کد خبر : 74757

تقلای تسلا برای بازگشایی خط تولید در چین

تقلای تسلا برای بازگشایی خط تولید در چین

شرکت خودروسازی تسلا قصد دارد تولید خود را در کارخانه شانگهای از چهارم آوریل از سر بگیرد. به گزارش رویترز، دو منبع آگاه اعلام کردند که تسلا قصد دارد از روز امروز تولید خود را در کارخانه شانگهای از سر بگیرد زیرا انتظار دارد اولین گروه از کارگران خود را از محدودیت‌های شهر برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ مرخص کند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، تولید در کارخانه خودروساز آمریکایی شانگهای که خودروهایی را برای بازار چین تولید می‌کند و همچنین یک قطب صادراتی مهم است، از ۲۸ مارس متوقف شده است زیرا دولت محدودیت دو مرحله‌‌‌ای را از منطقه‌ای آغاز کرده  که این کارخانه در آن قرار داشته است.

یک منبع آگاه گفت: با این حال، برنامه‌‌‌های از سرگیری تسلا ممکن است به دلیل سیاست‌های در حال تحول شانگهای برای کووید-۱۹ تغییر کند. تسلا در ابتدا امیدوار بود که عملیات خود را تنها به مدت ۴ روز متوقف کند اما برنامه‌‌‌های تولید خود را پس از تمدید محدودیت‌ها، برای جمعه و شنبه نیز لغو کرد. تمام شانگهای در حال حاضر در محدودیت کرونایی است.

توقف ۷ روزه یکی از طولانی‌‌‌ترین تعلیق‌‌‌ها از زمان شروع تولید کارخانه در اواخر سال ۲۰۱۹ است. تسلا هر هفته، ۶‌هزار خودرو مدل ۳ و ۱۰‌هزار خودروی مدل Y در کارخانه خود در شانگهای تولید می‌کند.  آن طور که تسلا گزارش داده تحویل محصولات تولیدی خود طی ۳ ماه اول سال بی‌‌‌سابقه بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت خودروسازی تسلا ۳۱۰‌هزار و ۴۸ دستگاه خودرو را در ۳ ماه سال ۲۰۲۲ تحویل داد که نسبت به ۳‌ماهه قبل از آن افزایش اندکی داشت و نسبت به سال قبل ۶۸‌درصد افزایش یافته است.

این تیراژ تحویل در حالی محقق شده که وال‌‌‌استریت انتظار تحویل ۳۰۸‌هزار و ۸۳۶ خودرو را داشت. تسلا در دوره ژانویه تا ماه مارس ۳۰۵‌هزار و ۴۰۷ دستگاه خودرو در مقایسه با ۳۰۵‌هزار و ۸۴۰ دستگاه خودروی ۳‌ماهه قبل تولید کرد. تسلا با ارزش‌‌‌ترین برند خودروسازی جهان، فروش خود را افزایش داد و مشکلات ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و اختلالات زنجیره تامین را بهتر از رقبا پشت سر گذاشت و توانست با کارخانه جدید خود در شانگهای چین رشد کند اما شیوع مجدد این بیماری در چین و توقف موقت تولید در کارخانه شانگهای روی برنامه تولید این خودروساز تاثیر منفی گذاشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها