کد خبر : 75221

ساخت خودرویی که با روغن سوخته فست فودها کار می کند

ساخت خودرویی که با روغن سوخته فست فودها کار می کند

یک کاربر یوتیوب ادعا کرده است که توانسته خودروی دیزلی خود را با روغن سوخته رستوران‌های فست فود راه بیاندازد.

به گزارش خودروتک به نقل از برنا؛ از آنجایی که اوضاع اقتصادی تقریبا در اغلب کشورهای جهان نامساعد است، همگان از عهده پرداخت هزینه گزاف بنزین و سوخت برنمی‌آیند.

به همین دلیل است که "ریچ بنویت"(Rich Benoit) تصمیم گرفت راه دیگری برای تامین انرژی خودروی "هاموی" خود بیابد.

وی به خاطر بازسازی خودروها به شکل خودروهای تسلا معروف شده است، اما در ویدیوی جدید خود، روشی کاملا متفاوت را امتحان می‌کند و آن، استفاده از روغن سوخته رستوران‌های فست‌فود برای تامین انرژی خودروی بزرگ خود است.

یک فرآیند ارزان اما مفید

"بنویت" ویدیوی خود را با اشاره به نوع تجهیزاتی که برای استفاده از روغن پسماند به جای گازوئیل نیاز است، شروع می‌کند و می‌گوید هزینه محصول نهایی بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار می‌شود که نسبت به قیمت بنزین ارزانتر است.او سپس به یک فروشگاه ارزان‌سرا می‌رود و یک قاشق و چند قیف می‌خرد و ادعا می‌کند که با این اقلام می‌تواند روغن سوخته رستوران را با دستان خودش روی یک اجاق گاز به سوخت برای خودرویش تبدیل کند.

تکنیکی که "بنویت" بکار می‌گیرد، بسیار مبتکرانه و بسیار بدیع است، اما آیا کار می‌کند؟

"بنویت" ابتدا  برای دریافت روغن به سراغ یک رستوران فست‌فود می‌رود و از کارمندانش می‌پرسد که آیا می‌توانند مقداری از روغن‌های سوخته و دور ریز رستوران را به او بدهند.

سپس "بنویت" و دوستانش به یک بشکه پر از روغن سوخته و ضایعات رستوران را طی روندی که ناخوشایند به نظر می‌رسد، خالی می‌کنند. چرا که این روغن زباله با تکه‌های غذا و سایر زباله‌ها همراه است.

سپس این تیم شروع به گرم کردن و صاف کردن روغن روی اجاق گاز می‌کند و پس از چندین بار تکرار این فرآیند، روغنی که می‌تواند به جای گازوئیل استفاده شود، آماده می‌شود و چیزی که در ویدیو شاهد آن هستیم این است که انگار کار می‌کند.

البته حرکت خودرو چندان دوام نمی‌آورد و خیلی زود می‌ایستد.

"بنویت" در پایان می‌گوید که آزمایشات خود را دوباره در تابستان تکرار خواهد کرد تا هوا به اندازه کافی گرم باشد و قطعات جامد در روغن به درستی ذوب شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها