کد خبر : 74959

خودروهای برقی چه زمانی حاکم بازار می شوند؟

خودروهای برقی چه زمانی حاکم بازار می شوند؟

خودروهای برقی به تازگی محبوبیت زیادی در میان خریداران دارند. در کشوری مانند فرانسه فروش خودورهای برقی بیشتر از خودروهای بنزینی است. عوامل زیادی دست به دست هم می‌دهند تا خودروهای بنزینی هر چه زودتر از رده خارج شوند و جای خود را به مدل‌های برقی بدهند.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، فروش خودروهای برقی جدید در فرانسه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ از فروش خودروهای بنزینی بیشتر شد. این مساله نقطه عطفی برای ورود خودروهای برقی به بازار است. خودروهایی که آلایندگی کمتری دارند. علاوه بر این قیمت‌های بالا و افزایش قیمت بنزین و همچنین یارانه‌های دولتی برای خودروهای برقی از نکاتی است که به نفع این صنعت خودروسازی تمام می‌شود.

در حالت کلی فروش خودرو در فرانسه در سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش داشت. با وجود کاهش ۲۰ درصدی فروش در ماه مارس، دهمین ماه متوالی در این روند نزولی برای فرانسه ثبت شد. دلیل این کاهش مشکلات زنجیره منابع مانند کمبود جهانی تراشه‌های نیم رسانا است.

طبق آمار گروه پلتفرم اتومبیل، فروش خودروهای تمام برقی و هیبریدی حدود ۴۰ درصد از کل فروش خودروهای فرانسه را تشکیل می‌دهند. در حالی که این رقم برای خودروهای معمولی بنزینی ۳۸ درصد است. سخنگوی این گروه گفت که به دلیل ناپایداری وضعیت جنگ در اوکراین و کمبود برخی از اجزای اولیه، پیش‌بینی میزان فروش خودرو در فرانسه برای کل سال ۲۰۲۲ امکان پذیر نبود.

به نقل از رویترز، با افزایش ۱۶٫۵ درصدی سهام فروش خودروهای بنزینی در سه ماهه اول سال، هنوز هم اکثریت و اولویت بازار در دست خودروهایی است که موتور آنها تنها با احتراق کار می‌کند. اما باز هم این تغییرات، تغییرات مثبتی در بازار خودروهای برقی هستند. تا سه سال پیش هم این خودروها گوشه دنج بازار به شمار می‌آمد. به لطف یارانه‌ها، ممنوعیت‌های روزافزون خودروهایی با سوخت فسیلی و قیمت‌های بالای بنزین، مدل‌های برقی در مدت کوتاهی رواج بسیاری در بین مردم پیدا کردند.

پرفروش‌ترین مدل‌های برقی در فرانسه خودروهای تسلا و بیشتر از همه تسلا ۳ بود. پس از آن اسپرینگ داچیا و پژو ۲۰۸ به ترتیب پرفروش‌ترین‌های فرانسه بودند. فروش کلی خودرو در فرانسه در سه ماهه نخست سال ۱۷ درصد کاهش داشت.

در آغاز همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ فروش خودرو در فرانسه به شدت کاهش یافت اما در سال ۲۰۲۲ به تدریج رو به افزایش رفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها