کد خبر : 7387

حراج پدربزرگ بوگاتی ویرون + فیلم

حراج پدربزرگ بوگاتی ویرون + فیلم

بوگاتی EB110 خودروی بسیار خاصی است که در کل تنها ۳۰ دستگاه از آن به تولید رسیده و یکی از این مدل‌ها با کارکردی بسیار پایین برای فروش در حراجی آماده می‌شود.

به گزارش خودروتک، پس از عرضه شدن مدل‌های رکورد شکن بوگاتی یعنی مدل ویرون و شیرون، مدل قبلی این شرکت یعنی EB110 به ورطه‌ی فراموشی سپرده شده است اما حتی با معیارهای امروزی نیز EB110 یک سوپراسپرت تمام عیار به حساب می‌آید. این سوپر اسپرت در سال ۱۹۹۱ ساخته شده و پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری V12 آن با توانایی تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت می‌تواند EB110 را به حداکثر سرعت ۳۴۲ کیلومتر بر ساعت برساند.

1994 Bugatti EB110 Super Sport

بوگاتی EB110 یک نسخه‌ی تولید محدود خاص‌تر با نام EB110 Super Sport دارد که با تغییراتی در واحد کنترل الکترونیکی موتور (ECU) و سیستم اگزوز توان خروجی آن به ۶۱۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. با تغییرات اعمال‌شده در مدل SS، این نسخه می‌تواند در ۳.۳ثانیه سرعت خود را از صفر به صدکیلومتر بر ساعت رسانده و سپس به حداکثر سرعت ۳۵۴کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. تغییرات مدل سوپر اسپرت تنها محدود به نرم‌افزار و سیستم اگزوز نیست چون این مدل ۱۵۰کیلوگرم وزن کم‌تری نیز دارد. این کاهش وزن به کمک استفاده از کولار و کربن در ساخت بدنه به دست آمده و تاثیر زیادی روی بهبود توانایی‌های حرکتی EB110 سوپر اسپرت گذاشته است.

1994 Bugatti EB110 Super Sport

مدل EB110 سوپر اسپرت به یاد خودروهای مسابقات GT1 لمانز طراحی و ساخته شد و به همین منظور برای خاص شدن بیشتر این خودرو، تنها ۳۰دستگاه از آن به تولید رسید. این تیراژ تولید پایین، EB110 سوپر اسپرت را تبدیل به یکی از خاص‌ترین خودروهای موجود در جهان می‌کند به‌خصوص اینکه مایکل شوماخر، راننده‌ی افسانه‌ای فرمول یک نیز یکی از این مدل‌ها را خریداری کرد.

1994 Bugatti EB110 Super Sport

اما مدلی که در تصویر می‌بینید، در میان سایر مدل‌های EB110 سوپر اسپرت نیز بسیار خاص است چون کارکرد آن در این چند دهه کمتر از هزار کیلومتر بوده و اگر بخواهیم دقیق باشیم تنها ۹۰۱کیلومتر با آن رانندگی شده است. این خودرو نخست در سال ۱۹۹۴ تحویل شخصی به نام مولر شده و در نهایت به یک کلکسیون خودرو در ژاپن منتقل شد. در سال ۲۰۱۲ این EB110 سوپر اسپرت به سوئیس منتقل شده و در اختیار مالک فعلی خود قرار گرفت و وی نیز با دانستن ارزش این مدل، آن را در شرایط بسیار خوبی نگهداری کرد.

1994 Bugatti EB110 Super Sport

اسناد و مدارک رسمی این مدل نشان می‌دهند که این خودرو کاملا استاندارد و بدون تغییر است و همین آن را تبدیل به گزینه‌ای بسیار عالی برای کلکسیونرهای ثروتمند می‌کند. این بوگاتی EB110 سوپر اسپرت نقره‌ای رنگ قرار است در سال ۲۰۱۹ در حراجی RM ساتبی در پاریس به فروش برسد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها