کد خبر : 75450

تصادف شدید رئیس سابق موسسه تست تصادف آمریکا

تصادف شدید رئیس سابق موسسه تست تصادف آمریکا

آدریان لوند برای بیش از 30 سال در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) آمریکا مشغول به کار بود که دست‌کم 20 سال از آن برای حصول اطمینان از این که خودروهای تولیدی محافظت بهتری از سرنشینان در تصادفات ارائه می کنند، صرف شد. به عنوان رئیس IIHS بین سال های 2006 تا 2017، لوند شاهد بهبود شرایط وسایل نقلیه مدرن در بخش ایمنی بود.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران ، و چه راهی بهتر برای نشان دادن اهمیت چنین مراکزی در کمک به بهبود ایمنی خودروها از این که لوند تجربه شخصی خود از تصادفی که در آن حضور داشته است را به اشتراک بگذارد.

در ویدئویی که به تازگی منتشر شده است، لوند درباره تصادفی که با خودرو ب‌ام‌و 540آی مدل 2020 خود داشته است، صحبت می کند. این تصادف در اوایل یک صبح شنبه ماه آگوست رخ داد و لوند تخمین می زند که با سرعت 60 تا 65 مایل بر ساعت (96 تا 105 کیلومتر بر ساعت) در حال حرکت بوده است. خودرو لوند با یک دستگاه ب‌ام‌و 228آی مدل 2016 که با گردشی اشتباه در لاین اکسپرس قرار می گیرد، تصادف می کند. شدت تصادف به اندازه ای است که خودرو لوند چرخیده و غلط می زند و در نهایت روی سقف خود متوقف می شود.

لوند در ویدئو می گوید که این یک تصادف با سرعت بالا بود، تصادفی که اگر 10 سال پیش رخ می داد، من اینجا نبودم تا درباره آن صحبت کنم.

چنین تصادف شدیدی بدون هیچ گونه آسیب دیدگی برای لوند نبود، اما وی جان سالم از آن به در برد. متاسفانه، راننده خودرو دیگر این شانس را نداشت. راننده خودرو ب‌ام‌و 228آی یک خانم 29 ساله بود که با گردشی نادرست موجب بروز تصادف شد و به دلیل این که کمربند ایمنی خود را نبسته بود، از خودرو به بیرون پرتاب شد.

وقتی رئیس پیشین یک موسسه انجام تست های تصادف تجربه شخصی خود از یک تصادف واقعی را به اشتراک می گذارد

ارائه بهترین محافظت ممکن برای سرنشینان خودرو هنگام بروز تصادف واقعی آن چیزی است که موسساتی مانند IIHS به دنبال آن هستند. این موسسه برای چند دهه در پی تحقق این هدف بوده است.

به گفته دومینیک شوستر، معاون ایمنی خودرو در شرکت ب‌ام‌و، با تعیین الزامات و انجام تست های تصادف با الهام از تصادفات دنیای واقعی، آنها در افزایش ایمنی خودرو موثر بوده اند.

در نهایت، تصادف آدریان لوند با ب‌ام‌و 540آی خود نمونه ای قابل توجه از این است که چگونه تعامل بین سازمان های حمایت از مصرف کننده و خودروسازان می تواند جان انسان را در جاده ها نجات دهد.

وقتی رئیس پیشین یک موسسه انجام تست های تصادف تجربه شخصی خود از یک تصادف واقعی را به اشتراک می گذارد

 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها