کد خبر : 74656

خودروسازانی که بیشترین آسیب را از بحران تراشه دیدند

خودروسازانی که بیشترین آسیب را از بحران تراشه دیدند

اختلال عرضه قطعات، همچنان بر تولید جهانی خودروسازان ژاپنی در ماه فوریه تاثیر می‌گذارد اما نتایج منتشر شده در روز چهارشنبه تفاوت آشکاری را در میان آنها نشان داد و تویوتا و هوندا در صدر قرار گرفتند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که گروهش، از جمله دایهاتسو و هینو موتورز، 884 هزار و 528 دستگاه خودرو در سراسر جهان در ماه تولید کرده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل تقریبا 11 درصد افزایش داشته است. همچنین با وجود کمبود قطعات ناشی از شیوع بیماری کووید-19، رکورد تعداد خودرو را برای ماه فوریه در بازارهای خارج از ژاپن تولید کرد.

تویوتا به تنهایی از برنامه تولید جهانی خود در ماه فوریه که یک ماه قبل منتشر شده بود، تقریبا 41 هزار خودرو فراتر رفت اما سطح تولید به دلیل کمبود عرضه قطعات ناشی از شیوع بیماری کووید- 19 در آمریکای شمالی و عرضه کم قطعات در اروپا به دلیل افزایش تقاضا، کمتر از دوره سال قبل بود.

طبق اعلام رویترز، در حالی که این خودروساز در چین نیز با عرضه نیمه‌هادی محدود مواجه بود، گفت: برای حل این مشکل، از تراشه‌هایی استفاده کرده است که از تعطیلی کارخانه در ژانویه به دلیل شیوع بیماری کووید- 19 مازاد شده بودند.

بحران تراشه

به همین ترتیب، هوندا موتور اعلام کرد که تولید جهانی آن در ماه فوریه با 344 هزار و 712 دستگاه خودرو و 8.1 درصد افزایش یافته است. اگرچه کمبود نیمه هادی و بیماری همه‌گیر، زنجیره تامین را مختل کرد و سطح تولید را نسبت به فوریه سال گذشته در آمریکای شمالی کاهش داد اما این مشکل در آسیا شدید نبود زیرا سطح تولید در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافت.

در مقابل، شرکت نیسان موتور اعلام کرد که تولید جهانی آن در ماه فوریه به دلیل کمبود نیمه هادی ها، 7.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به 275 هزار و 437 دستگاه رسیده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها