کد خبر : 75924

ابداع نسل جدید باتری خودروهای برقی توسط مهندس سابق تسلا

ابداع نسل جدید باتری خودروهای برقی توسط مهندس سابق تسلا

یک استارت‌آپ باتری که توسط یک مهندس سابق تسلا تاسیس شد، برنامه‌های خود را برای تولید انبوه مواد نسل بعدی باتری در ایالات‌متحده با هدف کاهش هزینه‌ها، افزایش برد رانندگی و کاهش اتکای صنعت به چین اعلام کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، ژن بردیچفسکی، مدیر عامل شرکت باتری‌سازی سیلا، به رویترز گفت که شرکت سیلا نانوتکنولوژی با صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری در کارخانه جدیدی در ایالت واشنگتن که قرار است در سال 2024 افتتاح شود، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

او گفت: قیمت باتری‌های خودروهای الکتریکی از زمان تاسیس تسلا در سال 2003، به جای کاهش، روند افزایشی داشت، بنابراین مواد جدید می‌توانند به کاهش هزینه‌ها برای مصرف‌کنندگان کمک کنند.

بردیچفسکی گفت: سیلا از کارخانه جدید در شهر موزس واشنگتن برای تولید مواد آند مبتنی بر سیلیکون استفاده خواهد کرد که می‌تواند 20 درصد انرژی بیشتری نسبت به آندهایی که معمولا از گرافیت استفاده می‌کنند که 70 درصد آن از چین می‌آید، ذخیره کند.

گرافیت در فهرست مواد معدنی حیاتی ایالات متحده قرار دارد اما سیلیکون در فهرست مواد معدنی حیاتی ایالات‌متحده نیست زیرا دولت بایدن قصد دارد اتکا به چین در زنجیره تامین باتری را کاهش دهد.

هدف تاسیسات جدید، تولید سالیانه آند مبتنی بر سیلیکون برای تامین انرژی 10 گیگاوات ساعت باتری در 100 هزار خودروی الکتریکی با هدف افزایش ظرفیت تولید دو میلیون خودروی الکتریکی در سال است.

بردیچفسکی گفت سیلا در تلاش است تا به چالش‌های افزایش تولید برای رفع نیازهای خودروسازان رسیدگی کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، برنامه‌ای برای استفاده از آند مبتنی بر سیلیکون در باتری‌های جدید خود در سال 2020 اعلام کرد اما مشخص نیست که از این فناوری جدید استفاده خواهد کرد یا نه.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها