کد خبر : 74876

فاز جدید همکاری جنرال موتورز و هوندا

فاز جدید همکاری جنرال موتورز و هوندا

این دو خودروساز به طور مشترک مدل‌های متقاطع کامپکت را توسعه خواهند داد که در سال ۲۰۲۷ وارد بازار خواهند شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، هوندا و جنرال موتورز پلتفرم‌ها و فناوری‌های جدید باتری را به اشتراک خواهند گذاشت که می‌تواند شامل باتری‌های حالت جامد باشد؛ می‌توان انتظار داشت که این مدل‌ها از سال ۲۰۲۷ وارد ایالات متحده شوند.

در گذشته اعلام شده بود که هوندا از پلتفرم الکتریکی جنرال موتورز برای دو شاسی بلند الکتریکی که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند، استفاده خواهد کرد. اما این پایان همکاری این دو خودروساز نخواهد بود، زیرا آن‌ها اعلام کرده اند که قصد دارند برنامه های خود را گسترش دهند.

جنرال موتورز و هوندا اکنون می‌گویند که با همکاری یکدیگر مجموعه‌ای از کراس اوور‌های کامپکت مقرون به صرفه را که قرار است در سال ۲۰۲۷ با فناوری‌های باتری جدید عرضه شوند، توسعه دهند.

 با توجه به مقرون به صرفه بودن، می‌توان فرض کرد که این شاسی‌بلند‌های جمع‌وجور در ابتدا از نشان‌های شورولت و هوندا استفاده می‌کنند، اما ممکن است به برند‌های بیوک ، کادیلاک و GMC جنرال موتورز گسترش یابند و همچنین می‌توانند محصولی برای  آکورا هوندا ایجاد کنند. 

 انتظار می‌رود این خودرو‌ها که در حدود دو سال دیگر عرضه می‌شوند، از نسخه‌ای از پلتفرم Ultium استفاده کنند که به اندازه کراس اوور برقی ​​کادیلاک لیریک که قبلاً تولید آن آغاز شده، باشند.

هر دو جنرال موتورز و هوندا می‌گویند که برای دستیابی به برابری قیمت بین خودرو‌های برقی و مدل‌های بنزینی موجود تلاش می‌کنند و ماموریت اصلی این پروژه کاهش قیمت خودرو‌های الکتریکی است تا بتوانند در حجم بالاتری به فروش برسند.

هوندا همچنین می‌گوید که در حال توسعه مدل‌های الکتریکی بر روی پلت‌فرم‌های خود است، اما جایی که این خودرو‌ها با شراکت جنرال موتورز تولید می‌شوند را به اشتراک نمی‌گذارد. اگر بخواهیم حدس بزنیم، فکر می‌کنیم که خودرو‌های برقی هوندا ممکن است به شکل هاچ‌بک‌ و سدان‌ های کوچک‌تری باشند تا شاسی‌بلند‌هایی که با جنرال موتورز می‌سازد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها