کد خبر : 74788

خودروی شخصی پوتین را دیده بودید؟ + تصاویر

خودروی شخصی پوتین را دیده بودید؟ + تصاویر

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، صاحب یکی از خاص‌ترین خودروهای لوکس دنیاست.

به گزارش خودروتک به نقل از همشهری، مسئولان روس که تا پیش از سال ۲۰۱۸ از مرسدس‌های سفارشی آلمانی استفاده می‌کردند اکنون یک خودروی خاص روسی دارند که نسخه مخصوص پوتین آن، یک ورژن لوکس از خودروهای زرهی و جنگی است؛ خودرویی به نام آروس کورتژ.

لیموزین پوتین در حقیقت یک خودروی زرهی هفت تنی است که می‌تواند در برابر حملات بمب‌افکن‌ها و تسلیحات شیمیایی مقاومت کند. جالب اینجاست که حتی اگر این ماشین کاملا در آب غوطه‌ور شود نیز آبی به داخل آن نفوذ نخواهد کرد.

این لیموزین غول‌پیکر Aurus Kortezh  نام دارد، تایرهایش ران فلت است، مجهز به دوربین‌های دید در شب و شیشه‌های تقویت شده با ۶ سانتیمتر قطر است. این خودرو همچنین یک سیستم فشرده‌سازی هوا برای محافظت در برابر حملات گاز، پوشش زرهی و خروجی اضطراری است.

اوروس کورت‍ژ علائم جاده را تشخیص می‌دهد و سرعت خود را تنظیم می‌کند. و در صورت مواجهه با مانع یا برخورد غیرقابل اجتناب، صندلی‌های سرنشینان به طور خودکار به موقعیت امن‌تری منتقل شده، همه کمربندهای ایمنی را بسته و سپس تمام درها و پنجره‌ها را می‌ببندد.

این وسیله نقلیه ۱.۷ میلیون دلاری دارای موتوری ۴.۴ لیتری با هشت سیلندر و حدود ۷ متر طول است. موسسه خودروسازی دولتی NAMI در مسکو این خودرو را از قطعات تولید روسیه ساخته و اولین بار در تابستان ۲۰۱۸ رونمایی کرد.

عکس | خودرویی جنگی که فقط برای پوتین تولید شد | لیموزین میلیاردی روس را ببینید

 

پوتین پیش از این و مانند سلف خود، دیمیتری مدودف، سوار بر مرسدس بنز S۶۰۰ گارد پولمن بود. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بوریس یلتسین، از مرسدس بنز S۵۰۰ استفاده کرد. در زمان شوروی نیز برخی مسئولان سرشناس مانند نیکیتا خروشچف، لئونید برژنف و میخائیل گورباچف ​​از لیموزین استفاده می‌کردند.

با این حال و بعد از ساخت این خودروی سفارشی، پوتین آن را در سفرهای خارجی خود، مانند سفر به امارات برد تا در صندلی عقب این لیموزین لوکس احساسی مشابه خانه خود داشته باشد. تا پیش از مناقشات و تحریم های ناشی از جنگ اوکراین، روسیه امیدوار بود که برند جدید خود را به رقیب شرقی رولزرویس، میباخ، بنتلی تبدیل کند و در شیخ نشین‌های ثروتمند خاورمیانه نیز فروش داشته باشد.

نسخه‌ای از این خودرو که می‌تواند توسط مشتریان ثروتمند خریداری شود، سنا، با خودروی ویژه پوتین تفاوت دارد. علاوه بر ویژگی‌های رزهی و دفاعی، جزئیات کوچک نیز در طراحی این خودرو لحاظ شده: درهای بسیار بزرگ آن ورود و خروج به ماشین را آسان کرده و دیگر بیمی از کثیف شدن احتمالی لباس‌ها وجود ندارد.

عکس | خودرویی جنگی که فقط برای پوتین تولید شد | لیموزین میلیاردی روس را ببینید

دو صندلی از چهار صندلی عقب قابل جمع شدن و پرده‌های شیشه‌ای خودرو نیز قابل تنظیم هستند. همچنین می‌توان از طریق فیلم‌های دوربین مداربسته که به صورت زنده روی اسکیرین‌های داخلی پخش می‌شوند، شاهد اتفاقات خارج از خودرو بود.

همچنین برخی ویژگی‌های سری خاص نیز در این خودرو لحاظ شده که مدیر اجرایی این پروژه، فرانتس هیلگرت از فاش کردن آنها امتناع کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها