کد خبر : 74430

تاکسی های کاملاً خودکار در خیابان های تگزاس + تصاویر

تاکسی های کاملاً خودکار در خیابان های تگزاس + تصاویر

شرکت‌های تویوتا و آرورا (Aurora) طی بیانیه‌ای اعلام کردند که در قالب برنامه‌ای مشترک، تاکسی‌های رباتیک خود را وارد خیابان‌های تگزاس آمریکا می‌کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، بر اساس گزارش تک‌کرانچ، این دو شرکت قصد دارند تا با استفاده از مینی‌ون‌های اصلاح‌شده هیبریدی Sienna‌، آزمایش خودروهای خودران خود را در منطقه دالاس-فورت ورث تگزاس انجام دهند.

در این طرح، خودروهای خودران در بزرگراه‌ها و دیگر جاده‌های مناسب برای حرکت این خودروها، آزمایش خواهند شد و مسافران را به مقصد خواهند رساند. به گفته این دو شرکت، در این آزمایش، خودروها به طول کاملا خودران حرکت نخواهند کرد و یک راننده پشت فرمان خودرو می‌نشیند تا حرکت آن را در مواقع لزوم در دست بگیرد.

همچنین یک نمایشگر نیز در صندلی عقب برای سرنشینان تعبیه شده که می‌تواند اطلاعاتی را در خصوص نحوه حرکت نمایش دهد. این خودروها با حداکثر سرعت ۷۰ مایل بر ساعت (۱۱۲ کیلومتر بر ساعت) حرکت خواهند کرد.

به گفته آرورا، این آزمایش در طی ماه‌های آینده گسترده‌تر شده و پای این خودروها، به مناطق شهری و شلوغ نیز باز خواهد شد. تگزاس نیز به دلیل فراوانی مسیرهای حمل و نقل باری (برای کمک به طرح‌های حمل بار توسط خودروهای این دو شرکت) و همچنین توسعه و تست سفرها با پلتفرم روبوتاکسی Aurora Concept انتخاب شده است.

در حال حاضر، کامیون‌های این شرکت مشغول حمل کالا برای بخش باربری شرکت اوبر در تگزاس هستند.

هم‌اکنون فشار زیادی روی تویوتا و آرورا برای توسعه و تست سریع‌تر خودروهای خودران این شرکت وجود دارد. آرورا در دسامبر ۲۰۲۰، بخش طراحی و توسعه فناوری خودران شرکت اوبر را خریداری کرد تا بتواند طرح‌های خود را در این زمینه با سرعت بیشتری دنبال کند.

هرچه این تست‌ها زودتر به نتیجه مطلوب برسد، این دو شرکت می‌توانند رقابت خود را با رقبایی همچون وایمو و کروز که اخیرا ارائه خدمات مسافربری محدود خود را آغاز کرده‌اند، شروع کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها