کد خبر : 75801

دست و پای تسلا برای افزایش حجم تولید

دست و پای تسلا برای افزایش حجم تولید

پس از رکوردشکنی در سال ۲۰۲۱ با تولید بیش از ۹۳۰‌هزار دستگاه و فروش بیش از ۹۳۶‌هزار دستگاهی، حالا تسلا آرزوهای بزرگ‌تری برای سال ۲۰۲۲ دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، با توجه به تقاضای زیاد برای مدل‌های مختلف تسلا و اینکه این خودروساز دو کارخانه برای مونتاژ خودروهای جدید را در بهار امسال ارائه کرده است (کارخانه گیگافکتوری در آلمان و کارخانه گیگافکتوری تگزاس) این موضوع اصلا جای تعجب ندارد.

زک کرکورن، مدیر مالی شرکت تسلا گفت که این خودروساز همچنان معتقد است می‌تواند تا پایان سال‌جاری به رشد تولید ۵۰‌درصدی یا بالاتر دست یابد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز از برآوردهای کرکورن حمایت کرد. افزایش تولید ۵۰‌درصدی معادل تولید ۴/ ۱ میلیون دستگاه خودرو برای سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

با توجه به اینکه کارخانه تسلا در شانگهای تقریبا یک ماه است که به دلیل محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا بسته شده و همچنین در حالی که کارخانه‌‌‌های برلین و آستین تازه شروع به افزایش تولید کرده‌‌‌اند، این یک نتیجه چشمگیر خواهد بود. مدیران تسلا خاطرنشان کردند که به‌رغم توقف طولانی‌مدت تولید در کارخانه چین، کارخانه فرمونت و گیگافکتوری شانگهای نقش قابل‌توجهی در افزایش تعداد تولید خواهند داشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها