کد خبر : 7378

این خودروها از فلزات گران‌بها ساخته شده اند + تصاویر

این خودروها از فلزات گران‌بها ساخته شده اند + تصاویر

برخی شرکت‌ها برای ساخت خودروهای گران‌قیمت خود از فلزات مخصوص استفاده می‌کنند و برخی از رانندگان نیز به خودروهای ساخته شده از طلا علاقه دارند.

به گزارش خودروتک، در دنیا خودروهای زیادی به تولید می‌رسند که برای ساخت برخی از آن‌ها از فلزات گران‌بها استفاده شده است. در بسیاری از خودروها شاهد حضور فلزهایی مانند پالادیوم و پلاتین هستیم. برخی از افراد به رانندگی با خودروهای خاص علاقه دارند که برای مثال می‌توان به خودروهای پوشیده شده با فلز طلا اشاره کرد.

در این مطلب قصد داریم به معرفی محصولاتی بپردازیم که برای ساخت بدنه آن‌ها از فلزات گران‌بهایی مانند طلا استفاده شده است. برخی از این خودروها به صورت استاندارد از فلزات گران‌بها برای ساخت بدنه خود بهره می‌برند و به صورتی سفارشی به تولید نرسیده‌اند، البته تمام آن‌ها با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسند. در ادامه این مطلب به معرفی تعدادی از خودروهای خاص که در ساخت بدنه آن‌ها از فلزات گران‌بها استفاده شده است، می‌پردازیم.

 

مک‌لارن F1

 
 

مک‌لارن F1  جذاب‌ترین خودروی دهه 90 میلادی محسوب می‌شود. این هایپرکار در زمان معرفی توانست رکورد سرعت را جابه‌جا کند و برای چندین سال در این بخش از صنعت خودرو حکمرانی کند. این خودروی سه سرنشینه به یک موتور 12 سیلندر تولید شده توسط شرکت بی‌ام‌و مجهز شده که قادر به تولید 618 اسب بخار قدرت است.

اگرچه این خودرو در زمان معرفی قیمت بسیار بالایی داشت ولی یکی از خریداران آن، Gordon Murray این خودرو را با پوشش طلای 24 عیار سفارش داد. این فلز برای موتور این خودرو نیز مورد استفاده قرار گرفت که ظاهر جذابی را برای آن به همراه داشت. این خودرو هم اکنون در حالت عادی قیمت بسیار بالایی دارد و نمونه طلایی آن باید قیمت سرسام‌آوری داشته باشد.

 

لایکن هایپر اسپورت

 

لایکن هایپر اسپورت یک خودروی بی‌نظیر بوده که در تعداد اندکی به تولید رسیده است. این خودروی جذاب لبنانی به یک موتور RUF با حجم 3.7 لیتر مجهز شده است. این موتور 6 سیلندر تخت با توربوشارژر دوقلو قدرتی برابر با 780 اسب بخار تولید می‌کند.

این خودرو توسط پلیس دبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین تولید نسخه ویژه‌ای از آن با بدنه‌ای از جنس طلا طبیعی به نظر می‌رسد. در این نسخه ویژه از طلا برای دوخت صندلی‌ها نیز استفاده شده است.

 

کونیگزگ آگرا S هاندرا

 

شرکت سوئدی کونیگزگ با فلزات گران‌بها آشنایی کامل دارد. کونیگزگ یکی از برندهای مطرح در زمینه استفاده از فیبر کربن در ساخت خودروهای خود شناخته می‌شود. این شرکت یک نسخه ویژه از خودروی کونیگزگ آگرا S برای یک کلکسیونر هنگ کنگی با نام هاندرا به تولید رسانده است.

این خودرو از بدنه فیبر کربنی بهره می‌برد که رنگ‌آمیزی نشده است. خریدار این خودرو به کونیگزگ سفارش استفاده از طلا در ساخت بدنه این دستگاه و همچنین اسپویلر آن را داده است. بدون شک کونیگزگ آگرا S هاندرا یک خودروی بسیار لوکس و خاص محسوب می‌شود که با قیمت بسیار بالایی به خریدار آن تحویل داده شده است.

 

کارلسون CS50 ورسای

 

کارلسون یک شرکت سازنده خودروهای عجیب و غریب بر اساس پلتفرم‌های مرسدس بنز است. خودروی CS50 یکی از محصولات این کمپانی بوده که بر اساس یک خودروی کلاس S مرسدس بنز توسعه یافته است. از این خودروی لوکس تنها 25 نمونه تولید شده که بیشتر آن‌ها در خاورمیانه و چین به فروش رسیده‌اند.

در ساخت بدنه این خودرو از طلا استفاده شده است و کنسول میانی آن نیز دارای جنس طلا است. در فرمان این خودرو و همچنین دریچه‌های کولر این محصول لوکس نیز از طلا استفاده شده است. هر یک از نمونه‌های این خودرو با قیمت 500 هزار دلار به فروش رسیده‌اند.

 

مرسدس بنز SLR مک‌لارن با بدنه طلای سفید

 

در رابطه با این خودرو اطلاعات زیادی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. تا به امروز شاهد انتشار شایعات زیادی از این محصول در اینترنت بودیم. این خودرو برای یک میلیاردر در ایالات متحده عربی توسعه یافته است؛ با این حال تصاویر زیادی از این خودرو در خیابان‌های دبی و موناکو به فضای مجازی راه پیدا کرده است.

گزارش‌ها به استفاده از طلای سفید برای بدنه این خودرو اشاره کرده‌اند؛ با این حال نمی‌توان این موضوع را تایید کرد. برخی شایعات به استفاده از موتور 10 سیلندر با توربوشارژر چهارگانه در این خودرو با امکان تولید 1600 اسب بخار قدرت اشاره می‌کنند.

 

تاتا نانو گلد پلاس

 

تاتا نانو یکی از ارزان‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شود که در گذشته در مقاله‌ای به معرفی آن پرداختیم. این خودرو با قیمت 3360 دلار در کشور هند به فروش می‌رسید. در حالی که با یک خودروی ارزان‌قیمت روبه‌رو هستیم، یک نمونه مخصوص از آن با نام گلد پلاس نیز به تولید رسیده است.

در ساخت این خودرو از طلای 24 عیار، نقره و سنگ‌های قیمتی استفاده شده است. قیمت این محصول به صورت رسمی اعلام نشده است؛ با این حال حدس زده می‌شود تاتا نانو گلد پلاس قیمتی برابر با 4,570,000 دلار داشته باشد!

 

منصوری بوگاتی ویرون  Linea Vincero d’Oro

 

در این لیست حتما باید یک خودرو از شرکت منصوری حضور داشته باشد. این شرکت محصولات بی‌نظیر زیادی را روانه بازار کرده است. در این مطلب به معرفی یکی از نمونه‌های بوگاتی ویرون که توسط این کمپانی مورد تیونینگ قرار گرفته است، می‌پردازیم.

در ساخت بخش‌هایی از خودروی منصوری بوگاتی ویرون Linea Vincero d’Oro از طلا استفاده شده است. درب باک بنزین، رینگ‌ها و آینه‌های کناری دارای جنس طلا هستند. در داخل این خودرو از طلا و فیبر کربن استفاده شده تا حس یک خودروی لوکس و خاص به خریدار منتقل شود.

 

مک‌لارن Speedtail

 

این هایپرکار تولید محدود در گذشته نه چندان دور به صورت رسمی معرفی شد. این خودرو جایگزین مک‌لارن F1 محسوب می‌شود و مانند این خودروی افسانه‌ای تنها در 106 نمونه به تولید می‌رسد. اسپیدتیل گران‌ترین خودروی تولید شده مک‌لارن تا به امروز محسوب می‌شود، البته این محصول قادر به شکستن رکورد سرعت نیست.

مک‌لارن به صورت سفارشی در برخی بخش‌های این خودرو مانند لوگوی آن از طلا استفاده می‌کند. در صورتی که طلا برای شما ارزش بالایی ندارد، می‌توانید این خودرو را با لوگوی پلاتینی سفارش دهید! در این خودرو برای کاهش وزن از فیبر کربن به میزان بالایی استفاده شده است.

منبع: گجت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها