کد خبر : 74195

خانه بعدی شما حتماً باید قابلیت شارژ خودروی برقی را داشته باشد

خانه بعدی شما حتماً باید قابلیت شارژ خودروی برقی را داشته باشد

چند سالی است که سازندگان خانه و آپارتمان به تعبیه مکان مناسب و تجهیزات لازم برای شارژ شبانه خودرو می پردازند. اما هنگام خرید حتماً باید سؤال کرد و از وجود آن مطمئن شد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، جنرال موتورز و کمپانی نفتی شل می گویند در ایالت تگزاس آمریکا برنامه ای برای ارائه رایگان شارژ خودرو در نظر گرفته اند. از این رو سازندگان خانه و آپارتمان از پیش سیم کشی ها و تجهیزات لازم را در این منازل تعبیه کرده اند.

با توجه با این که استانداردهای ساخت خودروهای نو ایجاب می کند که ماندگاری سازه ها حداقل 50 سال باشد، زیرساخت های آن باید طوری باشد که در هنگام تعمیرات و ارتقا، کمترین نیاز به تغییرات بنیادی باشد. مخصوصاً منازلی که با وام های بلند مدت 30 ساله احداث می شوند باید چنین ویژگی هایی را داشته باشند.

اما آمار منتشر شده توسط انجمن ملی بنگاه های املاک نشان می دهد که «میانه طول زمانی که خانواده ها در یک خانه سکنی می گزینند 13 سال است».

این آمار و ارقام نشان می دهد که حتی اگر قرار نیست به این زودی خودروی برقی بخرید، اما لازم است منزلی که می خرید، زیرساخت های لازم برای آینده نزدیک را داشته باشد. در حال حاضر تولید خودروهای نو به سمت هیبریدی و باتری دار قابل شارژ با پریز برق [در اصطلاح پلاگین] می روند و دیر یا زود رواج زیادی پیدا می کنند.

شارژ خودرو در هنگام استراحت شبانه، از اضطراب در راه ماندن می کاهد و هزینه های شارژ خودرو را به شدت کاهش می دهد. بدون تردید اگر قرار باشد در میانه مسیر از جایگاه های شارژ سریع استفاده کنید،‌ هم زمان تلف شده در طول روز افزایش می یابد و هم هزینه های شارژ خودرو چندبرابر می شود.

در ایالت کالیفرنیا در آمریکا، استانداردهای شهرسازی، از سال 2015 زیرساخت های مخصوص شارژ خودرو را برای منازل و آپارتمان ها،‌ برج ها و مجتمع های مسکونی اجباری کرده است. حتی پارکینگ محل کار مردم نیز در حال تغییر به سمتی است که حتی مردم هنگامی که خودروی خود را به محل کار می برند امکان شارژ آن را در پارکینگ داشته باشند.

بر اساس آمار آژانس بین المللی انرژی فروش خودروهای برقی در ایالات متحده در 3 سال گذشته فقط 2 درصد کل فروش خودروهای بازار بوده است. بر اساس مطالعات مؤسسه نظرسنجی پیو Pew سرعت گسترش خودروهای برقی در مقایسه با اروپا و چین بسیار کندتر است. قرار بر این است که حداقل 20 درصد از فروش سالانه خودروها تا سال 2030 حتماً برقی باشد و برای آن مشوق های دولتی در نظر گرفته شده است.

بر اساس پیش بینی مؤسسه انرنست اند یانگ Ernst & Young تا سال 2045 کمتر از 1 درصد از خودروهای نو از نوع بنزینی درون سوز خواهند بود. ایالت های مختلف در آمریکا با سرعت متفاوتی به خودروهای برقی روی می آورند و ایالت کالیفرنیا در صدر قرار دارد. در حال حاضر از هر 1000 نفر در کالیفرنیا 12 نفر خودروی برقی دارند.

بر اساس اطلاعات وبسایت هوم ادوایزر Homeadvisor.com برای سامانه شارژ خودروی سطح2 در منازل نیاز به هزینه 500 تا 1500 دلار است. قیمت برق هم در ایالت های مختلف فرق می کند اما مصرف برق در این سامانه ها برای شارژ خودرو شباهت زیادی به یک وسیله خانگی مثل خشک شویی یا ظرف شویی دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها