کد خبر : 74291

فناوری شارژرهای قابل حمل جگوار

فناوری شارژرهای قابل حمل جگوار

شرکت خودروسازی جگوار - لندرور به تازگی اعلام کرد که یک دستگاه شارژ قابل حمل ساخته است که با باتری های بازیافت شده از خودروی الکتریکی جگوار I-Pace تغذیه می شود. این فرایند بازیافت باتری می تواند تاثیرات زیست محیطی بسیار زیادی داشته باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت جگوار لندروور مدعی است که سیستم ذخیره‌ سازی انرژی جدیدی مبتنی بر باتری خارج از شبکهESS   ساخته است. این باتری با مشارکت سازنده تجهیزات الکتریکی Pramac توسعه یافته و ۸۵ درصد آن با استفاده از سخت ‌افزار الکتریکی I-Pace، از جمله اجزایی مانند ماژول ‌ها و سیم‌ کشی ساخته شده است.

گفتنی است در این سیستم، سایر مواد باقی مانده باتری های قدیمی به زنجیره تامین بازگشته و کاملا بازیافت می شوند. همچنین این دستگاه تا ۱۲۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و به گفته شرکت جگوار – لندروور این باتری برای تامین انرژی یک خانه به مدت یک هفته کافی است. کارشناسان این مجموعه مدعی هستند که  می توان این باتری ها را با کمک شارژر های متحرک و یا از طریق پنل های خورشیدی یکپارچه شارژ کرد. به گزارش sinapress، سرعت تخلیه این باتری تا ۲۲ کیلووات بوده و طراحی آن دارای کانکتورهای نوع ۲ است که با اکثر خودروهای برقی سازگار بوده و می توان از ان به عنوان شارژری سیار استفاده کرد.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر این محصول برای اجاره در دسترس است، اما شرکت جگوار لندروور هنوز جزئیاتی در مورد زمان عرضه ، نحوه در دسترس بودن یا قیمت آن را تایید نکرده است. گفته می شود عرضه باتری های فوق الذکر می تواند تا سال ۲۰۳۰ از ۲۰۰ گیگاوات ساعت در سال فراتر رفته  و یک صنعت فرعی به ارزش بیش از ۳۰  میلیارد دلار ایجاد کند.

شرکت جگوار لندروور همچنین متعهد شده است تا سال ۲۰۳۹ تولید  کربن و سایر آلاینده های جوی خود را به صفر رسانده و با استفاده مجدد از باتری های خودرو امیدوار است که یک مدل کسب و کار دایره ای ایجاد کند که محصولات خود را تا زمانی که ممکن است در شرایط  استفاده نگه داشته و اتلاف باتری را به حداقل می رساند.

این شرکت متعهد شده است تا با ادامه حرکت به سمت تولید خودروهای الکتریکی، کاربردهای بالقوه جدیدی را برای باتری‌های عمر دوم بررسی کند.

قابلیت‌های این فناوری اخیراً توسط تیم Jaguar TCS Racing Formula E آزمایش شده است، که از ESS برای تامین انرژی تجهیزات تشخیصی خود و تامین برق پشتیبان خودروها استفاده می ‌کند.

به گزارش سیناپرس، جیمز بارکلی، مدیر تیم جگوار ت ی‌سی ‌اس ریسینگ، در این رابطه گفت: مسابقات فرمول E ویژه خودروهای الکتریکی، اولین ورزش مسابقات خودرویی بدون تولید کربن در جهان است. 

در خاتمه گفتنی است این شرکت، اولین خودرو سازی نیست که شروع به نوسازی باتری های خود به این روش کرده است. در سال ۲۰۱۵، تسلا سامانه Powerwall را معرفی کرد. این سامانه، یک سیستم مدیریت باتری یکپارچه محسوب می شود که انرژی خورشیدی را برای استفاده پشتیبان با یا بدون پنل‌ های خورشیدی ذخیره می ‌کند.

در سال ۲۰۱۷ نیز، رنو با مجموعه Powervolt همکاری کرد تا باتری ‌های برقی الکتریکی را در سیستم‌ های ذخیره ‌سازی انرژی خانگی تغییر داده و این خدمات را به مشتریان با پنل‌های خورشیدی موجود ارائه دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها