کد خبر : 74914

قلع و قمع خودروهای احتراق داخلی در فولکس واگن

قلع و قمع خودروهای احتراق داخلی در فولکس واگن

تا پایان این دهه،‌ مدل های بنزینی زیادی در گروه خودروسازی فولکس واگن به پایان عمر خود می رسند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز،‌ تا پایان این دهه دیگر فولکس واگن به تعداد بالای فروش خودرو در جهان نمی نازد چون می خواهد روی تولید خودروهای ممتاز و پرسود تمرکز کند.

آرنو آنتلیتز Arno Antlitz  قائم مقام مالی گروه خودروسازی فولکس واگن در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: «هدف اصلی ما دیگر رشد نیست. تمرکز ما از حالا بیشتر روی کیفیت و حاشیه سود خواهد بود تا سهم بازار یا حجم فروش.»

آنتلیتز در این مصاحبه گفت که فولکس دامنه وسیعی از محصولات بنزینی و گازوئیلی خود را تا 60 درصد کاهش خواهد داد و گفتنی است که تعداد مدل های گروه خودروسازی فولکس واگن در حال حاضر بیش از 100 مدل است. [در حال حاضر برندهای زیر چتر گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن عبارتند از: آئودی، سئات، اشکودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوکاتی، اسکانیا و مان.]

فایننشال تایمز می نویسد این راهبرد جدید فولکس واگن نشانه ای از تغییرات بزرگ و عمیقی است که در صنعت خودروی جهانی در حال وقوع است. به بیان دیگر شرکتی که در چند دهه اخیر برای افزایش سود روی فروش تعداد بیشتر خودرو تمرکز داشت اکنون به طور کامل راهبرد خود را تغییر می دهد. مارتین وینترکورن مدیر عامل سابق گروه خودروسازی فولکس واگن که به خاطر رسوایی آلاینده های خودروهای گازوئیلی مجبور به استعفا شده بود، تلاش می کرد پا به پای شرکت تویوتا و جنرال موتورز حجم تولید را افزایش دهد و به دنبال عنوان «پرفروش ترین خودروساز جهان» می گشت. در حالی که راهبردهای جدید به دنبال ارزش های دیگری است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها