کد خبر : 74113

لاستیک های جدید پیرلی با قابلیت تطبیق با جاده

لاستیک های جدید پیرلی با قابلیت تطبیق با جاده

لاستیک خودروها را می توان یکی از اجزای مهمی دانست که در فرمان پذیری، انعطاف، امنیت، سرعت و تعادل خودرو نقش دارند. به تازگی شرکت پیرلی لاستیکی طراحی کرده که قادر است خود را با شرایط مختلف تطبیق دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، در بسیاری از نقاط سردسیر جهان از لاستیک های ویژه زمستانی و تابستانی بر اساس شرایط فصلی استفاده می شود. در واقع از زمانی که لاستیک های زمستانی وارد صحنه شدند و به دنبال آن تایرهای تمام فصل مانند میشلین Cross-Climate یا پیرلی Cinturato All Season، به بازار آمدند، طراحی تایرها نیازمند دانش و توجه بیشتری شد.

به تازگی شرکت پیرلی لاستیک جدیدی به نام Scorpion  طراحی کرده است که ویژه خودروهای شاسی بلند بوده و می تواند در شرایط مختلف و فصول سرد و گرم سال مورد استفاده قرار گیرد.

ترکیبات پیشرفته نقش مهمی در توسعه و پیشرفت فناوری تایر ایفا می کنند و ترکیبات مورد استفاده در Scorpion نمونه خوبی از پیشرفت فناوری در این حوزه است. گفته می‌شود که در این لاستیک، نسل جدیدی از ترکیب لاستیک مصنوعی به لطف ویژگی‌ های الاستیک پلیمرهای توسعه ‌یافته ویژه همراه با سیلیس و رزین ‌ها برای افزایش چسبندگی، نوعی «هوش مکانیکی» به لاستیک می‌ دهد.

خواص مواد پلیمر مانند، بسته به دما و متناسب با شرایط سطح تغییر می کند. به گزارش سیناپرس،پیرلی ادعا می کند که ترکیب تایر جدید با استفاده از یک فرآیند ثبت اختراع حاصل از تجربه آن در مسابقات برای تولید ترکیبی که از نظر قوام یکنواخت تر است، ایجاد شده و عملکرد را در مدت زمان طولانی تر بهبود می بخشد.

لاستیک تمام فصل Scorpion SF2 دارای آج هایی است  که به تناسب شرایط سرد و شدید زمستان و آسفالت مرطوب یا خشک تغییر شکل می دهد. این شیار ها برای عملکرد بهتر روی برف باز شده و در شرایط مرطوب یا خشک بسته می‌شوند تا سفتی تک تک بلوک‌ها را افزایش دهند. در واقع، آج های این لاستیک هوشمند از یک الگوی زمستانی به تابستانی تغییر می کند تا با شرایط مطابقت داشته باشد.

خود بلوک ها، اگرچه برگرفته از جدیدترین طراحی Cinturato All Season SF2 هستند، اما برای کاهش صدای جاده در شاسی بلند های سنگین، تقویت شده اند.شرکت پیرلی در رابطه با این ترکیب می گوید:این امر با پیوند ذرات سیلیس با مواد پلیمری به دست آمده است.

لاستیک‌های Scorpion Winter 2 رویکرد جدیدی نسبت به لاستیک‌ های عادی دارند که چسبندگی روی سطوح با دمای پایین و همچنین برف و یخ را بهبود می ‌بخشد. ضلع‌های سه‌ بعدی طراحی شده در این لاستیک، کشش پذیر بوده و می ‌توانند از شکل خطی به الگوی زیگزاگ تغییر کند تا با ساییدگی آج، سطح آن‌ها افزایش یابد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها