کد خبر : 75706

تویوتا باز هم رکوردزنی کرد

تویوتا باز هم رکوردزنی کرد

شرکت خودروسازی تویوتا از هدف فروش سالیانه فراتر رفت و برای دومین‌بار، رکورد فروش بالاتر در تاریخ را به خود اختصاص داد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، تویوتا موتور به هدف فروش خود در سال مالی اخیر رسید که یک نشانه مثبت در آستانه اعلام درآمد این خودروساز در ماه آینده است، اگرچه تحلیلگران نسبت به یک سال چالش‌برانگیز هشدار می‌دهند.

این خودروساز روز چهارشنبه اعلام کرد: تویوتا 903 هزار و 31 دستگاه خودرو در ماه مارس فروخت که مجموع آن را به 9.5 میلیون دستگاه برای سال تجاری منتهی به مارس رساند که دومین بالاترین رقم سالانه تاکنون است و این بالاتر از آخرین هدف این شرکت برای فروش 9.4 میلیون دستگاه است. تویوتا در این دوره 8.6 میلیون دستگاه خودرو تولید کرد که به طور کلی مطابق با پیش بینی 8.5 میلیون دستگاهی بود.

در سال گذشته، بزرگ‌ترین خودروساز جهان با تقاضای فزاینده‌ای برای خودرو مواجه شده است. فروش زیاد مدل‌هایی مانند RAV 4 و SUV در آسیا و آمریکای شمالی باعث شد تویوتا سال 2021 را به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان به پایان برساند.

چالش سخت‌تر تویوتا ثابت نگه‌داشتن تولید از طریق تعداد بی‌شماری از موانع عرضه بوده است که خودروسازان جهانی را در یک سال گذشته تحت فشار قرار داد. تویوتا علاوه بر کمبود دائمی نیمه‌هادی‌های خودرو در ماه های اخیر با عوارض ناشی از توقف کارخانه‌ها در چین و اختلالات عرضه ناشی از زلزله و حمله سایبری در ژاپن نیز مقابله کرده است.

براساس نتایج شرکت تحقیقاتی جی‌دی پاور، تقاضا پیش از درآمدهای سال مالی تویوتا، که قرار است در 11 می منتشر شود، همچنان قوی بوده و قیمت‌ها و سود رکورد در ماه مارس تنها به دلیل کمبود موجودی محدود شده است. تحلیلگران همچنین پیش‌بینی می‌کنند که کاهش ین به افزایش سود تویوتا و سایر خودروسازان ژاپنی در کوتاه‌مدت کمک خواهد کرد. با این حال، مشکلات بیشتری در آینده وجود دارد.

تاکاکی ناکانیشی، تحلیلگر جفریز در اوایل این ماه عنوان کرد: بحران اوکراین و کاهش بالقوه رشد اقتصادی جهانی احتمالا "آسیب قابل توجهی" به بخش خودرو وارد می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سهام تویوتا در سال جاری حدود 3 درصد افزایش یافته است و البته در روز چهارشنبه قبل از اعلام تولید و فروش تویوتا تغییر چندانی نداشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها