کد خبر : 74018

استخدام جنجالی مدیر پیشین تسلا در استارتاپ خودروهای خودران

استخدام جنجالی مدیر پیشین تسلا در استارتاپ خودروهای خودران

استارت آپ فناوری لومینار برای جذب آلن پریسکات 30 میلیون دلار جبران خدمت در نظر گرفت. جوان ترین میلیاردر خودساخته و بنیان گذار لومینار برای خودران های خودروسازان بزرگ از جمله بنز، سنسور لیزری راداری می سازد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، پکیج حقوق و مزایا و سهامی که لومینار برای جذب آلن پریسکات Alan Prescott پیشنهاد کرد تا از تسلا به لومینار بپیوندد 29.5 میلیون دلار بود تا معاونت حقوقی لومینار را برعهده بگیرد. در طول سال گذشته نیز پریسکات 205,700 دلار نقد دریافت کرده و حقوق سال جدید وی 300 هزار دلار به انضمام 50 هزار دلار بُن در نظر گرفته شده است.

البته باید این را در نظر داشت که عرف حقوق و مزایا در این اشل سازمانی در کمپانی های مشابه همین است و پریسکات هم در تسلا همین اندازه حقوق و مزایا دریافت می کرد. با توجه به رشدی که برای استارت آپ لومینار پیش بینی می شود ظرف 6 سال پریسکات به این جبران خدمت دست پیدا می کند.

پریسکات که قائم مقام حقوقی تسلا بود، از کهنه کاران صنعت خورو است و تا به حال چند پروژه مهم را در بحث خودران ها [خودروهای بدون نیاز به راننده] به سرانجام رسانده است. وی حداقل یک دهه در کمپانی فورد آمریکا سابقه خدمت داشت و یکی از مشاوران ارشد بخش خودران اوبر [بزرگترین تاکسی اینترنتی آمریکا] هم بود.

لومینار از استارت آپ های نوظهوری است که در عرصه خودران ها و تولید حسگر، رادار و لیدار [ترکیبی از لیزر و رادار] فعالیت می کند و یکی از شرکای تجاری آن مرسدس بنز آلمان است.

لومینار در سال 2020 از طریق ادغام معکوس وارد بازار سهام نزدک Nasdaq stock market شد و مدیر عامل آن آستین راسل Austin Russell، با داشتن تنها 27 سال سن، جزو میلیاردرهای آمریکا است. سال 2021، مجله فوربس از راسل به عنوان جوان ترین میلیاردر خودساخته نام برد.

تصمیم پریسکات برای پیوستن به لومینار نزد برخی از تحلیل گران، غیرثمربخش counterintuitive انگاشته می شود و با فلسفه ای که ایلان ماسک در زمینه خودران ها دارد در تناقض است. در سال 2019، ماسک فناوری لومنیار را «محتوم» doomed توصیف کرده بود.

همین حالا هم کمپانی تسلا به جای به کارگیری لیدار [لیزر و رادار] از مجموعه ای از دوربین ها و سنسورها بهره می برد. نیویورک تایمز هم چند بار گزارش کرده است که ماسک به تیم اتوپایلوت [فناوری خودران تسلا] گفته است که باید رادار را دور بریزند و همچون «چشم انسان» از دوربین بهره ببرند.

پریسکات تنها حقوقدانی نیست که به لومینار پیوسته است. برای مثال کاترین مارتین و الکساندر فیلیپس در سال 2021 با جبران خدمت 636‌ هزار دلاری جذب لومینار شده اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها