهای اروپایی در رتبه اول فروش در ایالات متحده قرار گرفتند. در سه ماهه چهارم بی ام و، مرسدس بنز و فولکس واگن به ترتیب در جایگاه‌های اول، دوم و سوم قرار گرفتند. فروش خودروهای آلمانی نزدیک به نیمی (۴۵.۵۱ درصد) از کل فروش خودرو در ایالات متحده است.

 

  • Volkswagen : 325,784
  • Audio : 186,620
  • BMW : 278,732
  • Mercedes Benz : 274,916
  • Porsche : 57,294

آمار فروش خودروهای برقی

کالیفرنیا بزرگترین بازار فروش خودروهای الکتریکی را ارائه می‌دهد و تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۳ میلیون خودروی برقی در این ایالت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. و این عدد با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۸، ۳ میلیون و سیصد هزار وسیله نقلیه الکتریکی در سراسر جهان استفاده شده است، بسیار قابل توجه است.

با ۱۹ هزار دستگاه فروش تخمینی، پرفروش‌ترین برند خودروی الکتریکی تسلا است (در سال ۲۰۱۸، تسلا مدل ۳ پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی در ایالات متحده بود) که منجر به افزایش ۲۰.۸ درصدی (حدود ۲۲۳۵۰ دستگاه فروخته شده) در مقایسه با یک سال قبل شد. همچنین، خودروی تسلا ۳ یازدهمین خودروی پرفروش در ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۰ بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها